Nieuw RX480 Crash/Glitches

Pagina: 1
Acties:

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
Hallo iedereen!

Vandaag heb ik mijn nieuwe Sapphire RX480 Nitro+ OC in ontvangst mogen nemen. Deze avond dan ook vol enthousiasme de kaart geïnstalleerd en hoppa... crashes :(

Bij Battlefield 1 & Paragon crasht het spel na enkele seconden ingame.
Bij Skyrim krijg ik glitches/artifacts en daarna freeze. Zie video op youtube. (grote gele bol is flash van de camera, "zwarte schaduw" is een bug, geen feature :+ )

Ik had natuurlijk eerst de drivers van mijn oude HD7950 verwijderd, dit via catalyst uninstall. Reboot en de nieuwe drivers erop met ondertussen de nieuwe GPU erin.

Wat heb ik geprobeerd?
- AMD Clean Uninstall Utility gedraaid en opnieuw driver installatie, zonder succes.
- DDU (Display Driver Uninstaller) gedraaid en zowel versie 16.11.3 als versie 16.9.2 geprobeerd.
- Overclock & BIOS instellingen terug naar default gezet.

Specs:
i5 3570k @4.3GHz (nu terug stock)
Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GB
Asrock P75 Pro3
16GB RAM
Cooler Master M2 silent pro 620w

Voor het installeren van de nieuwe GPU had ik geen stabiliteitsproblemen/crashes. Hiervoor zat er een Gigabyte HD7950 3GB in het kastje.

Wie-O-Wie weet wat ik nog allemaal kan proberen?

Alvast bedankt!

*EDIT*

Net ook eens een andere kabel en ander slot van de 6pin connector getest, ook eens HDMI aangesloten ipv DVI maar nog steeds hetzelfde resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door eSCe op 14-11-2016 22:15 ]

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:07
Dat lijkt een gevalletje RMA te worden.

• eSCe
citomaster schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:45:
Zou het nuttig zijn om eens een verse windows install te proberen om zeker uit te sluiten dat het niet softwarematig is?

Ik heb ondertussen mijn BIOS geflashed naar de recentste versie, en ook nog eens de nieuwste mobo drivers erop gezet, maar helaas ook geen succes.

Je kan maar wat proberen als je toch niet kan gamen :+

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04

Eentje

houd van de vijver

verse installatie proberen kan geen kwaad. werkt het niet heb je in ieder geval weer een schone snelle pc

[ Voor 42% gewijzigd door Eentje op 15-11-2016 00:41 ]

There eent no place like home

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 00:13
Klinkt als kapot video ram, probeer dat eens te underclocken en je kunt wellicht spelen tot RMA tijd

• eSCe
Even een andere vraag om mijn voeding te testen: Kan ik gewoon de videokaart aansluiten op een tweede voeding terwijl de rest nog op mijn huidige voeding draait? Of lijkt dat geen goed plan.

Vanavond gaat de clean install van windows erop, dan nog voeding testen en als dat niets oplevert dan gaat hij RMA vrees ik :(

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Als ik even op google zoek kom ik veel 144 hz problemen tegen, ik weet niet of je hierop speelt, bij 120 hz zou het beter moeten zijn ?

Ook paar mensen met intel onboard problemen, die moeten ze eerst uitzetten in bios.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:41
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:36:
Als ik even op google zoek kom ik veel 144 hz problemen tegen, ik weet niet of je hierop speelt, bij 120 hz zou het beter moeten zijn ?

Ook paar mensen met intel onboard problemen, die moeten ze eerst uitzetten in bios.
Ik ben een aantal van deze zaken ook eerder tegen gekomen met betrekking tot een rx480. De verschillende systemen zijn wel lastig om kort te sluiten waar het aan zou liggen.
citomaster schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:45:
Wellicht een voorbeeld nemen aan de tweakers hierboven die niet meteen roepen RMA maar eerst even onderzoek doen..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• eSCe
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:36:

Het uitzetten van de intel onboard lijkt te werken! _/-\o_
Ik heb net Furmark (VGA stresstest) laten lopen en lijkt geen artifacts te hebben.

Games kan ik echter nog niet testen wegens clean windows ^^^

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-01 13:11
Heb je ook last van bluescreens bij bijv youtube filmpjes die gebruikmaken van hardware acceleration?
Bij het uitzetten van H A in de browser heb ik een stuk minder last van bluescreens, maar toch komen ze sporadisch voor.

Ook na het herinstalleren van Win7 behoud ik deze bluescreens, met dezelfde kaart als jij.
Herkenbaar?

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• eSCe
PingOvercrash77 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:50:
Heb je ook last van bluescreens bij bijv youtube filmpjes die gebruikmaken van hardware acceleration?
Bij het uitzetten van H A in de browser heb ik een stuk minder last van bluescreens, maar toch komen ze sporadisch voor.

Ook na het herinstalleren van Win7 behoud ik deze bluescreens, met dezelfde kaart als jij.
Herkenbaar?
Dit heb ik (gelukkig) nog niet gehad.
Ik ben momenteel mijn games terug aan het downloaden en kan dan met zekerheid zeggen als het fixed is.

*edit*
Had je dat direct na het spelen van een youtube filmpje? Ik zal het toch even testen.

*edit* net getest met skyrim en helaas terug artifacts. :(
Ik vrees dat hij toch nog RMA zal gaan, men kan me niet kwalijk nemen dat ik niet geprobeerd heb :+

[ Voor 16% gewijzigd door eSCe op 17-11-2016 21:06 ]

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Kan je rendering ook uitzetten in de bios ?

dus multiview en rendering van igpu

[ Voor 31% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 19-11-2016 17:01 ]

Pagina: 1