MacBook (1700+/-) - School en gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-08-2023
Hoi!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede laptop van ongeveer 1700,-. De laptop zal gebruikt worden voor
onder andere gaming (Ja, op een MacBook :X) en verschillende dingen voor school, onder andere Visual Studio. De reden dat ik voor een MacBook wil gaan is omdat ik ze persoonlijk erg fijn vind werken, en ze erg lang meegaan.
Ook ben ik van plan te gaan dualbooten(W10) voor het gamen, aangezien OSX slecht blijft voor de meeste games. Games die ik voornamelijk wil gaan spelen zijn CS:GO en Gmod.

Heeft iemand suggesties welke MacBook hiervoor het beste is? Heb al gekeken naar refurbished modellen, en op de website van Apple zelf, maar misschien dat ik toch even moet gaan wachten en kijken wat Apple met Black Friday doet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 11:48
Via marktplaats of vraag & aanbod een 15" van 2015 op de kop tikken met de nvidea kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
JoramH schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:26:
Hoi!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede laptop van ongeveer 1700,-. De laptop zal gebruikt worden voor
onder andere gaming (Ja, op een MacBook :X) en verschillende dingen voor school, onder andere Visual Studio. De reden dat ik voor een MacBook wil gaan is omdat ik ze persoonlijk erg fijn vind werken, en ze erg lang meegaan.
Ook ben ik van plan te gaan dualbooten(W10) voor het gamen, aangezien OSX slecht blijft voor de meeste games. Games die ik voornamelijk wil gaan spelen zijn CS:GO en Gmod.

Heeft iemand suggesties welke MacBook hiervoor het beste is? Heb al gekeken naar refurbished modellen, en op de website van Apple zelf, maar misschien dat ik toch even moet gaan wachten en kijken wat Apple met Black Friday doet.
CS:GO werkt prima op Mac OSX.....

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
SpoekGTi schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:40:
CS:GO werkt prima op Mac OSX.....
Ooit geprobeerd? Heb het tijdje gespeeld op OSX op een Mac, 2015 met prime specs. Kom niet boven de 45 fps, terwijl als ik het op exact de zelfde mac speel op W10, krijg ik gemiddeld 120fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 18:27
mdoos schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:32:
Via marktplaats of vraag & aanbod een 15" van 2015 op de kop tikken met de nvidea kaart erin.
Succes met zoeken, die bestaan niet;-)
Zijn allemaal AMD kaarten, welke overigens prima de games die JoramH wil spelen aankan.

Ik heb zelf een 2015 versie met AMD M370X. Als ik iets voor je kan testen laat je het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

De 2012-2014 hadden Nvidia. 2015 is AMD en 2016 ook.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
rikhartman schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:23:
Succes met zoeken, die bestaan niet;-)
Zijn allemaal AMD kaarten, welke overigens prima de games die JoramH wil spelen aankan.

Ik heb zelf een 2015 versie met AMD M370X. Als ik iets voor je kan testen laat je het maar weten.
Was ook al aan het twijfelen. Hoe duur was jouw laptop als ik mag vragen? En heb je er W10 op?
(En als je zelf games speelt, hoe is de performance? Zowel W10 als OSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
Een nieuw model met de Intel Iris 540 kan games als csgo en LoL redelijk draaien.
pricewatch: Apple MacBook Pro 2016 13,3" Spacegrijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
JoramH schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:36:
[...]

Was ook al aan het twijfelen. Hoe duur was jouw laptop als ik mag vragen? En heb je er W10 op?
(En als je zelf games speelt, hoe is de performance? Zowel W10 als OSX)
Mijn laptop was redelijk duur (maar een zakelijke investering) €2799,-
Windows 10 zit erop.

Ik speel games maar doe dat eerlijk gezegd vaker op m'n desktop.
BF3 heb ik via Windows 10 gespeeld en dat gaat goed op de 370X.
Verwacht geen wonderen maar het is zeer zeker beter dan integrated graphics en die zijn op de 15 inch ook niet misselijk: Intel Iris Pro.
Met CS:GO op MacOS heb ik geen ervaring, op Windows 10 zal het draaien als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
kazuyakevin schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:40:
Een nieuw model met de Intel Iris 540 kan games als csgo en LoL redelijk draaien.
pricewatch: Apple MacBook Pro 2016 13,3" Spacegrijs
De versie met Touchbar heeft de 550, wellicht is dat de investering (en het wachten) waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
Vergeten te zeggen, wil juist beide in 1 aangezien ik redelijk veel reis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
JoramH schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:45:
[...]

