Goede vervanger Ziggo maar dan op Reggefiber netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:33
Op het ogenblik heb ik al enkele jaren naar tevredenheid een all in one pakket van Ziggo (voorheen UPC) met daarin 150/15 Mbit internet, HD TV (geen extra zenders) en telefonie.

Dat kost ons sinds enkele maanden 54,45 per maand (geen belkosten).

Over enkele maanden verhuizen we naar een nieuwbouw wijk waar geen kabel meer ligt maar alleen glasvezel van Reggefiber komt te liggen.

Heb even gekeken naar de opties van de aanbieders (via diee Reggefiber aansluiting) waar we een contract mee kunnen afsluiten en het valt me eerlijk gezegd vies tegen welke keuze we overhouden als we minimaal dezelfde download snelheid willen houden tegen dezelfde kosten en mogelijkheden. Alleen Telfort Thuis Alles-in-1 200 Mb/s blijft over tegen 55,- per maand.

Ik gebruik geen Horizon mediabox, alleen een smartcard voor in de flatscreen TV en we hebben nog 1 analoge TV staan en ik vind het bekijken van TV via de tablet erg handig. We worden alleen gebeld via Ziggo, naar buiten bel ik via Voip, wellicht dat binnenkomende gesprekken straks ook op die manier kunnen. Formule 1 kijken via het gratis Ziggo Sport kanaal zit er waarschijnlijk straks niet meer in :'(
Naast F1 ben ik niet geïnteresseerd in andere sport en zie dan ook geen meerwaarde in "gratis" extra's/kanalen op sport gebied.

Wie heeft ook al eens voor deze keuze gestaan en heeft tips voor mij?

[ Voor 5% gewijzigd door Herbiek616 op 14-11-2016 15:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reggefiber verhuurt zijn infra met/aan andere partijen, waaronder KPN.

Volgens mij kan je via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ uitzoeken wat er wel/niet komt te liggen op je nieuwe postcode en op basis daarvan gesprekken voeren met ISP's.

Vergeet even niet dat je via KPN ook gewoon Ziggo Sport kan afnemen (zelfde meerprijs als bij Ziggo) dus F1 hoef je dan niet te missen.

/edit: ik zit mogelijk voor dezelfde keuze. Als ik ga verhuizen (binnen mijn huidige Funda-zoekopdracht), kom ik automatisch in een KPN-enclave. Niks mis mee; ik heb nu het duurste abbo bij Ziggo + racing kanalen en dat kost met 92 Euro (en dan bel ik nog niet eens via Ziggo). Via KPN kost het me ineens zometeen maar 72 Euro incl bellen, KPN Compleet korting (heb al 2 KPN smartphones) en een 500/500 glasverbinding.

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 14-11-2016 14:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
FF de check gedaan op de genoemde website
Op het moment niks leverbaar (woonwijk is nog hagelnieuw). Maar gepland voor 11-11-2016 ??

Geplande upgrade:
Wat: FttH
Betrouwbaarheid: Onbekend
Internet Snelheid: 500 Mbit/s
iTV 2 HD

Koper is niet beschikbaar.

Vervanging voor 92 euro per maand levert idd heel wat meer keuze op, maar ben niet van plan zoveel uit te gaan geven per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Herbiek616 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:57:
Vervanging voor 92 euro per maand levert idd heel wat meer keuze op, maar ben niet van plan zoveel uit te gaan geven per maand.
Eens maar je kan bij KPN ook goedkoper; ik ben ook een uitzondering met mijn 92 Euro omdat ik thuis (bij Ziggo) de hoogste upload nodig heb omdat er vaak wordt thuisgewerkt. Ik wilde meer aangeven dat andere providers dan Ziggo, ook mogelijkheden bieden om zenders/pakketten van elkaar te bekijken zoals de F1.

