Macbook Pro 15inch late 2011 wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 22:53
Hallo medetweakers,

Ik zat vandaag rustig te werken op mijn Macbook Pro toen die opeens vanzelf herstartte.
Alles leek goed te gaan totdat het laadscherm verdween en het scherm geen informatie meer toonde.

Nou geen probleem dacht ik, even een SMC en een NVRAM reset uitvoeren.
Na dit gedaan te hebben was helaas het probleem nog niet opgelost. Dan maar de recovery proberen. Ik kon gewoon de recovery disk selecteren en booten naar de recovery leek goed te gaan. Totdat het laadbalkje weer vol was en ik weer naar een grijs scherm zat te staren. Toen kwam de stress toch een beetje, dus even sigaret roken en kijken wat ie daarna deed. Nog steeds een grijs scherm en inmiddels draaiden de fans op volle snelheid. Toen het maar opgegeven en mn laptop hard uitgezet en richting huis gegaan.

Hier heb ik eerst geprobeerd om de SSD eruit te halen en een oude 2.5inch HDD aan te sluiten om uit te sluiten dat de SSD kapot was. Ook meteen even de RAM-modules eruit gehaald en weer erin gestopt en nogmaals een SMC en NVRAM reset gedaan. Toen met de HDD erin proberen te booten naar de internet recovery. Wifi selecteren en verbinden werkte allemaal. Dit leek dus goed te gaan. Totdat het laadbalkje vol was. Toen weer een grijs scherm en hij doet helemaal niets meer... Dit scherm staat er nu inmiddels een uur op en er zit geen vooruitgang in.

Ook extern scherm geprobeerd waar ik ook geen beeld op kan krijgen...

Wie kan mij hiermee helpen? :'(

Beste antwoord (via Lucky0wn op 15-11-2016 09:17)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Gauw mee naar Apple. Zij vervangen kosteloos je logic board. Je hebt nog tot 31-12.

[ Voor 16% gewijzigd door nelizmastr op 14-11-2016 21:38 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:15
Misschien heeft het hier mee te maken:
https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/
Op het moment dat het balkje vol is kan het zijn dat hij even over schakelt naar de AMD ipv de intel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Gauw mee naar Apple. Zij vervangen kosteloos je logic board. Je hebt nog tot 31-12.

[ Voor 16% gewijzigd door nelizmastr op 14-11-2016 21:38 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 09:49
Je kan eens een diagnostic tool laten lopen. Daar komen interessante error-codes uit. Gewoon op D duwen bij het booten. Het lijkt er op dat dit probleem gratis wordt verholpen tot 31 dec 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Coolstart schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:33:
Je kan eens een diagnostic tool laten lopen. Daar komen interessante error-codes uit. Gewoon op D duwen bij het booten. Het lijkt er op dat dit probleem gratis wordt verholpen tot 31 dec 2016.
Helaas zo ver kom ik niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
nelizmastr schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:38:
Thanks voor de reacties, vandaag wederom maar eens Apple bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Opmerkelijk genoeg werkt mijn 15"MacBook Pro uit 2011 na 'vervanging van het logic board' alleen nog maar op de grafische intelchip. Niettemin doet hij het tenminste en kan je in dit model met Core i7 tenminste zelf 16GB werkgeheugen en een 2 TB SSD stoppen. Kom daar maar eens om bij de huidige generatie MacBook Pro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
sjun schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:44:
Opmerkelijk genoeg werkt mijn 15"MacBook Pro uit 2011 na 'vervanging van het logic board' alleen nog maar op de grafische intelchip. Niettemin doet hij het tenminste en kan je in dit model met Core i7 tenminste zelf 16GB werkgeheugen en een 2 TB SSD stoppen. Kom daar maar eens om bij de huidige generatie MacBook Pro's.
Leek mij dus ook.

Inmiddels naar de I centre gebracht dus even afwachten
Pagina: 1