Vergeten te zeggen, wil juist beide in 1 aangezien ik redelijk veel reis :*)
Zoiets bestaat niet. Gamen op een Mac is altijd een drama.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
Koning Willy schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:46:
Zoiets bestaat niet. Gamen op een Mac is altijd een drama.
Mee eens, maar met redelijke specifications en dual boot W10 kom je al een flink eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
JoramH schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:47:
[...]

Mee eens, maar met redelijke specifications en dual boot W10 kom je al een flink eind
1700 euro budget als student, kunnen meeste hier alleen van dromen.
Daarmee haal je een PC met 6600K, GTX 1070 en hou je geld over voor een dikke ultrabook of tweedehands Macbook :)

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 09:49
Ik zou gaan voor een 2dehands Macbook Pro gaan met een M370X en 16Gb ram, 512ssd. Die kan je met 1700 euro kopen en het zijn zalige laptops. Ik heb de 2013 met GT 750M maar de retina versie in combo met de M370X voelde nog sneller/ beter aan. Ook het scherm is beter, ze gebruiken andere panelen in de vorige retina's. Ook de trackpad is nog iets beter (niet veel).

De M370X is snel genoeg om games te spelen allerlei op standaard settings. Tegelijk moet je niet inboeten voor portability en All day battery life, gekalibreerd scherm, goede trackpad, lage fan noise, goed keyboad etc. De W10 drivers zijn al jaar en dag optimaal zodat trackpads en functieknoppen nog steeds goed werken in windows.

Alles hangt af van je verwachtingen. Ik zou men Macbook Pro niet willen omruilen voor iets anders omdat alles zo prefect aanvoelt. Er bestaan echter wel laptops met snellere grafische kaarten die goedkoper zijn en ook een IPS scherm hebben zonder te eindigen met een loodzware baksteen: de Alienware 15 met een 970/980m, Gigabyte P35X enz. Versies met een 'slechts' een gtx960m hebben helemaal geen meerwaarde.

Er is 1 Windows-laptop die ik zou overwegen en dat is de Dell XPS 15 9550 met een Nvidia 980m. (Je gaat wel inboeten op batterij.) If not, zou ik sowieso voor een Macbook pro M370X gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 12:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik vraag mij serieus af of een Mac wel wat voor jouw is:

- Je wilt gamen, dat is gewoon niet te doen. Mijn Macbook Retina '14 heeft al moeite met portal.
- Je wilt visual studio draaien, je kan beter Windows daarvoor hebben draaien.

Ja ze zijn fijn en gaan lang mee, maar het sluit niet aan op je eisen. Met Windows 10 is overigens ook niets mis mee als je het op degelijke hardware draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:21:
Ik vraag mij serieus af of een Mac wel wat voor jouw is:

- Je wilt gamen, dat is gewoon niet te doen. Mijn Macbook Retina '14 heeft al moeite met portal.
- Je wilt visual studio draaien, je kan beter Windows daarvoor hebben draaien.

Ja ze zijn fijn en gaan lang mee, maar het sluit niet aan op je eisen. Met Windows 10 is overigens ook niets mis mee als je het op degelijke hardware draait.
Mss vergeet je dat Macbooks ook geweldige W10 machines zijn? Apple ondersteund al jaar en dag windows op zijn systemen, native via bootcamp. Drivers worden automatisch gedownload in bootcamp. (Wifi, trackpad,schermcalibratie,...)

En gamen is dan geen probleem. Zeker niet met een '15 editie met 370x gpu. Is even snel als een windows gamelaptops met Gtx 960m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
Coolstart schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:00:
[...]

Mss vergeet je dat Macbooks ook geweldige W10 machines zijn? Apple ondersteund al jaar en dag windows op zijn systemen, native via bootcamp. Drivers worden automatisch gedownload in bootcamp. (Wifi, trackpad,schermcalibratie,...)