Maar, voor mijn beeldvorming, heb je al een paar ISP's gebeld die op de site van Reggefiber staan vermeld om te vragen/inventariseren of ze in jouw nieuwe wijk diensten gaan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
Nee geen ISP's afgebeld. Verwacht je dat dit meer info oplevert dan wat er nu op https://www.eindelijkglasvezel.nl/keuzehulp// vermeld staat?

Overigens kijk ik nu F1 via Ziggo sport waar ik geen extra pakket voor af hoef te nemen (of kosten maak?). Jij hebt het over "dezelfde meerprijs" welke ik niet goed kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Herbiek616 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:07:
Nee geen ISP's afgebeld. Verwacht je dat dit meer info oplevert dan wat er nu op https://www.eindelijkglasvezel.nl/keuzehulp// vermeld staat?

Overigens kijk ik nu F1 via Ziggo sport waar ik geen extra pakket voor af hoef te nemen (of kosten maak?). Jij hebt het over "dezelfde meerprijs" welke ik niet goed kan plaatsen?
Ah, jij kijkt "alleen" de gratis Ziggo F1 kanaal... Sorry, mijn meerkosten bij Ziggo zitten in de de volledige "Ziggo Sport Pakket" waar ik 7 dagen in de week naar meerdere sporten kan kijken zoals voetbal, golf, NASCAR, F1, etc. etc. etc.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 14-11-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
Zal die info in mijn lijstje met wensen zetten. Naast F1 ben ik niet geïnteresseerd in andere sport en zie dan ook geen meerwaarde in "gratis" extra's/kanalen op sport gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Heb je er al eens over nagedacht om de glasvezel alleen te gebruiken voor internet? Je zou dan tv via de schotel kunnen binnenhalen. Voor F1 heb je dan voldoende kanalen waaruit je kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

Speedmaster

Make my day...

Herbiek616 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:35:
Ik gebruik geen Horizon mediabox, alleen een smartcard voor in de flatscreen TV en we hebben nog 1 analoge TV staan en ik vind het bekijken van TV via de tablet erg handig.
Dan ga ik je nog minder blij maken aangezien alle TV varianten via Glas middels een decoder gaan welke via UTP is aangesloten. COAX varianten zijn er niet meer. ITV online werkt in sommige gevallen op bepaalde tablets niet. Smartcards kunnen dus de prullebak in. Elke TV dient aangesloten te worden eigen decoder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf bij KPN via het Reggefiber netwerk. Heb een 100/10 abonnement (in de praktijk is dit 115/35), en betaal 50 euro p/m voor TV + Internet. Heb mijn mobiele telefonie ook bij KPN ondergebracht, waardoor ik Fox Sports gratis krijg, 5 euro korting p/m op mijn mobiele abonnement en een verdubbeling van mijn data. Mijn inziens zijn er dus zeker wel aantrekkelijke aanbiedingen te krijgen via glasvezel. Zeker als je jouw thuis pakket combineert met mobiele telefonie.

Zoals Speedmaster al aangeeft is het gebruik van een decoder wel een minpunt t.o.v. Ziggo. Hier ontkom je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
Mijn mobiele abonnement loopt via mijn werkgever (en betaal ik dus helemaal niks voor) dus helaas geen meerwaarde. Fox sports doet me ook niks :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, waren je verwachtingen niet een beetje te hooggespannen dan? Je hebt zelf al een veel sneller abonnement gevonden bij Telfort voor maar 50 ct meer, en ik laat nu een abonnement zien met een iets hogere uploadsnelheid, en een iets lagere downloadsnelheid voor 4,50 euro minder. Dat zijn toch prima alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:31:
Zoals Speedmaster al aangeeft is het gebruik van een decoder wel een minpunt t.o.v. Ziggo. Hier ontkom je niet aan.
Ter info; zijn die decoders ook niet op https://tweakers.net/aanbod/ te krijgen of via een andere weg? Voor Ziggo weiger ik bijvoorbeeld de Horizon Box te gebruiken maar heb naar alle tevredenheid (en voor weinig centen) meerdere Humax 5300C's kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:27:
[...]

