Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_N
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-07-2021
Mijn vraag

Wegens verandering van baan wil ik mijn prive contacten op whatsapp naar een nieuw nummer zetten.
De oude zakelijke nummers hebben niks meer te maken met mijn nieuwe nummer,

Als ik de zakelijke contacten eerst verwijder van mijn toestel, krijgen deze mijn nieuw nummer dan niet te zien, ook niet in groeps apps?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

toestel galaxy A5 2016 (deze gaat mee van het oude zakelijke nummer naar het nieuwe prive nummer)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik weet al hoe ik mijn nummer moet wijzigen. (nieuwe simkaart erin en instelling, account, nummer wijzigen)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan het ook simpeler doen, alhoewel de beschreven werkwijze ook correct zou moeten zijn: maak de contacten allemaal "blocked contact" in Whatsapp.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Peter_N schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:27:
Mijn vraag

Wegens verandering van baan wil ik mijn prive contacten op whatsapp naar een nieuw nummer zetten.
De oude zakelijke nummers hebben niks meer te maken met mijn nieuwe nummer,

Als ik de zakelijke contacten eerst verwijder van mijn toestel, krijgen deze mijn nieuw nummer dan niet te zien, ook niet in groeps apps?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

toestel galaxy A5 2016 (deze gaat mee van het oude zakelijke nummer naar het nieuwe prive nummer)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik weet al hoe ik mijn nummer moet wijzigen. (nieuwe simkaart erin en instelling, account, nummer wijzigen)
...
Ik begrijp je vraag niet. Je account hangt aan je nummer, als iemand je nieuwe nummer niet heeft, kan hij dus ook nooit je nieuwe account zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_N
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-07-2021
@Momus, volgens mij is het zo dat als je je nummer wijzigt, in de telefoons van je contactpersonen jouw nummer vanzelf gewijzigd wordt. Dat wil ik dus niet.

@MAX3400, zou ik kunnen doen voor ik mijn nummer wijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Peter_N schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:12:
@Momus, volgens mij is het zo dat als je je nummer wijzigt, in de telefoons van je contactpersonen jouw nummer vanzelf gewijzigd wordt. Dat wil ik dus niet.

@MAX3400, zou ik kunnen doen voor ik mijn nummer wijzig.
Hoe bedoel je, als je je nummer wijzigt?
Als jij whatsapp op een ander nummer activeert, zien de mensen die jou als contactpersoon hebben, niet ineens je nieuwe nummer, daarvoor moeten ze je nieuwe nummer in hun contacten hebben. Dat verandert niet vanzelf bij die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:55
Momus schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:23:
[...]

Als jij whatsapp op een ander nummer activeert, zien de mensen die jou als contactpersoon hebben, niet ineens je nieuwe nummer, daarvoor moeten ze je nieuwe nummer in hun contacten hebben. Dat verandert niet vanzelf bij die mensen.
Dat is niet helemaal waar. Laatst veranderde iemand in een groepsapp van nummer. Toen zag je in de groepsapp ook het nieuwe nummer verschijnen. Dat was op hetzelfde toestel, met dezelfde installatie van whatsapp. Maar wel een nieuwe simkaart.

Het makkelijkst lijkt me dan ook een nieuw 'account' van whatsapp in te stellen. Dus geen backup terug zetten op je nieuwe nummer.

[ Voor 5% gewijzigd door analogworm op 14-11-2016 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

hier wat info;
https://www.whatsapp.com/faq/en/iphone/24881042

Zou dit gewoon doen en vervolgens de ongewenste contacten blocken.
Enige andere optie zou zijn om een compleet nieuw account te maken maar dan ben je de historie wel kwijt
Kwestie van uit de app te stappen alvorens migratie van account. Ga er vanuit dat die groepen ook voor jou niet meer relevant zijn.

[ Voor 95% gewijzigd door Switchie op 14-11-2016 23:09 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Momus schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:23:
[...]

Je kan op twee manieren van nummer wisselen in Whatsapp. Je huidige account/nummer wijzigen in je nieuwe nummer. Waardoor je huidige account gekoppeld wordt aan je nieuwe nummer. Hierdoor veranderd je nummer ook in de groepswhatsapps, iedereen die in de groepswhatsapps zitten zien deze verandering. Je krijgt dan een melding dat contact x zijn nummer heeft gewijzigd in +316123456789.

Je kan ook je oude nummer / account verwijderen en gewoon het nieuwe nummer activeren. Je zal dan wel aan alle groepsapps opnieuw toegevoegd moeten worden en je oude gesprekken zijn waarschijnlijk verloren.

Wat de TS het beste kan doen is gewoon uit alle groepswhatsapps gaan waar hij geen contact meer mee wilt en vervolgens zijn nummer wijzigen.

Oude groepswhatsapps zien de wijziging dan dus niet en al je huidige contacten, of dit nu werkcontacten zijn of niet, zien ook geen wijziging. Aangezien een nummerwijziging niet wordt doorgegeven aan losse contacten.

Wil je voorkomen dat je oude (werk) contacten je nog berichten kunnen sturen op je nieuwe nummer, zul je deze wel moeten blokkeren. In praktijk zal dit echter geen probleem zijn, aangezien ze je nieuwe nummer niet kennen.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 15-11-2016 11:57 ]

Pagina: 1