Precies ik hoor ! KT133A CHIPSET

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ja hoor, koop ik een nieuw mobo msi k7t turbo, met het KT133a chipset en wat blijkt ! in ongeveer 20% van de mobo's zit een BUG.
En het hebben van een Soundblaster LIVE! zorgt voor nog meer problemen en natuurlijk heb ik deze ook al :(

THIS SUX :(

Informatie is hier te vinden : INFO

En tevens : INFO + oplossing SB LIVE! bezitters

En deze voor mensen zonder sb live! : oplossing

vind dit wel slecht, is echter met wat klooien wel op te lossen.

edit:
Moet wel zeggen dat de helpdesk van creative labs zeer snel en netjes is ! MSI heeft nog niet gereageerd en Creative labs al na 1 dag

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik leef met je mee, maar veel meer kunnen we niet doen. Ik zou zeggen: als je een bordje met bugs hebt (eet smakelijk :Y) ), dan moet je die ruilen. En wellicht moet je voor het ruilen bij de MSI-leverancier zijn. Als ruilen niet helpt: inleveren die hap, geld terugvragen, en opnieuw uitgeven.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

hmm.. de mijne heeft ook een bug... z'n northbridge wordt te warm... :(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Op vrijdag 29 juni 2001 23:58 schreef MmmBeer het volgende:
Ik leef met je mee, maar veel meer kunnen we niet doen. Ik zou zeggen: als je een bordje met bugs hebt (eet smakelijk :Y) ), dan moet je die ruilen. En wellicht moet je voor het ruilen bij de MSI-leverancier zijn. Als ruilen niet helpt: inleveren die hap, geld terugvragen, en opnieuw uitgeven.
heb hem bij gistron gehaald, en krijg op me mails antwoorden als : bekend probleem, probeer bios update ect..

Het is ook zo op te lossen, maar ja toch zit je in principe met een defect bord he. zal MSI wel es ff lekker dood mailen.

Maar dit was niet bedoeld als klacht maar als eventuele hulp voor mensen die zich de tering werken om hun systeempje werkende te krijgen. Heb je een MSI k7t turbo, en een sb live! en loopt t vaak vast, op plots een hoge pieptoon uit je sb, kijk dan eens op de links. OF als het kopieren van een cd -> hd bijvoorbeeld 38 min duurt zoals het hier duurde voordat ik de bios + driver update deed, nu is het weer netjes +/- 5min

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ben je lekker mee :( :(

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Goedemorgen!
Die bug is al tijden bekend hoor.
Had je kunnen weten.

Verwijderd

Ik had zelf die piep in mijn msi k7t pro2 gehad zonder sblive.

Ik heb nu een msi k7t turbo en geen problemen.('k heb geen sblive)
Maar er zijn toch al meerdere oplossingen voor dit probleem? Bios,pci latency patch,via drivers?

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

hmm, ik had al wat gelezen over die bug, en ik heb een msi k7t turbo, en nou bedenk ik me dat ik ook een vaag probleem heb dat hier wel es iets mee te maken kan hebben: Als ik iets van m'n cd-rom naar m'n hdd kopieer dan begint winamp te haperen, en m'n muis kapt ermee. vaag.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

ik weet alleen dat als je 2 hardeschijven hebt en als je grote bestanden gaat kopieeren dat dit dan problemen oplevert.

Probeer eens de pci latency patch.
deze kun je vinden op www.viahardware.com

• HaaZ
  • Laatst online: 20-08 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

wat ik ook nog heb is dat m'n pc niet herstarten wil als ik hem op 133FSB zet... dan wordt het scherm gewoon zwart... :(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:13
hmm... ik weet dus in elk geval straks welke chipset ik NIET koop voor op mn palomino.

een beetje prutselen vind ik niet erg. maar als ik het zo zie ben je met een beetje pech meer dan een dag bezig met dat ding goed krijgen. [met bugs, patches, vage problemen, instabiliteit]

maar toch heb ik weleens een MSI+VIA+AMD systeempje gebouwd[voor iemand anders] en die doet het goed. en anderen die ik ken doen er ook best positief over.

kan iemand me vertellen hoeveel mensen er nou eigenlijk problemen mee hebben? en waren probleman vaak goed op te lossen met een patch of inruil van het mobo?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb gehoord dat er met Red Alert 2 patch 1.004 ook veel van dit soort problemen waren die gerelateerd waren aan een bepaalde chipset en een SB Live.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Idd al bekend!
Na al de topic over MSI mobo's en creative kaarten ben ik gaan geloven dat deze twee NOOOOOIT samen gaan.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Zou het iets met MSI te maken hebben ja .. K7T Master + SBLive werkt hier anders perfect samen.

