Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 12:43
Ik kom van de nexus 4 en de "kleine" formfactor van de x compact spreekt mij erg aan, maar zie dat de xperia x nu zelfs een tikkeltje goedkoper is. De specs lijken gelijk met uitzondering van de grote 4.6" tegen 5", 720p tegen 1080p scherm en 5mp front camera tegen 13mp.

Is de xperia x de betere mobiel of is de nieuwere compact toch hier en daar verbeterd?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
matin112 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:27:
Is de xperia x de betere mobiel of is de nieuwere compact toch hier en daar verbeterd?
Bij het aanmaken van dit topic heb je een template voor je neus gekregen, het is wel de bedoeling om dit volledig in te vullen. Op die manier kunnen we je het beste helpen. Geef dus nog even aan wat je budget is en aan welke specificaties de telefoon moet voldoen.

Om je vraag je beantwoorden. De Xperia X en X Compact zijn op ongeveer hetzelfde moment gepresenteerd en vallen daarmee onder dezelfde generatie. Waar de Xperia X het topmodel is, is de X Compact het topmodel met een kleiner scherm. Daarbij zijn er inderdaad kleine verschillen, zoals de resolutie en de camera resolutie. Beide zal je in praktijk niet merken.

Wil je dus een telefoon met een 5" scherm, dan is de X goed voor je, wil je een kleine scherm dan is de X Compact iets voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 15-11-2016 11:51 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
Ik vergelijk de telefoons even hier (iets anders van samenstelling dan op Tweakers)
http://www.phonearena.com...ria-X/phones/10217%2C9986
En dan valt op dat het aantal PPI hoger is bij de X in vergelijking met de X Compact. Persoonlijk ben ik overtuigd dat je boven de 400 PI niet meer met het blote oog pixels kan onderscheiden, waarmee mijn voorkeur uitgaat naar de X boven de X Compact.
Echter performance zal bij de Compact iets beter zijn doordat er minder pixels aangestuurd hoeven te worden.

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 12:43
Dank voor de reacties. Ik ga dan toch voor de compact voornamelijk vanwege het formaat.
Heb bij het aanmaken van de topic de template verwijderd, omdat het mij voornamelijk om deze twee toestellen ging. Aanvankelijk besloten de compact te nemen, maar zag vervolgens dat de X een flinke prijsverlaging had gekregen van 600 euro naar 350 euro.

Ook de andere mobieltjes als OnePlus 3, Samsung S6, ZTE axon 7 e.d. in overweging genomen, maar vind ze toch te groot.