Toon posts:

Lanparty organiseren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zou graag, om wat geld in te zamelen een 2 a 3 daagse Lan-party organiseren op mijn school.
Mijn school beschikt over een redelijk krachtige server(grote kans dat we die niet zullen mogen gebruiken), genoeg utp kabels, switches enz. maar nu is de vraag meer zijn er dingen die ik over het hoofd zie en welke games zouden het best worden inbegrepen in het aanbod, wij zouden graag toch een stuk competitief werken. Maar we moeten ook rekening houden met de mensen die geen computer zouden kunnen meenemen (of console niet dat dit minder belangrijk is!!) Ik heb toch al een tijdje dit forum afgelopen om zoveel mogelijk info te vinden maar niets is echt voor wat ik nodig heb.
Korte samenvatting: onze school heeft een zeer groot computer park met pc's die processoren heeft van Intel i5-4690 cpu, 3.5GHz 8gb DDR4 ram, 120gb ssd (geen externe grafische kaart dus de ingebouwde Intel.) we hebben al schermen, toestenborden en muizen, ook de switches en hubs zullen we wel ter beschikking krijgen. Zou dit eerst en vooral al mogelijk zijn om dit te doen, en als u bijvoorbeeld op zo'n school zou zitten zou je er naar toe komen als de inkom prijs 15€ zou zijn?
zijn er ook tips die ik zeker niet mag vergeten?
alvast bedankt voor alle hulp!!
ps: (De schermen die we hebben op school zijn enkel VGA :/ wat wel een probleem kan maken, is hier een oplossing voor?)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016 ?

De PC's op school voldoen hier bij lange niet aan waardoor het spelen van moderne games (zoals een Battlefield of Assetto Corsa) al snel niet gaat plaatsvinden. Daarnaast, maar je benoemt het als VGA, zal voor een flink aantal gamers de resolutie alsmede de refresh-rate van monitoren een goede wens of sterke vereiste zijn.

Daarnaast zit je ook nog met alle licenties, her-installaties van de PC's, permissies op de PC's etc. etc. van het OS en games; wie is hier verantwoordelijk voor? Sterker nog, wie is er verantwoordelijk als er een PC van school toevallig defect gaat tijdens het gamen?

En, en dan trek ik even de jas aan van systeembeheerder, waarom zijn jouw vragen & ideeen nog niet beantwoord door school (directie en/of afdeling ICT)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ga eerst eens met je school praten ;)

Je denkt er iets te makkelijk over vrees ik..
Die PC's zijn fantastische computers om schoolwerk op te doen, maar waardeloos om mee te gamen. Grafisch hebben ze totaal geen kracht en ook die VGA aansluiting is een onoplosbaar probleem, want een verloopstekkertje van VGA naar DVI gaat je signaal niet verbeteren..

Daarnaast moet je je afvragen:
• Wie is er verantwoordelijk voor de aanwezigheid van eventuele illegale software?
• Wie is er aansprakelijk als een student zijn nek breekt tijdens dit feestje? School?
• Is er uberhaupt begeleiding vanuit school bij?
• Wat heb je te bieden voor die €15, uitgezonderd van de pc en de ruimte die niet van jou is?
• Wil je mensen ook laten slapen op school, aangezien het meerdaags is?

Sorry voor de vele beren op de weg die ik zie, maar een lanparty organiseren is lastiger dan het lijkt :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Een discrete GPU is wel een must, of je moet spellen gaan spelen welke het goed doen op de iGP.

Ikzelf speel 2 van de 4 keer een lan bij vrienden van mijn broer. Kosten zijn 25 euro p.p., maar dit is 2 dagen en inclusief eten en drinken. ontbijt, lunch, avondeten welke ook echt gezond is ipv stapels pizza's. Daarnaast natuurlijk ook de nodige snacks.

Wat hierboven aangegeven wordt, wat heb je te bieden. Wil de school ook nog iets hebben voor het gebruik van hun spullen?

Beperk je tot pc's of consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom gebruik maken van de school PCs en niet gewoon iedereen z'n eigen PC mee laten nemen. Een LAN waarbij ik niet gewoon m'n eigen PC heb zou ik niet eens aan denken om naar toe te gaan eigenlijk.

15 euro is een prima prijs lijkt me. Veel lanparties zijn een stuk duurder, maar die moeten dan ook locatie huren en dingen als netwerk en dergelijke. Daar gaat ook veel geld inzitten.

Catering is ook een goede, je school heeft vast wel een kantine, maar ook die moet natuurlijk gebruikt kunnen en mogen worden.