En gamen is dan geen probleem. Zeker niet met een '15 editie met 370x gpu. Is even snel als een windows gamelaptops met Gtx 960m.
Ik begin nu toch echt te twijfelen... Een MacBook ziet er prachtig uit, gaat lang mee, en kun je voor de meeste dingen gebruiken. Nadeel is natuurlijk dat het zeer prijzig is.
Windows laptops, meer waarde voor je geld, maar na een aantal jaar heb je al een nieuwe nodig.
Heb zojuist deze gevonden: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop
Ga nog eens even flink brainstormen, want je geeft het geld helaas maar 1x uit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Serieus gamen op een laptop lijkt me sowieso niet ideaal, en waarom koop je daar niet een mini ITX systeem voor icm een iets goedkopere macbook bijvoorbeeld.
Of wil je serieus gamen tijdens college's of in de trein? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
rikhartman schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:32:
Serieus gamen op een laptop lijkt me sowieso niet ideaal, en waarom koop je daar niet een mini ITX systeem voor icm een iets goedkopere macbook bijvoorbeeld.
Of wil je serieus gamen tijdens college's of in de trein? 8)7
Misschien 8)
Nee, maar vooral omdat ik in weekenden vaak naar vrienden ga en dan is het stukken leuker als ieder z'n eigen pc/laptop heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 18:10
Coolstart schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:00:
[...]

Dat argument lees ik zo vaak, maar kan me er simpelweg niet in vinden. Ik draai bijna 100% van de tijd Windows op de Macbook van werk (vraag me niet waarom), maar als er iets walgelijk is dan is het wel het gebrek aan goede drivers voor het touchpad. Multitouch, intertial scrolling? Kan je vergeten. De batterij doet het aardig, maar het scheelt nog uren met OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
JoramH schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:36:
[...]

Misschien 8)
Nee, maar vooral omdat ik in weekenden vaak naar vrienden ga en dan is het stukken leuker als ieder z'n eigen pc/laptop heeft!
Keuzes:)
Lijkt me wel vallen onder incidenteel recreatief gamen.

En dat je niet kunt gamen op een Macbook is natuurlijk de grootste onzin.
Net zoals dat een Windows laptop geen goede vervanger zou kunnen zijn, dat kan natuurlijk prima.
Het zijn gewoon voorkeuren en wensen, wat voor jou het belangrijkste is kun je alleen zelf bepalen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
Het feit dat je na een paar jaar een nieuwe windows laptop moet kopen klopt, maar dit geldt ook voor macbooks, zeker voor waar jij hem voor wilt gaan gebruiken. Zoals eerder hier is besproken is het verstandiger om een "Windows" laptop te gaan kopen. Meer bang for the buck, zeker waar jij hem voor wilt gaan gebruiken.

Voor €1700 zal je kijken naar een MacBook Pro najaar 2013, hierbij een vergelijking:
2e hands Macbook
Processor: Intel Core i7-4850qm 2.3ghz / boost 3.5ghz
Videokaart: Nvidia 750m 2gb GDDR5
Geheugen: 16gb DDR3
Opslag: 512GB SSD
Scherm: 15,6" 2880x1800

Nieuwe Windows laptop
Processor: Intel Core i7-6700HQ 2,6ghz / boost 3,5ghz
Videokaart: Nvidia 960m 2gb GDDR5
Scherm: 15,6" 3840x2160

[ Voor 6% gewijzigd door Dunta op 15-11-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
kazuyakevin schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:36:
Het feit dat je na een paar jaar een nieuwe windows laptop moet kopen klopt, maar dit geldt ook voor macbooks, zeker voor waar jij hem voor wilt gaan gebruiken. Zoals eerder hier is besproken is het verstandiger om een "Windows" laptop te gaan kopen. Meer bang for the buck, zeker waar jij hem voor wilt gaan gebruiken.
Voor €1700 zal je kijken naar een MacBook Pro najaar 2013, hierbij een vergelijking:
Klopt dat er Windows laptops zijn te vinden met betere GPU's. Maar het is perfect mogelijk om voor €1700 een R9 m370x te kopen, die is een stuk sneller dan de 750m. Ik ben de zelfde overweging aan het maken (ofwel overschakelen nr Windows, ofwel blijven bij mac, ofwel fixed windows desktop en mijn huidige laptop behouden)

Als koper moet je mss eerst uw gameprofiel goed omschrijven want anders kan je idd beter een Desktop Kopen van €800 in combinatie met een schoollaptop van 1100 euro zoals de HP spectre 360. V&A aangeboden: HP Spectre x360 13-4159nd i7 processor 256GB SSD nieuw/factuur

Desktop met GTX 1060 (Tweaker buyguide)

En de HP spectre 360 op tweakers vraag&aanbod.

