Mijn vraag
Ik zit met mijn handen in het haar. Een paar weken geleden een prachtige computer samengesteld. Natuurlijk daar m'n Rokit's op aangesloten, maar wat blijkt? Iedere keer als ik ze aanzet, komt er een vervelend geluid uit. Een soort ruis op de achtergrond. Als ik de muis over het beelscherm beweeg, wordt dit geluid ook nog eens versterkt tot een vervelende piep die aanhoudt. Totdat ik stop met bewegen, dan stopt die piep maar blijft de interference wel. Start ik een spel op (b.v. ArmA 3) dan wordt het alleen maar erger. Mijn vraag: hoe los ik dit probleem op?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i7 6700k (niet overgeklokt)
MSI Z170A Gaming M3
MSI Geforce GX 1080 Gaming X8G
2X8GB Kingston HyperX Fury DDR4
Corsair RM850i
2xRokit 5 G3
USB Audio interface Focusrite 2i4 2ndGen
Gebalanceerde audiobekabeling XLR-Jack
Windows 10 Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Windows audio systeemmeldingen uitgeschakeld
- Beeldscherm uitgeschakeld
- Alles op 1 geaard stopcontact aangesloten
- Alle bekabeling vervangen(Jack-Jack naar XLR-Jack)
- Signaal-Ruisverhouding uitgebalanceerd
- Alle USB poorten geprobeerd
- Koptelefoon op de Audio uit werkt wel gewoon zonder problemen
- Een losse set met versterker ertussen via de jack uit aan de achterkant ook zonder problemen
- Andere muis geprobeerd
Heb ik iets over het hoofd gezien? Ben ik wat vergeten? Het is mij een raadsel...
Ik zit met mijn handen in het haar. Een paar weken geleden een prachtige computer samengesteld. Natuurlijk daar m'n Rokit's op aangesloten, maar wat blijkt? Iedere keer als ik ze aanzet, komt er een vervelend geluid uit. Een soort ruis op de achtergrond. Als ik de muis over het beelscherm beweeg, wordt dit geluid ook nog eens versterkt tot een vervelende piep die aanhoudt. Totdat ik stop met bewegen, dan stopt die piep maar blijft de interference wel. Start ik een spel op (b.v. ArmA 3) dan wordt het alleen maar erger. Mijn vraag: hoe los ik dit probleem op?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i7 6700k (niet overgeklokt)
MSI Z170A Gaming M3
MSI Geforce GX 1080 Gaming X8G
2X8GB Kingston HyperX Fury DDR4
Corsair RM850i
2xRokit 5 G3
USB Audio interface Focusrite 2i4 2ndGen
Gebalanceerde audiobekabeling XLR-Jack
Windows 10 Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Windows audio systeemmeldingen uitgeschakeld
- Beeldscherm uitgeschakeld
- Alles op 1 geaard stopcontact aangesloten
- Alle bekabeling vervangen(Jack-Jack naar XLR-Jack)
- Signaal-Ruisverhouding uitgebalanceerd
- Alle USB poorten geprobeerd
- Koptelefoon op de Audio uit werkt wel gewoon zonder problemen
- Een losse set met versterker ertussen via de jack uit aan de achterkant ook zonder problemen
- Andere muis geprobeerd
Heb ik iets over het hoofd gezien? Ben ik wat vergeten? Het is mij een raadsel...