Series volgen als downloaden illegaal is?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641336

Topicstarter
Goedemorgen,

Mijn vraag is.. hoe kan ik bijv. The Flash/Arrow/Suits volgen als deze series bijna niet te volgen zijn op de Nederlandse televisie? wordt bijna niet uitgezonden en dan is het nog een oude aflevering ook!

Hoe kan ik dit doen zonder dat je eigenlijk de regels overtreedt m.b.t.. downloaden?

Ben gewoon nieuwsgierig.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:03

GforceNL

Out of memory....

Netflix

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Netflix voor Arrow en Suits in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:09
Het legale antwoord is simpel: Wachten tot het uitkomt in NLD. (Dit kan op TV, Netflix of wat dan ook zijn)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 08:00

Bullettooth

--VR--

De vraag is interessanter voor de HBO series, aangezien daar geen enkele legale manier meer voor over is als je zo meteen niet bij Ziggo zit.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 11:48
Anoniem: 472287 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:47:
Suits is per december exit bij Netflix.

en een andere antwoord is natuurlijk dvd's kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Olga2000 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:01:
[...]

Suits is per december exit bij Netflix.
Dat komt de klant natuurlijk alleen maar ten goede 8)7

Het is echt tijd voor heldere afspraken mbt rechten over grenzen heen. Sommige series kun je niet eens volgen als je in een bepaald land zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar bij Netflix zijn daar alle releases up-to-date?

Want heb het toen gehad en dan stond bijv. het nieuwste seizoen er nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

Felyrion

goodgoan!

Anoniem: 641336 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:12:

Nee, dat kan behoorlijk achter lopen in specifieke gevallen.

Dat heeft alles te maken met rechten en hoe daar nog mee omgegaan wordt.
Het kan volgens mij zo zijn dat bijvoorbeeld RTL de rechten voor serie X heeft gekocht in Nederland voor 2016.
Dan zal de serie op zijn vroegst in 2017 op netflix staan. En dat kan nog veel ingewikkelder waardoor in sommige gevallen een serie niet (actueel) te volgen zal zijn.

Bedenk je wel dat de producenten geen verplichting hebben jou de series te kunnen laten volgen. Ze zijn simpelweg op winst uit, en als dat betekent dat ze bepaalde content later uitbrengen dan zullen ze dat doen en heb je eigenlijk gewoon pech.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 641336 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:12:

Tja, of het 'up-to-date' is hangt af van de licentie natuurlijk. Voor de series van The CW (Arrow, Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow etc) heeft Netflix een deal, dat de aflevering 8 dagen na uitzending op TV, beschikbaar mag stellen om te streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45

Onbekend

...

Felyrion schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:18:
Bedenk je wel dat de producenten geen verplichting hebben jou de series te kunnen laten volgen. Ze zijn simpelweg op winst uit, en als dat betekent dat ze bepaalde content later uitbrengen dan zullen ze dat doen en heb je eigenlijk gewoon pech.
Dus eigenlijk vinden ze het niet erg dat die mensen via een illegale weg de series bekijken. Anders hadden ze je wel een legaal (en betaald) alternatief aangeboden. :)

Maar terug naar de vraag:
Hoe kan ik dit doen zonder dat je eigenlijk de regels overtreedt m.b.t.. downloaden?
Naar dat land reizen en daar die serie bekijken. Er is geen alternatief, behalve wachten op een beter toekomst.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:19
Je kunt ze nog altijd gewoon kopen, voor arrow bijvoorbeeld:

seizoen 1 t/m 3:
https://www.bol.com/nl/p/...59941884-9200000047651158

seizoen 4:
http://www.mediamarkt.nl/...fxoCeWzw_wcB&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Onbekend schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:26:
[...]

Dus eigenlijk vinden ze het niet erg dat die mensen via een illegale weg de series bekijken. Anders hadden ze je wel een legaal (en betaald) alternatief aangeboden. :)
Nee, ze willen zoveel mogelijk geld met zo min mogelijk moeite. Ze bieden de klant weinig mogelijkheden, maar dat betekent niet dat je ineens content mag kijken zonder te betalen.
Naar dat land reizen en daar die serie bekijken. Er is geen alternatief, behalve wachten op een beter toekomst.
Niet legaal nee. Maar waarom is dat nog steeds zo? Bij games is het al jaren geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tk55 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:29:
[...]

Niet legaal nee. Maar waarom is dat nog steeds zo? Bij games is het al jaren geen probleem meer.
Games zijn veel simpeler. Die worden uitgegeven door één (of soms een paar) bedrijven, en dat is 't. Bij film en tv heb je te maken met bijvoorbeeld uitzendrechten die duur betaald worden en die minder waard zijn als er ook nog een alternatieve manier is om aan de inhoud te komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Klopt, maar series worden toch ook door een enkele uitgever uitgebracht? Ze laten het alleen in andere landen (dan de VS) over aan andere uitgevers. Dan krijg je dat gezeur dat bepaalde seizoenen wel beschikbaar zijn en andere niet, of dat de serie opeens verdwijnt van de streamingdienst.

