Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdzandt
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb een Asus RT-AC87U direct aangesloten op mijn KPN glasvezel mbv de informatie op Netwerkje (http://netwerkje.com/routed-iptv)

Op de Asus Router heb ik een Netgear GS110TP switch aangesloten met op poort 2 en 3 verbindingen met mijn KPN drie decoders. Poort 2 via een UTP naar een TP-link switch waarop Samsung TV, Xbox en KPN decoder zijn aangesloten en Poort 3 die via PoE twee TV decoders op slaapkamer 1 en 2.

Nu is mijn vraag wat de configuratie van de Switch en/of Router zouden moeten zijn om de Decoders werkend te krijgen.
Op het moment doet alles in mijn netwerk het behalve de TV.

De stappen mbt VLAN4 zijn mij niet duidelijk. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Anders is het weer terug naar de Experiabox.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk werkt het best simpel.. mijn KPN ervaring tenminste, want zelf heb ik een probleem met Telfort.
Onder de setting LAN, tabblad iTV, kun je profielen opgeven voor netwerkproviders.
Daar dien je voor port 4 VLAN 4 in te vullen. Denk dat je daar zelf VLAN 7 bij port 1 en 2 hebt staan.
Je kunt bij port 3 VLAN 6 invullen als je ook je telefonie via de STB wilt gebruiken, maar dit is mij nooit gelukt.
Prik vervolgens deze port met Vlan4 Tagged op een managed switch en prik een STB untagged op VLAN 4 op een andere port op de switch en het moet werken.
Aan die IGMP settings op de router in ieder gevan niets wijzigen, dat is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor je reactie. Maar ik verwacht dat de TS na 4 maanden wel een oplossing gevonden heeft.

Verder is topickicking en kaping niet toegestaan, graag dus hier verder: Vervangen Experiabox Telfort, iTV hapert met juiste switch

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 16:20 ]

Dit topic is gesloten.