Welke minimale snelheid heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:34
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een Ziggo abbo met 100+ mb snelheid. Dit stamt nog uit mijn downloadperiode.
Nu wil ik binnenkort een ander abonnement gaan nemen. De vraag is welke snelheid is in mijn voldoende.
We gebruiken het om met maximaal 2 devices(iPad, macbook of pc) te internetten, netflix en af en toe BF1 ;-).
Mij lijkt rond de 40 mb snelheid genoeg.
We hebben geen glasvezel, dus of Ziggo of xs4all, KPN etc.
Nu had ik gekeken bij de postcode check van diverse adsl/vdsl aanbieders, Vodafone geeft max 16mb aan terwijl xs4all 35mb opgeeft. Wie weet waar dit verschil in zit?

Groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

10Mbit/s is al genoeg voor 2 hd netflix streams. dus dat is je antwoord :)
Max snelheid DSL ligt een beetje aan de hardware in de desbetreffende centrale, das eigenlijk de enige reden voor het verschil die ik kan bedenken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 11:41
Denk de afstand naar de wijkcentrale. Kabel of ADSL maakt ook verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
Volgens http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl zitten wij op zo'n 900 meter van de centrale. Ik was in de veronderstelling dat dit voor alle adsl aanbieders dezelfde centrale was? Of hebben xs4all en Vodafone en KPN verschillende centrales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 11:41
Weet ik niet zeker eigenlijk, zou me niks verbazen als die niet dezelfde centrale gebruiken.

Misschien ook interessant: https://www.providercheck...tand-tot-telefooncentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Yuri024 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:18:
Volgens http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl zitten wij op zo'n 900 meter van de centrale. Ik was in de veronderstelling dat dit voor alle adsl aanbieders dezelfde centrale was? Of hebben xs4all en Vodafone en KPN verschillende centrales?
Tegenwoordig worden de centrales tot in de straat geplaatst, waardoor de afstand veel korter is. Dit is nog niet overal zo, maar wel op steeds meer plekken.

Wat krijg je voor snelheid te zien op deze website?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Tegenwoordig lopen alle DSL lijnen via KPN netwerk. Bij alle providers is de snelheid dus gelijk, tenzij er bonding wordt aangeboden door die provider. Dan verdubbeld de snelheid in feite.

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 14-11-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
YaYo86 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:20:
Weet ik niet zeker eigenlijk, zou me niks verbazen als die niet dezelfde centrale gebruiken.

Misschien ook interessant: https://www.providercheck...tand-tot-telefooncentrale
Die info is verouderd. Deels. Aangezien er tegenwoordig ook vdsl is en daardoor veel hogere snelheden dan 24Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
@HvanderT. Bedankt voor de link, maximale snelheid 16mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

heuveltje schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:12:
10Mbit/s is al genoeg voor 2 hd netflix streams. dus dat is je antwoord :)
https://help.netflix.com/nl/node/306 raadt toch echt 5Mbit per stream aan. 10Mbit is dan correct voor de vraagstelling alhoewel ik persoonlijk nog rekening zou houden met overhead. Helaas lees ik nergens hoeveel mensen er tegelijk iets doen in huis, wat dan de gebruikte (huidige) bandbreedte is en in hoeverre er iets van QoS is ingericht (if any).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een TV thuis staan? Hou er dan rekening mee dat ook dit bandbreedte kost bij de koper providers (lees: alle providers behalve Ziggo). Voor HD TV ben je zo weer 7 a 8 mb kwijt. 16 Mbits is mogelijk, maar wel krap. Persoonlijk zou ik in jouw situatie mijn Ziggo abonnement downgraden naar het 40/4 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
40Mb lijkt mij prima voor wat je wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

en 2 x 5 is toch echt 10 :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
De vraag is meer wat je voor je huidige 100Mb lijntje betaald. Inmiddels waarschijnlijk geupgrade naar 150?
Als je voor 40/4 gaat en je betaald maar 2-3 euro minder moet je je afvragen of dat het waard is natuurlijk.
Ik zit persoonlijk altijd gewoon lekker ruim met data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
Bedankt voor alle snelle tips/reacties. Alles in overweging genomen lijkt het me het inderdaad het beste om te downgraden bij Ziggo, 40/4 is voor ons prima.In a perfect world, zou ik overstappen naar Vodafone. Aangezien ik daar mobiel klant ben, zou ik behoorlijke extra's(extra tv pakketten en mobiele data) krijgen. Maar even de reviews bekeken, maar afgezien van de lage snelheid, worden die me een partij afgebrand. Niet één positieve reactie!!
Maar toch vraag ik me af hoe xs4all dan 36mb wilt leveren, dit komt namelijk uit hun postcode check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vreemd inderdaad. Als het goed is haalt Xs4all zijn gegevens ook gewoon uit de database van onderstaande site.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Hoe dan ook, deze website zou ik aanhouden. Dit is actuele informatie, en geeft ook aan of er upgrades gepland staan. Als deze website 16 Mbits aangeeft, zul je geen 36 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 22:35
Ik zou je in alle gevallen een snelheid van minstens 40 mbit/s aanraden, dan heb je zeker een goede en stabiele internetervaring, ook als 2 apparaten ineens tegelijk updates gaan draaien of zoiets. Of je die snelheid haalt met adsl is heel erg afhankelijk van je locatie en is dus lastig te beoordelen. Als je verwachte snelheid daar onder ligt zou ik de gok zelf niet nemen en voor de kabel gaan.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Yuri024 schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:31:
Bedankt voor alle snelle tips/reacties. Alles in overweging genomen lijkt het me het inderdaad het beste om te downgraden bij Ziggo, 40/4 is voor ons prima.In a perfect world, zou ik overstappen naar Vodafone. Aangezien ik daar mobiel klant ben, zou ik behoorlijke extra's(extra tv pakketten en mobiele data) krijgen. Maar even de reviews bekeken, maar afgezien van de lage snelheid, worden die me een partij afgebrand. Niet één positieve reactie!!
Maar toch vraag ik me af hoe xs4all dan 36mb wilt leveren, dit komt namelijk uit hun postcode check.
Ga eens naar kpn.com, wat krijg je dan als maxiale snelheid? 36Mb zou kunnen, maar dan wordt er waarschijnlijk bonding toegepast.

En is die 16Mb over adsl of vdsl, bij die netco check?

Als er nou 100Mb vdsl mogelijk was, dan was Vodafone best een prima keuze geweest. De verbinding loopt toch via kpn. Alleen administratief bij Vodafone. En je krijgt dus die voordelen voor je mobiele telefoon.

Voor nu lekker 40/4 bij ziggo afnemen. Snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:56
heb je televisie van ziggo nodig? Anders zou ik eens een goedkoop ADSL-pakket overwegen. Met wat mazzel heb je voor 25 euro/maand ook 20 mbit, wat waarschijnlijk meer dan genoeg is. Heb zelf de laatste jaren TV de deur uit gedaan en de internetsnelheid ook gedowngrade (100mbit --> 12 mbit), met 2 mensen in huis geen centje pijn
Pagina: 1