Ter info; zijn die decoders ook niet op https://tweakers.net/aanbod/ te krijgen of via een andere weg? Voor Ziggo weiger ik bijvoorbeeld de Horizon Box te gebruiken maar heb naar alle tevredenheid (en voor weinig centen) meerdere Humax 5300C's kunnen aanschaffen.
Die Humax decoder is een coax decoder. Die gaat niet werken met glasvezel. Echter levert KPN een prima TV decoder. Een heel simpel en klein dingetje. Laag stroom verbruik en snel. Een heel ander ding dan de Horizon Box. Dus ik denk dat je jouw Humax niet zult missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:49:
[...]

Die Humax decoder is een coax decoder. Die gaat niet werken met glasvezel. Echter levert KPN een prima TV decoder. Een heel simpel en klein dingetje. Laag stroom verbruik en snel. Een heel ander ding dan de Horizon Box. Dus ik denk dat je jouw Humax niet zult missen.
Off-topic maar ik vroeg dus eigenlijk of die KPN-decoders ook tweedehands gekocht kunnen worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:53:
[...]

Off-topic maar ik vroeg dus eigenlijk of die KPN-decoders ook tweedehands gekocht kunnen worden. :)
Sorry, had ik je niet goed begrepen. Nee, dat is niet mogelijk. KPN abonnees hebben de decoders in bruikleen, waardoor ze deze niet mogen verkopen. Bij hele oude abonnementen waren deze decoders jouw eigendom, maar deze zullen dus aan zo'n oud abonnement gekoppeld zijn waardoor je deze niet kunt activeren.

Bij het instap abonnement krijg je 1 decoder gratis. Bij Standaard en Premium 2. Extra decoders kosten 4 euro p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:29
Ondanks dat de decoders in bruikleen zijn worden ze volop aangeboden op de bekende tweedehands websites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

ninjazx9r98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:55:
Ondanks dat de decoders in bruikleen zijn worden ze volop aangeboden op de bekende tweedehands websites.
Dat klopt maar daar heb je niets aan, de COAX variant werkt niet op het huidige ITV netwerk aangezien dit UTP is. Daarnaast zijn de huidige UTP decoders welke je op marktplaats kan kopen waardeloos omdat KPN en dochters deze decoders niet toelaten/activeren voor gebruik op hun netwerk. Elke aankoop van een decoder, anders dan rechtstreeks bij KPN en dochters, is weggegooid geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:29
Speedmaster schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:42:
[...]

Dat klopt maar daar heb je niets aan, de COAX variant werkt niet op het huidige ITV netwerk aangezien dit UTP is. Daarnaast zijn de huidige UTP decoders waardeloos omdat KPN en dochters deze decoders niet toelaten/activeren voor gebruik op hun netwerk. Elke aankoop van een decoder, anders dan rechtstreeks bij KPN en dochters, is weggegooid geld.
Geen idee waar de coax plotseling vandaan komt, ik heb het over de "huidige" utp varianten zoals bijv de 1853.
Deze zijn volop te koop op de bekende sites en ik ken ook verhalen van mensen die ze probleemloos gebruiken.
Dat het niet mag/hoort enz heb ik het niet over, ik reageer alleen op de opmerking dat ze niet te koop zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Komt er in die wijk echt alleen glas te liggen en helemaal geen kabel meer? Dat vind ik best bijzonder. Ziggo heeft de moed toch niet nu al opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ken de ITV ontvangers van KPN. Deze zijn per serienummer/mac gekoppeld aan een ITV klant abonnementnummer. Die blijven er altijd aan gekoppeld behalve als ze verwijderd worden door opzeggen van het contract, ITV of een ITV ontvanger of door handelingen van een medewerker die daar bij kan komen. Een STB(Set-Top Box) of ITV ontvanger moet bij eerste installatie, of die nu refurbished is of nieuw aangemeld worden met klantnummer + pincode. Bij sommige providers wordt die daarentegen geprovisiond op IP adres van klant.
Wat altijd wel kon bij KPN is een geactiveerde STB(iemand betaald daar dus voor) bij een andere KPN klant welke ook ITV heeft gebruiken, dan krijg je de zenderpakketten van de betalende klant.