Tijdens mijn schooltijd droomde ik van een laptop met 360° swivel + toucscreen. Vooral omdat het handiger was om door cursussen te scrollen vanuit luie posities. Maar nu ben ik verknocht aan mijn macbook omdat ik vooral grafisch en web werk doen aan een bureau. No need for touch anymore _/-\o_

Als sporadisch gamer zou ik helemaal tevreden zijn met een macbook pro. (daarom ik ook de upgrade wil wagen). Maar anders zou ik een Fixed desktop op in mijn leerkamer zetten zodat ik die op tijd en stond kan upgraden met extra grafische kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:38
Die bestaat niet... de 2015 heeft een enorm hongerige M370X er in liggen en die krengen zijn vaak meer dan €2200 als je hem in goede staat wil hebben.
Coolstart schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:25:
Ik zou gaan voor een 2dehands Macbook Pro gaan met een M370X en 16Gb ram, 512ssd. Die kan je met 1700 euro kopen en het zijn zalige laptops. Ik heb de 2013 met GT 750M maar de retina versie in combo met de M370X voelde nog sneller/ beter aan. Ook het scherm is beter, ze gebruiken andere panelen in de vorige retina's. Ook de trackpad is nog iets beter (niet veel).
Waar dan? Ik zie dit model op Marktplaats niet voorbij komen en de versie die het meest in de buurt komt staat er voor om en nabij de €2K. De rest zijn allemaal de instapper van 1800 die nu voor 1400-1500 gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door supersnathan94 op 15-11-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
Heb nog wat mer gezocht, Dell XPS 15 schijnt inderdaad matige batterij te hebben. Hoe zit het met de Razer Blade laptops? Heb op de site van Razer gekeken maar kan nergens prijzen vinden... Design is in ieder geval zeer mooi :)

EDIT: Deze ook gevonden van Dell: http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1 En dan met nvidia video kaart, i7 processor en 16gb. Weet niet of het een goede videokaart is eigenlijk :/
EDIT 2: Originspc.com ziet er momenteel ook heeel interessant uit, iemand ervaring mee?

[ Voor 45% gewijzigd door JoramH op 15-11-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
kazuyakevin schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:36:

2e hands Macbook
Processor: Intel Core i7-4850qm 2.3ghz / boost 3.5ghz
Videokaart: Nvidia 750m 2gb GDDR5
Scherm: 15,6" 2880x1800

Nieuwe Windows laptop
Processor: Intel Core i7-6700HQ 2,6ghz / boost 3,5ghz
Videokaart: Nvidia 960m 2gb GDDR5
Scherm: 15,6" 3840x2160
Heel leuk dat je dat groen markeert, maar 4K gaming op een 960m is echt een CS:no-GO (dat pun _/-\o_ )
JoramH schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:53:
Heb nog wat mer gezocht, Dell XPS 15 schijnt inderdaad matige batterij te hebben. Hoe zit het met de Razer Blade laptops? Heb op de site van Razer gekeken maar kan nergens prijzen vinden... Design is in ieder geval zeer mooi :)

EDIT: Deze ook gevonden van Dell: http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1 En dan met nvidia video kaart, i7 processor en 16gb. Weet niet of het een goede videokaart is eigenlijk :/
EDIT 2: Originspc.com ziet er momenteel ook heeel interessant uit, iemand ervaring mee?
Dat zijn firePro en Quadro kaarten. Totaal ander type kaarten in vergelijking met de R9 series in de huidige macbook. Gaming zal op zich wel lukken, maar deze kaarten hebben vaak wat mindere specs om dat ze vooral betrouwbaar moeten zijn bij het werk wat ze doen (dus meer rekenkracht in double precision FP en dat heb je niet nodig voor gaming).

