Minecraft server problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Beste,

Kort geleden heb ik een Aopen DE6100 aangeschaft. Deze wilde ik gaan gebruiken om een dedicated minecraft server op te zetten voor wat vrienden, echter zijn de prestaties niet om over naar huis te schrijven. Zodra ik een vanilla server start krijg ik meteen deze error:

[Server thread/WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 3668ms behind, skipping 73 tick(s)

en deze blijft geregeld terug komen, ook als ik alleen op de server aanwezig ben. Allereerst zal ik jullie de specificaties geven en daarna welke OSen en software ik gebruikt heb.

Spekjes:
AMD A10-5750M QC (2.5GHz-3.5GHz Turbo)
2x8GB Crucial 1866MHz SO-DIMMs
Samsung SM841 256GB mSATA SSD

Tevens heb ik ook nog een AMD A6-5350M DC (2.9GHz-3.5GHz Turbo) liggen en een AMD A8-4500M QC (1.9GHz-2.8GHz Turbo). Welke ik allen geprobeerd heb in dit systeempje, echter krijg ik bij alle processors hetzelfde probleem.

Arch Linux 01.11 met Mineos
Ubuntu Server 16.10 met McMyAdmin
Mineos Turnkey

Ik heb geprobeerd de server op te zetten op de genoemde linux distro's met in de bootloader de volgende argumenten (radeon.dpm=0 radeon.bapm=1) cpugovernor op High Performance, dit zorgt ervoor dat de gebruikte processors de Turbo Core inschakelen onder linux en door de governor zoveel mogelijk op de hoogste frequency lopen.

Gebruikte java argumenten zijn -server -Xmx3072M -Xms1024M -Xmn512M

Kan ik er van uitgaan dat dit systeem gewoon niet instaat is een MC server te draaien en beter kan investeren in andere hardware of zijn er dingen die ik vergeet?

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Probeer je nou te hosten en te spelen op dezelfde server?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Herby schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:28:
Probeer je nou te hosten en te spelen op dezelfde server?
Het betreft een dedicated MC server, alleen server draaien en verder helemaal niets.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Normaal gesproken wel, maar ik begreep dus niet waarom je dan zelf MC moet gaan starten, t is immers een server ;)

Momenteel mis ik even welke je distro je nu gebruikt, maar wat zeer zou helpen om te bepalen of je server het aankan, is een overzicht van de draaiende processen, vooral geheugen gebruik in dit geval.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 15:17
Wat ik apart vind is dat je 16GB memory in je server hebt zitten en je mincraft server er maar 3GB geeft. wat doe je met de overige 13GB? ik heb een tijd een minecraft server gedraait met Turnkey Mineos, welke ik 12GB heb toegewezen. deze werkte prima met meerdere (lees 12) mensen.

edit:

Het systeem dat ik gebruikte was een:
AMD A10-6800K
12GB DDR3 memory (mixed).
120 GB OCZ Agility3 SSD

[ Voor 17% gewijzigd door Nirrilith op 14-11-2016 16:37 ]

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
@Herby
Momenteel draai ik Mineos Turnkey. Lijstje met processen komt eraan

@Nirrilith
Ik heb gewoon even snel een servertje opgezet om te testen :) Kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik alleen de 3GB voltrek op een Vanilla Survival server :)`

MC Server down:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LCOgYBPm.png

MC Server up:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zcg0ArRm.png

1 man in MC server:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wmnfbqom.png

Zodra dat gebeurt komen deze warnings weer te voorschijn :)

[Server thread/WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 2271ms behind, skipping 45 tick(s)
[Server thread/WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 4804ms behind, skipping 96 tick(s)

[ Voor 61% gewijzigd door ECP0WERS op 14-11-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 15:17
Wat is je ingestelde view distance op de server? als je deze erg hoog hebt staan (lees 10) dan is het misschien handig deze terug te brengen naar 4-5.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:23
Minecraft servers kunnen veel geheugen trekken is allemaal afhankelijk van mods, aantal spelers en grote van de map die je hebt. Ik heb vaak zat een modded server kunnen draaien met 3 GB maar het kan soms handig zijn om eens te kijken wat er gebeurt als je meer geeft.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Nirrilith schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:25:
Wat is je ingestelde view distance op de server? als je deze erg hoog hebt staan (lees 10) dan is het misschien handig deze terug te brengen naar 4-5.
Staat inderdaad op de default waarde (10). Dit omlaag brengen zou zeker de belasting op de CPU moeten verminderen.

Overigens vraag ik mezelf wel af wat er voor nodig is om deze gewoon op default te kunnen draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door ECP0WERS op 15-11-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:25
Het genereren van nieuwe wereld kan voor CPU belasting zorgen. Je zou met Minecraft land generator kunnen kijken of dit het probleem is. Door gewoon eerst van te voren een grote wereld te maken zodat als de server geen nieuwer chunks hoeft aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 17:58
Minecraft trekt veel cpu wanneer het bezig is met nieuwe chunks te genereren. 1 oplossing is een cpu te pakken met een hoge single core performance, aangezien de chunk generation in 1 thread draait. Een andere oplossing is een border in te stellen de de server de chunks van tevoren te laten genereren. De link van Snowbank is een optie, maar je kan ook bukkit/spigot draaien en een plugin gebruiken om de chunks te genereren, of forge met een mod.

Kijk het eerst even na, ga met 1 gebruiker een beetje exploreren en ga daarna terug naar spawn en kijk of de server het nu wel makkelijk bijhoud.Dan weet je in ieder geval of de chunks aanmaken zin zal hebben.

• ECP0WERS
  • Niet online
heggico schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:55:
Minecraft trekt veel cpu wanneer het bezig is met nieuwe chunks te genereren. 1 oplossing is een cpu te pakken met een hoge single core performance, aangezien de chunk generation in 1 thread draait. Een andere oplossing is een border in te stellen de de server de chunks van tevoren te laten genereren. De link van Snowbank is een optie, maar je kan ook bukkit/spigot draaien en een plugin gebruiken om de chunks te genereren, of forge met een mod.

Kijk het eerst even na, ga met 1 gebruiker een beetje exploreren en ga daarna terug naar spawn en kijk of de server het nu wel makkelijk bijhoud.Dan weet je in ieder geval of de chunks aanmaken zin zal hebben.
Helaas houdt de A10 het nog niet bij. Ik inmiddels via V&A een i3 4150 op de kop getikt, en verwacht de rest van het systeem binnenkort binnen te hebben :).

Bedankt voor alle hulp!

Pagina: 1