Garantie bij 2de eigenaar product

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Topicstarter
Weet iemand hoe het zit met garantie bij producten die je zelf niet gekocht hebt? bijvoorbeeld bij een verjaardag kado of als je 2de hands hardware koopt waar nog garantie op zit en het originele bon.

Kan de 2de eigenaar gewoon gebruik maken van de garantie als het product na bijvoorbeeld 6 maanden ineens niet meer werkt? of moet de persoon die het product heeft aangeschaft, dat regelen met de winkel?

Kunnen winkels garantie weigeren omdat jij een product hebt overgekocht op marktplaats (maar wel het originele doos en bon hebt) ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 14:46
(jarig!)
Hangt volgens mij van de algemene voorwaarden van de winkel ten tijde van de aanschaf van het product af. Als overdracht van garantie daarin expliciet is uitgesloten, dan lijkt me van niet. Anders zou je volgens mij gewoon garantie moeten kunnen claimen.

Hierbij is het wel erg wijs om expliciet duidelijk te maken dat je een ander persoon met andere NAW gegevens bent. Anders loop je kans dat het product weer naar de 1e koper teruggaat na afhandeling van de garantieaanvraag.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic doe ik nu even dicht. Niet omdat het onderwerp niet te bediscussiëren valt, maar ik mis eigen ingezet. Als ik even Google dan kom ik al vrij snel op pagina's als http://www.rechtswinkel.n...nds-mobiele-telefoon.html uit. Al met al kan de topicstart mijns inziens heel wat beter.

Als je de topicstart naar een hoger tandje wil tillen kan je me een DM-sturen dragonmoony

Dit topic is gesloten.