[ Voor 29% gewijzigd door supersnathan94 op 15-11-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
Ik heb uiteindelijk toch besloten op zoek te gaan naar een 2e hands macbook Pro met 'externe' videokaart. Heb al gezien dat er niet veel van zijn, en helemaal niet binnen mijn budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
supersnathan94 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:51:
[...]
Heel leuk dat je dat groen markeert, maar 4K gaming op een 960m is echt een CS:no-GO (dat pun _/-\o_ )
Dat heet de resolutie op 1080p/1440p zetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:35
Mijn ervaringen met native windows op een macbook zijn matig. Net als hierboven, de tochpad werkt stukken minder goed. Ook veel gedoe gehad met bluetooth/magic mouse

Mijn grootste bezwaar is nog wel de standby functionaliteit van mb mac. Ik vind het heerlijk dat ik mn macbook kan dichtklappen zonder nadenken en ik nooit state kwijt ben en hij altijd netjes gaat slapen. Met mijn macbook op native windows al vaker gehad dat ik een kokend hete macbook uit mijn tas haalde omdat die toch niet zo netjes in stamdby was gegaan....

Toegegeven,mijn ervaringen waren wel met win7 icm macbook air 2012.

Conclusie: koop een windows laptop :)

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 15-11-2016 23:06 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkaoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-06-2024
Dit is een moeilijke vind ik. Zelf heb ik nu al 5 jaren lang een macbook 13". Ik heb afgelopen maand een SSD erin gezet en het voelt alsof ik een nieuwe macbook heb! Als ik er binnenkort een nieuwe batterij in zet, kan ik voor mijn gevoel een extra 5 jaren mee doen. Qua batterij en levensduur zit je helemaal goed bij een macbook.

Maar qua gaming zou ik dan weer niet voor een macbook gaan. Het enige spelletje dat ik speel op mijn Macbook (wanneer ik bij mijn ouders ben) is Hearthstone en dat vergt niet veel van je laptop. Nu vraagt CS:GO niet veel qua specs van je laptop, maar als je echt goede hardware voor gaming wilt, zou ik voor een windows gaan. Dan heb je voor een goedkopere prijs betere hardware, maar wel minder goede batterij en ik heb zelf slechte ervaringen met windows laptops als het aankomt op levensduur. Ik had om de 2 jaren een nieuwe laptop nodig.

Windows op een Macbook zetten durf ik zelf al helemaal niet, heb vernomen van vrienden dat je macbook erg warm ervan kan worden en het nog extra vraagt van de hardware die erin zit.

Mijn advies is: Ga voor een Windows als gaming echt belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
kazuyakevin schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:28:
[...]

Dat heet de resolutie op 1080p/1440p zetten ;)
Dan is de MBP in dat geval dus al een betere keuze. Een 4K scherm is op die schermgrootte sws al BS en dat zie je ook terug in de accuduur van dat apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Als je voor 1700,- een MBP 2015 15" met een M370X op de kop kan tikken, kan ik je dat alleen maar aanbevelen. Een MBP uit het vergelijkbare segment van de 2016 reeks is min of meer 2x zo duur, en biedt marginaal betere prestaties.

Ik heb er één met een M370X met een Win10 Bootcamp partitie voor een spelletje zo nu en dan. Verwacht geen wereldse framerates vergeleken met desktop GPUs uit bijvoorbeeld de 9xx/10xx serie van nvidia, maar vooralsnog speel ik m'n games zonder te hoeven klagen over framerates met settings rond medium.

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramH
DrSnuggles schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:35:
Als je voor 1700,- een MBP 2015 15" met een M370X op de kop kan tikken, kan ik je dat alleen maar aanbevelen. Een MBP uit het vergelijkbare segment van de 2016 reeks is min of meer 2x zo duur, en biedt marginaal betere prestaties.

Ik heb er één met een M370X met een Win10 Bootcamp partitie voor een spelletje zo nu en dan. Verwacht geen wereldse framerates vergeleken met desktop GPUs uit bijvoorbeeld de 9xx/10xx serie van nvidia, maar vooralsnog speel ik m'n games zonder te hoeven klagen over framerates met settings rond medium.
Ga nu zaterdag een MBP met GT750m halen. Heb nergens een M370X kunnen vinden, maar met gt750m moet ik toch een eind komen, en anders moet ik maar minder gaan gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

JoramH schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:40:
[...]

Ga nu zaterdag een MBP met GT750m halen. Heb nergens een M370X kunnen vinden, maar met gt750m moet ik toch een eind komen, en anders moet ik maar minder gaan gamen..
Volgens mij zijn de klachten over de nieuwe generatie MBPs niet nieuw, toen het 2015 model met M370X uitkwam was het commentaar namelijk ook dat die maar marginaal beter was dan het GT750M model. Dat pakt in jouw geval dus goed uit. :)

Learn something new every day.

Pagina: 1