Dingen als Arrow zijn inderdaad zwaar drama. Het is me wel eens opgevallen dat Veronica er na een seizoen of 2 mee stopte, waarna een andere zender (ik meen SBS6, welke nota bene tot hetzelfde netwerk behoort) vrolijk met het begin van seizoen 1 begon. Ideaal als je graag seizoen 1 opnieuw bekijkt.
Ik geloof dat het mogelijk is afleveringen legaal te kijken via de website/app van The CW. Maar volgens mij moet je daarvoor in de VS wonen, of wellicht een proxy gebruiken (wat waarschijnlijk weer illegaal is, of in ieder geval tegen de "terms of service", en daarnaast ook veel te veel moeite is).
Wel geloof ik dat tegenwoordig binnen een maand of zo na de season finale het laatste seizoen op Netflix komt. Maar ja, dat geldt alsnog enkel voor een handjevol CW series, en daarnaast kan je alsnog geen deel uitmaken van de discussie rondom de afleveringen.
Al met al zijn er weinig tot geen reële opties. Je kan er voor kiezen om enkele series via Netflix te kijken, maar dat kan niet bij elke serie en kan pas als het seizoen al is afgelopen. De voorgenoemde series zijn nog best-case scenario's. Ik kan series noemen die geannuleerd zijn (geweest), en alsnog na jaren zelfs niet op DVD te bestellen zijn bij Bol.com, laat staan te zien op een Nederlandse Netflix. Ik heb ooit tegelijkertijd glasvezel TV (met ondemand dienst en interactieve meuk), schotel, Videoland Ondemand, Netflix, en Crunchyroll gehad. HBO niet, maar daar had ik ook weinig interesse in. Uiteindelijk begon ik me toch af te vragen waar ik voor betaalde, want ik deed alsnog alles illegaal omdat ik niets kon zien wat ik wilde zien.
Zelf heb ik maar gewoon enkele Usenet abonnementen afgenomen (je hebt er maar 1 nodig, maar een block abonnement als backup wordt wel aangeraden, en privé indexers kosten ook iets). Dat kost me maandelijks een tientje, de eenmalige betalingen voor mijn block abonnementen en indexers niet meegerekend. Verder heb ik een server in de kast die automatisch series die ik bijhoud downloadt. Dit mag eigenlijk niet overigens, maar legaal zie ik simpelweg niet als optie. Als Netflix een keer een mooie originele serie heeft, bijvoorbeeld Daredevil of Stranger Things, dan neem ik wel een maandje Netflix voor mijn geweten. Maar verder heb ik de hoop op legaal kijken opgegeven. Via de legale weg word je genaaid waar je bij staat.
Overigens wil ik torrents niet aanraden, omdat je automatisch deelt, wat al niet netjes is (niet dat illegaal downloaden dat wel is), maar ook omdat
Brein toch al achter kleinschalige torrenters aan lijkt te gaan.
Gomez12 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:16:
[...]
Serieus, waarom komen tweakers altijd met dit soort extreem kromme constructies die in de realiteit nergens op slaan ipv gewoon te zeggen : Ik download illegale sh*t want ik heb er geen geld voor over.
Ik heb dus ook dergelijke constructies, maar om nu te zeggen dat ik er geen geld voor heb... Ik betaal aan mijn Usenet provider net zoveel als een Netflix abonnement kost, en dat is dus exclusief mijn server, Raspberry Pi, en verscheidene block abonnementen en indexers.