PS4 pro Bureau monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Ik zoek een?
Ik game op mijn PS4 pro met een mouse en keybord aan mijn bureau.
En nu is het tijd voor een monitor upgrade, ik denk dat de kijkafstand 1m is ongeveer, hangt er ook van af hoe dicht ik mijn scherm tegen de muur plaats.

Wat is je budget?
rond de 500 a 600 euro ?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
voornamelijk gamen op de PS4 pro, maar daarnaast wil ik ook mijn PC er op aan sluiten en wat youtube kijken en surfen

Wat heb je zelf al gevonden?
deze is bloedmooi Samsung S34E790C
Maar ultrawide is niet ondersteund door de pro, wie weet brengen ze hier nog een update voor uit ? of zal de PS5 het ondersteunen ?
Aangezien de smoothest games op de pro 60fps hebben lijkt me een refreshrate van 100 meer dan voldoende, 4k wil ik zeker zodat ik alles uit mijn pro kan halen wat erin zit

Welke vragen heb je hier nog over?
Van de grote heb ik geen gedacht, ik werk nu al 10 jaar of zo met een samsung 24 inch scherm, maar de tijd heeft niet stil gestaan, en soms moet je jezelf eens verwennen 8)
Aan de mede bureau gamers zou ik willen vragen welke grootte zei hebben en of ze liever nog groter hebben.
En welke monitor is gewoon een goede aankoop voor samen te gebruiken met de PS4 pro ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Monitoren voor bij de PC vallen niet onder CE, maar onder Harde Waren. Schopje die kant op.

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Is de pricewatch: LG 27UD58-B Zwart iets? Met 2x HDMI zodat je ook je pc er op kunt aansluiten, als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
21:9 is bij televisies geflopt, lijkt me sterk dat consoles dat dan gaan ondersteunen. Maar wie weet probeert men ooit nog eens het formaat opnieuw.

Met een PS4 Pro zou je misschien ook HDR willen. Probleem is dat er volgens mij geen monitoren zijn die dat ondersteunen, dan moet je toch naar een televisie kijken. Meer specifiek zijn dit de kleinste UHD TV's die HDR ondersteunen: categorie: Televisies, maar die zijn nog wel 43". Ik vind mijn 32" monitor al enorm, maar ken ook wel mensen die een 40" monitor gebruiken. Met 4K heb je op die grootte nog wel dezelfde scherpte als een 22" FHD monitor, dus eigenlijk geen vooruitgang op dat vlak (maar dus wel HDR, werkruimte en immersie).

Maar als je dan toch liever een monitor wilt, denk dat je voor 4K best zo tussen de 27"-32" zit. De 32" (1440p dan wel, maar dat werkt prima met 100% scaling dus geen DPI problemen) die ik heb was het maximum wat ik op mijn bureau kwijt wou/kon.

EDIT: Link gewijzigd

[ Voor 14% gewijzigd door MacPoedel op 16-11-2016 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
MacPoedel schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:47:
21:9 is bij televisies geflopt, lijkt me sterk dat consoles dat dan gaan ondersteunen. Maar wie weet probeert men ooit nog eens het formaat opnieuw.

Met een PS4 Pro zou je misschien ook HDR willen.
Dank je voor de post, de eerste monitor van Ruben ziet er goed uit,maar denk dat ik wat groter wil hebben.
Macpoedel, jou link krijg ik niet geopend.
Welke monitor gebruik jij?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
De link naar de televisies heb ik gewijzigd, maar zie hier nogmaals: categorie: Televisies.

Wat betreft mijn monitor, ik heb een pricewatch: BenQ BL3200PT Zwart. Dat is een meer professionele monitor dan voor gaming, voordeel voor mij was het A-MVA scherm, dat heeft wat slechtere kijkhoeken dan IPS maar biedt wel dieper zwart en dus beter contrast. En ik speel geen twitch shooters of dergelijke, respons tijd lig ik niet echt wakker van (is ook gewoon prima). Verder heeft die ook een prima voet, had wel graag een HDMI input extra gewenst en een soort van splitscreen mogelijkheid was welkom geweest. Ik weet niet hoe goed de PS4 Pro 1440p ondersteunt, denk dat je beter een 4K monitor neemt. De 4K versie van mijn monitor is deze pricewatch: BenQ BL3201PT Zwart (met IPS scherm dan wel, er zijn geen A-MVA 4K panelen), maar heeft geen HDMI 2.0 wat toch een vereiste is voor je PS4 Pro.

Als je 4K, HDMI 2.0 en groter dan 27" invoert in de Pricewatch bekom je een relatief beperkt lijstje, zou je eens door kunnen bladeren. Maar je geeft al gauw evenveel uit als wat een 43" UHD TV met HDR je zou kosten (monitoren rond de 32" met al die features kosten rond de €1000), en dan zonder de HDR. Voor HDR monitoren is het nog net te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de iiyama g-master gold phoenix gb2888uhsu besteld voor aan de PS4 PRO.

Zoals aangegeven HDR heb je niet op monitors. Dat laat je dus vallen door te gamen op een monitor. Ik doe dat zelf ook, ik vind een tv gewoon te groot. Meer afstand tot de tv betekent meer afleiding in mijn beeldveld. 27 - 31 inch is dus inderdaad een perfecte grootte met een kijkafstand van max een meter.

Waar moet je monitor aan voldoen? 4K resolutie en HDMI 2.0. Zelf heb ik daar nog 10bit paneel aan toegevoegd (al is dat vaak 8bit en iets softwarematigs) zodat HDR in ieder geval technisch niet onmogelijk is mochten er firmwareupdates komen).

Ik denk dat een resolutie tussen Full HD en 4K niet gaat werken, omdat de PS4 PRO voor zover mij bekend geen tussenstanden heeft qua resoluties. Dus óf 4K output óf FHD. Met een 1440P scherm zou je dan op FHD en upscaling uitkomen...

Je noemt 100Hz, die bestaan niet. 4K is maximaal 60Hz op dit moment, maar niet getreurd. De PS4 zal nooit meer dan 60fps ondersteunen.

Mijn iiyama g-master gold phoenix gb2888uhsu heeft een TN paneel, hier heb ik voor gekozen vanwege de snelle refresh rate tegen lage kosten. Daarnaast heeft hij in de 28" TN reeks (hebben allemaal hetzelfde paneel schijnt) de best verstelbare voet en zeer goede responstijden.

IPS paneel is qua kleur natuurlijk beter en qua refresh...op 60Hz is alles onder de 16ms eigenlijk 'goed'. Meer verandering per seconde heb je toch niet ;) LG heeft hier de beste keuzes. De hierboven genoemde versie heeft een iets duurder broertje met een betere helderheid (andere backlight) en beter verstelbare voet (de 68 ipv de 58). Ook dunnere bezels, maar dat zou mij minder interesseren. Deze beiden komen wel ongelovelijk goed uit verschillende testen. Helemaal voor het geld.

Ben je bereid je budget wat omhoog te gooien, heb je een Nvidia kaart in je pc zitten en wil je graag IPS, dan ga je voor de ASUS PG27AQ. IPS, snel, ASUS heeft wat leuke features, zoals een fps counter, crosshair en timer...zelf besteed ik dit budget aan een HDR compatible tv naast mijn monitor...Dan kan ik kiezen...HDR voor SP games en snelheid voor MP games ;)

PS, mijn monitor heb ik bij norrod in de outlet gekocht voor 350, dat scheelt toch wat...
Pagina: 1