Beveiligingscamera met monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovergieter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 14:22
Geachte Tweakers,

Mijn ouders willen graag een camera kopen die ze buiten kunnen plaatsten zodat ze de boerderij een beetje in de gaten kunnen houden. Ik heb aangeboden om er een voor ze uit te kiezen, maar dit blijkt moeilijker dan ik had verwacht. Ik heb een groot aantal fora (tweakers en elders) doorgelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

De eisen die we hebben zijn als volgt:
-Een camera die ook 's nachts goed kan filmen op een redelijk afstand (ongeveer 20 meter)
-Een scherm dat het beeld in real time kan laten zien van minimaal 20"
-De mogelijkheid om de laatste dag(en) op te nemen op een SD kaart/harde schijf.
-Binnen het budget van ongeveer 500 euro
-Bonuspunten als er de mogelijkheid is om later uit te kunnen breiden door meerdere camera's aan te sluiten op het scherm.

Het scherm komt aan de muur te hangen en mijn ouders willen graag vanaf de andere kant van de kamer in 1 oog opslag kunnen zien wat er buiten gebeurd. Omdat mijn ouders al stiekem dichter bij de 60 zijn dan bij de 50 willen ze graag een wat groter scherm (ongeveer 20-24 inch), hierbij dus ook het grootste struikelpunt. Vrijwel alle setjes komen met een schermpje van ongeveer 7 inch wat natuurlijk veel te klein is voor dit doeleinde. Ook zou het natuurlijk handig zijn om de laatste 24 uur op te nemen voor het geval er daadwerkelijk iets gebeurd, maar dit zou dan wel via een SD kaart moeten werken omdat mijn ouders niet over een NAS beschikken.

http://www.spywebshop.nl/...mera-set.html#prettyPhoto

Zelf had ik bovenstaande camera al gevonden alleen ook hier is het schermpje te klein, ook was ik aan het denken om iets in elkaar te knutselen met een IP camera en een raspberry Pi die op een monitor aangesloten wordt, maar ik denk niet dat de meeste monitoren geschikt zijn om 24/7 aan te staan.

Heel erg bedankt alvast!

Beste antwoord (via Tovergieter op 15-11-2016 13:37)

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 17:48
Ik heb tweemaal deze camera hangen: pricewatch: Foscam FI9900P.

Zijn prima camera's met een grote kijkhoek en scherp beeld.
In combinatie met een Network Video Recorder (NRV) van Foscam (pricewatch: Foscam FN3004H Network Video Recorder) kunnen opnamen worden gemaakt van vier camera's tegelijk. Deze worden opgeslagen op de harde schijf die je zelf aan kunt sluiten.
De NRV is via VGA of HDMI aan te sluiten op bijvoorbeeld de TV of een andere monitor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een NAS van Synology koopt krijg je er software bij en kan je je helemaal uitleven.

https://www.synology.com/en-us/surveillance/7.2/overview
https://www.synology.com/en-us/compatibility/camera

Beelden opslaan, terugkijken. live bekijken op pc/laptop/smartphone/tablet thuis en op afstand. Zelfs meldingen van beweging doorgeven aan je smartphone bijvoorbeeld.

Deze NAS kan je met gemak 10 camera's aan hangen. pricewatch: Synology DiskStation DS216j

Werkt super!

En de NAS is nog voor heel veel andere zaken te gebruiken.

Ik gebruik camera's van Foscam van zo'n €120,- Erg goed voor het geld. pricewatch: Foscam FI9805W

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:06
Aanvulling op de reactie hierboven: Let op dat je bij een Synology maar tot twee camera's gratis mag gebruiken. Voor meer dan twee camera's dien je extra licenties aan te schaffen die niet goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BluRay schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:38:
Aanvulling op de reactie hierboven: Let op dat je bij een Synology maar tot twee camera's gratis mag gebruiken. Voor meer dan twee camera's dien je extra licenties aan te schaffen die niet goedkoop zijn.
Maar dan heb je ook wat. Ik heb er overigens 2. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:40:
[...]

Maar dan heb je ook wat. Ik heb er overigens 2. >:)
Afgezien van de webapplicatie werkt het wel ok. Ik hoop dat de desktop app een stuk beter gaat worden. Momenteel gebruik ik SS met 6 camera's. Uit mijn eigen ervaring heb ik geleerd dat als het stabiel draait je beter niet kan upgraden naar nieuwere versies van Surveillance Station. Dit heeft bij mij meerdere keren voor gezorgd dat de installatie kapot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BluRay schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:50:
[...]

Afgezien van de webapplicatie werkt het wel ok. Ik hoop dat de desktop app een stuk beter gaat worden. Momenteel gebruik ik SS met 6 camera's. Uit mijn eigen ervaring heb ik geleerd dat als het stabiel draait je beter niet kan upgraden naar nieuwere versies van Surveillance Station. Dit heeft bij mij meerdere keren voor gezorgd dat de installatie kapot ging.
Nooit last van. Ik draai zelfs de Beta.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 17:48

In combinatie met een Network Video Recorder (NRV) van Foscam (pricewatch: Foscam FN3004H Network Video Recorder) kunnen opnamen worden gemaakt van vier camera's tegelijk. Deze worden opgeslagen op de harde schijf die je zelf aan kunt sluiten.
De NRV is via VGA of HDMI aan te sluiten op bijvoorbeeld de TV of een andere monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovergieter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 14:22
RobinL94 schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:33:

Dit is precies de oplossing die ik zocht, dankjewel voor de suggestie!
Pagina: 1