Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:57
Hallo mede-Tweakers,

Zijn er onder jullie (ex)studenten die de opleiding OS3 aan de UVA hebben gevolgd na een IT bachelor?

Ik ben namelijk zelf bijna klaar (februari 2017) met mijn bachelor IT Service Management (nu HBO-ICT) aan het Saxion te Enschede en twijfel nog een beetje tussen direct werk zoeken of per september 2017 nog de 1-jarige master OS3 gaan volgen (mits ik word toegelaten).

Ik vroeg mij daarom af of er mensen zijn die ervaring hebben met de OS3 master en of deze aan te raden is voor een hbo-afgestudeerde? En dan met name het Security-track maar de opleiding in het algemeen zou ik ook graag weten.

Ik vind studeren niet erg om te doen en ben ook wel gemotiveerd om nog een master te volgen, echter zijn veel masters 2-2,5 jaar en dat vind ik dan eingelijk weer een beetje lang. OS3 is 1 jaar en dat lijkt me dan ook wel een prima tijd om nog te doen.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via ludacrash op 14-11-2016 20:54)

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Waarom wil je die studie doen, alleen omdat die 1 jaar duurt?

Deze opleiding wilde ik in eerste instantie ook gaan doen. En ik ben ook toegelaten, maar ik heb last-minute besloten om mij aan te melden bij een andere master die meer aansloot bij wat ik wilde, namelijk meer relevantere vakken om mij voor te bereiden op werken in de richting van computer forensics, incident response, ethical hacking of penetration testing. Ik vertel je dit omdat jij aangaf dat je de security track wilde doen, en dat de security track minimale aandacht schenkt aan de zojuist gegeven topics.

Ik kan over de studie niet zo heel veel zeggen. Behalve dat die volgens 2 oud-klasgenoten (die de studie nu volgen), vrij pittig is. Daarnaast moet je je goed voorbereiden voor de intakes als je besluit hier naar toe te gaan.

Wat ik altijd adviseer is om te praten met huidige-en/of ex-studenten. Als je mij een PM stuurt kan ik je met een van de studenten in contact brengen. Als je met oud studenten in contact wilt komen kun je gewoon een mailtje sturen naar de director van die studie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sjosz
Waarom wil je die studie doen, alleen omdat die 1 jaar duurt?

Deze opleiding wilde ik in eerste instantie ook gaan doen. En ik ben ook toegelaten, maar ik heb last-minute besloten om mij aan te melden bij een andere master die meer aansloot bij wat ik wilde, namelijk meer relevantere vakken om mij voor te bereiden op werken in de richting van computer forensics, incident response, ethical hacking of penetration testing. Ik vertel je dit omdat jij aangaf dat je de security track wilde doen, en dat de security track minimale aandacht schenkt aan de zojuist gegeven topics.

Ik kan over de studie niet zo heel veel zeggen. Behalve dat die volgens 2 oud-klasgenoten (die de studie nu volgen), vrij pittig is. Daarnaast moet je je goed voorbereiden voor de intakes als je besluit hier naar toe te gaan.

Wat ik altijd adviseer is om te praten met huidige-en/of ex-studenten. Als je mij een PM stuurt kan ik je met een van de studenten in contact brengen. Als je met oud studenten in contact wilt komen kun je gewoon een mailtje sturen naar de director van die studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
Niet alleen omdat de studie 1 jaar duurt maar het speelt zeker wel mee. Een jaar vind ik nog te overbruggen, langer dan een jaar nog studeren heb ik eigenlijk geen zin meer in momenteel.

Hoewel ik ook geïnteresseerd ben in het networking track lijkt mij het security track interessanter, met name omdat ik een Security minor heb gedaan tijdens mijn hbo wat ik erg interessant vond en leuk om te doen. Ik heb verder nog niet een 100% concreet idee welke baan ik zou willen, maar merk dat ik het wel erg leuk vind om ermee bezig te zijn.

Mag ik vragen welke bachelor studie jij (en dus je oud klasgenoten) hebt gevolgd hiervoor? Ik verwacht dat een Master sowieso pittiger is dan een hbo studie maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat moet lukken wanneer ik er de nodige tijd en moeite in steek. Iets wat ik voor een jaar nog wel kan vol houden.

Ik heb ondertussen de studie-director gemaild voor wat meer info en ervaringen. Ik heb nog even de tijd maar denk dat ik dat ook wel nodig heb om tot een goede beslissing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
De 2 studenten waar ik het over had hebben HBO-ict (voormalig netwerk infrastructuur design) gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
Oke bedankt! En welke studie heb jij besloten te gaan doen als ik vragen mag? En hoelang is deze studie?