Kortom, een STB/ITV/IPTV -ontvanger aanschaffen voor gebruik met UTP gaat voor zover ik weet niet werken. Mocht dit toch werken kan het net zo goed zijn dat het vanaf volgende week toch niet meer werkt. Ik zou het persoonlijk dan ook gewoonweg afraden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:31
Speedmaster schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:43:
[...]

Dan ga ik je nog minder blij maken aangezien alle TV varianten via Glas middels een decoder gaan welke via UTP is aangesloten. COAX varianten zijn er niet meer. ITV online werkt in sommige gevallen op bepaalde tablets niet. Smartcards kunnen dus de prullebak in. Elke TV dient aangesloten te worden eigen decoder.
Dat is niet per definitie waar.
Zo heeft bijvoorbeeld Trined in een aantal steden ook gewoon tv via coax. Het signaal loopt over glas maar wordt omgezet in huis.
Hier in Den Haag Ypenburg heb je dat. Werkt zonder kastjes voor de zenders die in het standaars pakket zitten. Voor extra pakketten kan je een smartcard krijgen die in een CI module kunnen.
Wellicht eens checken of Trined ook daar zijn Red abonnementen gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Arjant2 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:36:
[...]

Dat is niet per definitie waar.
Zo heeft bijvoorbeeld Trined in een aantal steden ook gewoon tv via coax. Het signaal loopt over glas maar wordt omgezet in huis.
Hier in Den Haag Ypenburg heb je dat. Werkt zonder kastjes voor de zenders die in het standaars pakket zitten. Voor extra pakketten kan je een smartcard krijgen die in een CI module kunnen.
Wellicht eens checken of Trined ook daar zijn Red abonnementen gaat leveren?
Trined levert alleen in:
Sint-Oedenrode, Nijnsel
Den Haag - Ypenburg
Veghel - Erp, Rosmalen

De kans dat TS in 1 van deze plaatsen woont is zeer klein, maar laat ik het iets duidelijker neer zetten.
KPN & Dochters leveren geen nieuwe aansluiting meer met DVB-C signaal. Alle diensten lopen nog via Glas naar UTP, dit in tegenstelling tot de oude propositie van voor Januari 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:31
Nieuwbouwwijk zegt de ts. Dus ik weet niet of en welke abonnementen Trined gaat aanbieden. Als het een beetje grote wijk is zou het zomaar kunnen dat ze een eigen centrale neerzetten. Kan het altijd bekijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Speedmaster schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:40:
[...]
Trined levert alleen in:
Sint-Oedenrode, Nijnsel
Den Haag - Ypenburg
Veghel - Erp, Rosmalen

De kans dat TS in 1 van deze plaatsen woont is zeer klein, maar laat ik het iets duidelijker neer zetten.
KPN & Dochters leveren geen nieuwe aansluiting meer met DVB-C signaal. Alle diensten lopen nog via Glas naar UTP, dit in tegenstelling tot de oude propositie van voor Januari 2015.
DVB-C via Trined is werkelijk maar in een enkele plaats beschikbaar, en niet in Veghel hoewel je daar wel een abonnement voor Trined aan kunt gaan. Ik heb daar nog over gebeld met Trined. Je moet het
Televisie via E-Fiber pakket kunnen kiezen binnen het aanbod, en dat is maar bij een paar plaatsen het geval, zoals in Boekel in onze omgeving.

Ik had daar al eerder naar gekeken omdat ik DVB-C niet kwijt wil raken, maar Trined bleek geen mogelijkheid, dus blijft het voorlopig Ziggo op dit adres.

Testing, one, two ...

Pagina: 1