RX480 GPU Throttling BF1

Pagina: 1
Acties:

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06-2025
Het probleem
Ik ben nu al een tijdje in het bezit van de RX480 8GB OC van Sapphire en ik heb met Battlefield One nu het volgende probleem:

Al bij het starten van de game, tijdens het loaden, hoor je de GPU iedere, tussen de 10-20 seconden, een seconde niet, om daarna weer door te ratelen. Via GPU-Z heb ik dit ook gelogged en daar zie je ook de clocks van 2GHz naar 300 MHz zakken en de load naar 0 voor een seconde. Ik heb dit gelogged voor Dota 2, Maffia III en dus ook BF1. Alleen bij die laatste treed dit probleem op.

De logfiles: http://s000.tinyupload.co...e_id=05611317995503920813

Verder viel het mij op dat ik geen 144 Hz modus meer kan kiezen bij mijn monitor. Als ik naar advanced properties van het beeldscherm ga, kom ik bij de monitor adapter en dan staat daar Generic PnP-monitor. Dus misschien heeft het e.e.a. met elkaar te maken.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Ik heb de driver van AMD verwijderd en opnieuw gedownload en geinstalleerd. De latest stable draai ik nu
  • Ik heb de driver van AMD verwijderd, safe modus geboot en met een tool van GURU3D alle drivers gesweeped, om daarna weer de latest stable te installeren
  • Ik heb mijn oude HD6950 erin geplaatst, die kan wel met 144Hz overweg...., daarna de RX480 weer teruggeplaatst
  • De standaard video settings hersteld in alle games en verschillende modi geprobeerd.
De voorlopige diagnose
Of de OC / firmware van de fabrikant is ruk, of ik heb te weinig power, maar zeker weten doe ik het niet, aangezien het probleem alleen bij BF1 optreed en ik niet een dito zware game weet om het spel uit te kunnen sluiten.

Dit alles onsuccesvol, dus bij deze mijn oproep naar nieuwe ideeën.

Het systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,-€ 247,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Sapphire RX 480 Nitro+ 8 GB GDDR5€ 287,50€ 287,50
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 71,50€ 71,50
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 70,95€ 70,95
1Scythe Fuma€ 43,50€ 43,50
1GeIL Dragon RAM GWW416GB3000C15DC€ 104,50€ 104,50
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.068,90

[ Voor 45% gewijzigd door rem4rk4ble op 14-11-2016 17:35 . Reden: typo ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis twee zaken in jouw startpost; mogelijk dat je die nog even wil benoemen/verduidelijken:

- kan je met de 480 helemaal geen 144Hz selecteren?
- wat zijn je system-specs; wordt anders lastig bekijken of je genoeg power hebt :)

Het lijkt er bijna op, gezien je stappenplan, dat er gewoon een uitdaging ligt tussen Windows en je driver waardoor de GPU niet meer goed herkend wordt (en dus slecht aan te sturen is). Ik neem aan dat je Windows 10 hebt dus mogelijk kan je in je update-history ook eens kijken welke KB-artikelen zijn geinstalleerd en of daar (recentelijk) issues mee bekend zijn in combinatie met de driver?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rem4rk4ble
MAX3400 schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:32:
Ik mis twee zaken in jouw startpost; mogelijk dat je die nog even wil benoemen/verduidelijken:

- kan je met de 480 helemaal geen 144Hz selecteren?
- wat zijn je system-specs; wordt anders lastig bekijken of je genoeg power hebt :)

Het lijkt er bijna op, gezien je stappenplan, dat er gewoon een uitdaging ligt tussen Windows en je driver waardoor de GPU niet meer goed herkend wordt (en dus slecht aan te sturen is). Ik neem aan dat je Windows 10 hebt dus mogelijk kan je in je update-history ook eens kijken welke KB-artikelen zijn geinstalleerd en of daar (recentelijk) issues mee bekend zijn in combinatie met de driver?
Excuus, de systeemspecs zijn toegevoegd.

Ik kon vroeger wel de 144Hz selecteren met de RX480.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt erop dat windows update iets heeft verneukt gewijzigd, kijk eens of je terug je scherm profiel kunt installeren en zoals MAX al zei, kijk eens na welke kb's er zijn geïnstalleerd sinds een week ofzo.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Was me nog niet opgevallen, maar inderdaad mijn 120hz scherm gaat ineens maar tot 60hz.
Ik heb een FuryX, die ik zeker weten al 120hz heb laten uitsturen naar dat scherm.
Lijkt me een driver dingetje

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

arbraxas schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:15:
Was me nog niet opgevallen, maar inderdaad mijn 120hz scherm gaat ineens maar tot 60hz.
Ik heb een FuryX, die ik zeker weten al 120hz heb laten uitsturen naar dat scherm.
Lijkt me een driver dingetje
Kan het zijn dat ie dat dynamisch doet om vermogen te sparen of blijft ie op 60Hz staan ook als je aan't gamen bent?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Nee, zelfs in desktopmode wil hij niet meer naar 120hz.
Zet ik Vsync uit dat blaast hij rustig voorbij de 120fps met een grafisch licht spel. Dat is bij mij het probleem niet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• StevePC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:18
Right Click on your desktop and go to "Screen Resolution"
Now go to "Advanced settings" (select the monitor you are editing first if you have multiple monitors), followed by the "Monitor" tab. Now when you go to the drop down list of available refresh rates you should see all the ones you have added. This is where you find what your monitor is capable of.

Oftewel rechtermuisklik op bureaublad "beeldschermresolutie"
Geadvanceerde instellingen, monitor tab, en dan refresh rate selecteren.

Hoop dat dit werkt.

• rem4rk4ble
Ja, maar daar staat dus niet meer dan 120 Hz op. Maaaarrr... de vraag was iets anders ;D?

• rem4rk4ble
Omdat de tweaker het niet wist heb ik EA games maar gebeld. Moet hun dxdiag en msinfo opsturen en dan gaan zij kijken of het iets kunnen vinden.

Het Generic PNP monitor probleem heb ik opgelost, maar de 144Hz modus blijft onzichtbaar.
Toch raar als je een GB2488HSU-B2 hebt gekocht...
Pagina: 1