Advies game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antony83
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-01 18:05
Goedemorgen tweakers,

Ik ben van plan om volgende maand mijn eerste systeem te gaan bouwen. Ik wil niet te gek gaan doen qua budget en heb zo rond de 600 euro in mijn hoofd,
Mijn huidige systeem is ondertussen 6 a 7 jaar oud en aan vervanging toe, aangezien dit systeem weinig (nieuwere) games aan kan.
Ik heb geprobeerd mijn informatie te halen uit andere topics en de best buy van de maand door te spitten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om met dit systeem te gaan gamen. Het is voor mij niet van belang om games op high/ultra te gaan spelen, maar ik wil de nieuwere games degelijk kunnen draaien. Ook wil ik als het nodig is in de toekomst enkele onderdelen kunnen upgrade om dit te blijven kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn budget is rond de 600 euro ik heb niet een specifiek maximumprijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik kan uit mijn oude systeem mijn drive en waarschijnlijk mijn geheugen meenemen. Dit moet ik nog wel even nakijken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben heb ik in onderstaande wishlist staan, maar het kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee deze heb ik niet. Ben de laatste jaren niet echt meer bezig geweest met de merken qua kwaliteit/prijs, maar ben wel van plan om dit weer op te gaan halen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Nee hier heb ik geen echte eisen/wensen voor. Het is alleen niet de bedoeling dat ik na 2 jaar een nieuwe videokaart moet kopen of iets dergelijks om meer vooruit te kunnen.

Ga je overklokken?
Nee ik was niet van plan om mij hiermee bezig te houden.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op goed advies/tips om een leuk systeem in elkaar te kunnen zetten waar ik weer even mee voorruit kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 184,50€ 184,50
1MSI H110M ECO€ 45,-€ 45,-
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 233,60€ 233,60
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Sharkoon VG4-W Rood€ 31,99€ 31,99
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geheugen in je oude systeem zal ddr3, misschien zelfs ddr2 zijn. Het lijstje wat je hebt samengesteld wil ddr4 dus nieuw geheugen kom je niet onderuit.

Moederbord adviseer ik een pricewatch: MSI H110M ECO vanwege de betere netwerkcontroller, betere stroomvoorziening en de 2 casefanheaders.

De Sharkoon VG4-W is op zijn zachtst gezegd een erg matige behuizing. Goede behuizingen met raam onder de €40,- zijn er eigenlijk niet. De goedkoopste goede met raam vind ik de pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window. Past qua formaat ook beter bij het moederbord.

Er mist een ssd. Je doet jezelf erg tekort door dat te laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 21:27
Ik zou zeker een SSD toevoegen, een kleine van 128 GB is voldoende om je OS en primaire programma's op te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antony83
Dank voor de snelle reacties.

volgens mij zit in mijn oude systeem ddr3 geheugen, maar ik heb geen rekening gehouden met de ddr4 moet ik zeggen dus daar zal ik dan nog naar gaan kijken.

en qua behuizing hoeft het van mij niet perse een raam te hebben. Ik zal de Versa H15 nog even gaan bekijken, maar als je nog andere adviesen hebt voor een kast hoor ik dat graag!

En in hoeverre is een SSD dan belang? gaat dit alleen maar om de snelheid qua opstarten van het besturingssysteem om zitten er meer voordelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar DAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
antony83 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:04:
En in hoeverre is een SSD dan belang? gaat dit alleen maar om de snelheid qua opstarten van het besturingssysteem om zitten er meer voordelen aan?
Je wil ALTIJD een SSD. Het geeft niet enkel een boost aan opstartijden het maakt je hele systeem ook een pak responsiever. Als je niet veel opslag nodig hebt of ergens een HDD kan recupereren dan zou ik als je met een budget zit nu enkel een SSD kopen en HDD's effe vergeten in je lijstje.

Er kwam reeds een suggestie van 128GB... tja budgetwise te begrijpen, maar spaar gewoon effe een maandje door en ga voor een ruimere optie. Je gaat er veel plezier aan beleven. De Crucial MX300 reeks geeft je veel bang for buck op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antony83
Inrage schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:35:
[...]

Je wil ALTIJD een SSD. Het geeft niet enkel een boost aan opstartijden het maakt je hele systeem ook een pak responsiever. Als je niet veel opslag nodig hebt of ergens een HDD kan recupereren dan zou ik als je met een budget zit nu enkel een SSD kopen en HDD's effe vergeten in je lijstje.

Er kwam reeds een suggestie van 128GB... tja budgetwise te begrijpen, maar spaar gewoon effe een maandje door en ga voor een ruimere optie. Je gaat er veel plezier aan beleven. De Crucial MX300 reeks geeft je veel bang for buck op dit moment.
Oke duidelijk! Ik kan denk ik ook de HDD van mijn oude systeem gebruiken neem ik aan? dan zou ik alleen een SSD te hoeven aanschaffen.

Algemeen:
Hebben jullie nog advies qua videokaart, want ik zat naast de Radeon RX470 ook te kijken naar de RX460. Dit is toch gauw 100 euro verschil. Zou het gezien mijn behoeftes een groot gemis zijn om hierop te besparen of hebben jullie nog andere adviezen qua videokaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Als je niet te hogen eisen hebt en gewoon op Full HD speelt dan ga je met de RX460 ook verder kunnen. Maar als je nu al niet de nieuwste games op High kan spelen wat gaat dat dan geven voor de titels die er nog aan komen?

Als je iet of wat deftig wil spelen dan zou ik toch de RX470 nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisgodderie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-06 16:14
Voor de videokaart zou ik gaan voor een gtx 1060 3GB. Heb zelf onlangs de KFA2 GTX 1060 OC 3GB gekocht bij Mindfactory.de voor 199€. Bespaart je weer iets. PS: stel je pc zeker ook samen op mindfactory.de, die hun prijzen zijn echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:45
En dan voor de derde x in 5 minuten:

Die voeding is niet modulair! Er zitten 4 sata aansluitingen op een enkele kabel bij en er worden geen extra kabels bijgeleverd! Die kan je ook niet bij bestellen omdat corsair niet levert in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lynx schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:02:
En dan voor de derde x in 5 minuten:

Die voeding is niet modulair! Er zitten 4 sata aansluitingen op een enkele kabel bij en er worden geen extra kabels bijgeleverd! Die kan je ook niet bij bestellen omdat corsair niet levert in NL!
Wanneer heb je voor een gamebak meer dan 4 sata aansluitingen nodig? Daarnaast kan je er op een H110 bord niet meer dan 4 kwijt. Oplossingen zijn er ook zoals een Molex>sata adapter.
Pagina: 1