Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosseDrent
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06 17:31
Hoi allemaal,
Ik begin me steeds meer te interesseren in retro gamen. Dingen zoals de N64, NES, Atari 5200 zijn een paar van de vele consoles die ik op mijn lijstje heb staan. Dit alles omdat bezig ben met de start van een gamekamer, hierin wil ik aandacht besteden aan iedere consolegeneratie en nu vroeg ik mij af wat de beste TV's zijn voor retro gamen en de voor- en nadelen daarvan. Nu zag ik zelf dat veel mensen het hadden over de Bang & Olufsen MX7000, maar deze leek me erg klein als je bank drie tot vier meter van de TV afstaat. Hopelijk heeft een van jullie tips wat betreft het beste is voor oude consoles qua kleur, geluid (of je eventuele 5.1 speakers op een oude TV aan kunt sluiten :?) en resolutie.

Groet, Gosse

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 13:31
Check ff wat videos in dit channel YouTube: My Life in Gaming
YouTube: RGB Video Master Class
Leuke en interessante videos om beste beeldkwaliteit uit elke console uit te halen.
Moet je nadien maar uitmaken of je nog voor CRT of HDTV gaat :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sunz op 14-11-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

Als je hem kan vinden Sony bvm-20f1u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosseDrent
Sunz schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:54:
Check ff wat videos in dit channel YouTube: My Life in Gaming
YouTube: RGB Video Master Class
Leuke en interessante videos om beste beeldkwaliteit uit elke console uit te halen.
Moet je nadien maar uitmaken of je nog voor CRT of HDTV gaat :)
Thanks voor de tip van My Life in Gaming, ik kende het kanaal al wel een heb wel eens een paar video's gezien, maar nooit geweten dat ze zo veel video's hebben over beeldkwaliteit. Dit heeft me al een aardig eind opweg geholpen en nu zit ik er over te denken om een Framemeister aan te schaffen agz deze erg erg fraai uit ziet in de video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosseDrent
Bever! schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:50:
Als je hem kan vinden Sony bvm-20f1u
Had hem ook al gezien in een ander forum, maar heeft volgens mij niet de meest praktische aansluitingen, door een tip van Sunz ga ik nu eens kijken of ik ergens een Framemeister op de kop kan tikken voor een voordelige prijs, ik heb toch nog tijd om te wachten dus even wachten tot ik een goedkopere vind kan wel even. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
Ik heb er twee staan....

De BVM-20 (die op internet als uber Retro CRT bekend is).. * knip * plaats liever een V&A advertentie i.p.v. te spammen.

Maar de moeder van alle CRT monitoren is (wel 480p & wide screen only) is wel de BVM-24, maar die verkoop ik niet, de GC is zo'n fijne console aan die monitor.

Verdiep U wel eerst in wat het is ivm aansluitingen en de controller die U nodig heeft.

Het zijn zogenaamde broadcast monitoren. PVM monitoren zijn niet beter (zeggen sommige mensen omdat het een hoger letter is)

P staat voor Preview. B staat voor Broadcast)

[ Voor 42% gewijzigd door S1NN3D op 14-02-2017 20:10 ]

Pagina: 1