PC Specs

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

mijn MSI k7t turbo (met de kt133a chipset dus) is echt heerlijk stabiel. nix over te klagen, en het probleem waar ik het hierboven over had kwam gelukkig niet door m'n mobo. Geen problemen dus (maar ik heb dan ook geen 133 mHz fsb...)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

'k heb nog nooit 1 enkel probleem gehad met mijn K7T Turbo. Hij loopt echt superstabiel.

<[taranis]> Windows 2000 uptime: 4days 6hours 3minutes 39seconds

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:59

frapex

got r00t

<heeeeel erg offtopic>

4 dagen = niets :P

even ter vergelijking

1:28pm up 67 days, 17:25, 6 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

</heeeeel erg offtopic>

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

---> PMG

• Hutspot
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ik heb net een MSI KT7 turbo RAID gekocht en deze kwam bij de installatie van win2000 met de melding "hardware malfunction" en stopte de installatie.

Na alle onboard zooi uitgezet te hebben ging ie wel verder, geen idee of het ook met die bug te maken heeft maar 't zou kunnen

Verwijderd

rete stabiel hoor hier met een creative SB 128

Verwijderd

Ook hier geen problemen met soundblaster live! En bij de weg, deze bug is al zo oud als de weg naar rome!

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 13:59 schreef Hutspot het volgende:
Ik heb net een MSI KT7 turbo RAID gekocht en deze kwam bij de installatie van win2000 met de melding "hardware malfunction" en stopte de installatie.

Na alle onboard zooi uitgezet te hebben ging ie wel verder, geen idee of het ook met die bug te maken heeft maar 't zou kunnen
Win2K struikelt over de onboard sound... disablen bij het installen... eenmaal win2k derop staat, sound enablen en de drivers derop zetten :)

Verwijderd

ff testen(plaatje etc)sdgf

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Test mislukt zou ik zo zeggen. Dat plaatje kun je beter weg halen.

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Op vrijdag 29 juni 2001 23:29 schreef Tasma het volgende:
edit:
Moet wel zeggen dat de helpdesk van creative labs zeer snel en netjes is ! MSI heeft nog niet gereageerd en Creative labs al na 1 dag
Haha, creative helpdesk zuigt!
Door een leuke aktie van KPN heb ik het oude telefoonnummer van die helpdesk toegewezen gekregen. Half jaar lang dagelijks platgebeld door mensen die hun cdr niet aan de praat kregen! :(

Verwijderd

Het is een probleem wat (naar mijn mening) eerder aan de SBlive ligt dan de KT133A.

Het is een PCI latency probleem, wat zich bijvoorbeeld ook uit in een combo van firewire en een SBlive! (maakt nie uit wat voor mobo / chipset): Bij het terugspoelen naar de camera krijg je dan een verstoord beeld...

Maareh...gebruik de 4.31 drivers (of hoger) en het probleem zou opgelost moeten zijn...:)

Simpeler kan toch nie...:?

Als die drivers nie helpen, dan is het waarschijnlijk iets met de IRQverdeling... Gebruik i.i.g. de allerniewste liveware

Verwijderd

okidoki!

• Hennie-M
  • Laatst online: 11:05
damn
je kijkt toch eerst na voordat je iets koopt?
|:(
maar goed download de laatste bios versie en de via 4-in1 drivers en je bent van al het gezeik af....
dit is al een half jaar oud.

• Hennie-M
  • Laatst online: 11:05
en NIET precies jij
duizende andere.........

als je nu pas leest over een bug, dan moet er iemand anders ook die bug hebben...
nou elke pagina op internet heeft wel een verwijzing naar die bug dus wel heeeeeeel veel mensen hebben die bug.

en die combo SB live! en msi is ook bullshit want op mijn vorige mobo werkte het perfect.
en hier is het ook helemaal kut geweest en toen vernielde hij gewoon willekeurige bestanden.

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
en die combo SB live! en msi is ook bullshit want op mijn vorige mobo werkte het perfect.
en hier is het ook helemaal kut geweest en toen vernielde hij gewoon willekeurige bestanden.
[/quote]
Inderdaad, de SB live met de KT7A, dat was pas kut.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 11:30 schreef dawuss het volgende:
hmm, ik had al wat gelezen over die bug, en ik heb een msi k7t turbo, en nou bedenk ik me dat ik ook een vaag probleem heb dat hier wel es iets mee te maken kan hebben: Als ik iets van m'n cd-rom naar m'n hdd kopieer dan begint winamp te haperen, en m'n muis kapt ermee. vaag.
Hmmm dat probleem ken ik maar dat had ik bij mijn celeron ook dus het zal wel aan processor kracht liggen. Alhoewel ik heb nu een TB 800 en die zou er geen moeite mee moeten hebben.
Verder draait alles hier perfect

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1