Maar wanneer er meer series beschikbaar zijn, komen er (hopelijk) meer klanten voor de streamingdiensten. Lost dit het geld probleem dan niet op?

Ik denk dat er ook aardig wat mensen zijn die graag alleen een abonnement op een streamingdienst hebben en gewoon geen TV abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tk55 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:36:
Maar wanneer er meer series beschikbaar zijn, komen er (hopelijk) meer klanten voor de streamingdiensten. Lost dit het geld probleem dan niet op?

Ik denk dat er ook aardig wat mensen zijn die graag alleen een abonnement op een streamingdienst hebben en gewoon geen TV abo.
Dan heb je wel een aardverschuiving nodig tussen streaming en tv-abbo's...

Alhoewel ik me opeens wel zit te bedenken dat ik het wellicht wel een interessante optie zou vinden :
Nederland 1,2,3 op mijn tv kunnen ontvangen + een streaming dienst.

Dus expliciet geen RTL4, RTL5 Veronica SBS6 etc.

Is er iets of iemand die dat behoorlijk aanbied (en dan bedoel ik dus geen digitenne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Is NPO 1,2,3 niet al vrij te ontvangen via de kabel? Dan heb je genoeg aan alleen internet.

Een TV abo biedt mij persoonlijk niets behalve live programma's zoals voetbal. Aangezien ik het met anderen deel, kost het me maar een euro extra, omdat die combi abonnementen maar 5 euro per maand duurder zijn. De kabelaars willen ook eigenlijk wel dat je een TV abo afneemt, het kost ze vrijwel niks en ze krijgen er toch geld voor.

Wanneer de streaming van NPO eens echt live is (dus niet met 30-60 seconden vertraging) en goede kwaliteit, dan mag de TV helemaal weg van mij. Maar goed, de NPO heeft weer afspraken met de kabelaars. Anders kijkt niemand meer TV.

*zucht* |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:03

Rmg

Anoniem: 641336 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:46:
Goedemorgen,

Mijn vraag is.. hoe kan ik bijv. The Flash/Arrow/Suits volgen als deze series bijna niet te volgen zijn op de Nederlandse televisie? wordt bijna niet uitgezonden en dan is het nog een oude aflevering ook!
Netflix
Ziggo - HBO
Box sets kopen, desnoods import.

Dat zijn eigenlijk de legale opties.

De grijs gebied opties zijn dan nog:
Amazon prime / netflix / youtube red met een VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Npo123 kan je toch uit de lucht plukken middels dvb-t dacht ik?

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 14-11-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Voor de series die niet op Netflix staan (of achterlopen) kun je torrents gebruiken, door bijv naar *knip* te gaan. Dat is wel een grijs gebied. Je kan namelijk moeilijk achterhalen of de afleveringen inderdaad met toestemming zijn ge-upload door de rechthebbenden. Je kan er bijvoorbeeld vanuit gaan dat als een serie daar aanwezig is, dat het legaal is, anders was het wel weggehaald met een dmca verzoek. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen.

De genoemde bron is geen grijs gebied maar gewoon zwart. Geen enkele officiële commerciële bron gebruikt dat kanaal om hun films of series te distribueren.

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 15-11-2016 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:20
There i fixed that for you

Kom op man, het mag toch zo klaar als een klontje zijn dat *knip* geen legale dienst is. Dat er argumenten cq excuses te vinden zijn om er dan toch gebruik van te maken is een ander verhaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Mx. Alba op 15-11-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

analogworm schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:06:
[...]

There i fixed that for you

Kom op man, het mag toch zo klaar als een klontje zijn dat de *knip* een legale dienst is. Dat er argumenten cq excuses te vinden zijn om er dan toch gebruik van te maken is een ander verhaal.
Er zijn zat legale dingen te vinden op *knip*, ook zat illigale, maakt het niet perse 100% illigaal. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 15-11-2016 09:20 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

170074

Inderdaad. Laat de entertainmentindustrie / Brein-instanties maar uitleggen wat legaal is of niet. Als gewone gebruiker kan ik gebruik maken van een dienst (een site met magnet links), er staat een vergoeding tegenover (reclame-uitingen) en ik kan heel eenvoudig een film bekijken. En er is een supergoede regeling getroffen voor als het toch een keer misgaat (dmca).

Als er dan toch met neerbuigende vingertjes moet worden neergekeken op de consument, laat ze het dan ook maar helemaal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:18:
[...]
Tja, of het 'up-to-date' is hangt af van de licentie natuurlijk. Voor de series van The CW (Arrow, Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow etc) heeft Netflix een deal, dat de aflevering 8 dagen na uitzending op TV, beschikbaar mag stellen om te streamen.
In welk land?
Want van de 4 series, heb je in Nederland volgens mij alleen Arrow op Netflix.
(met inderdaad wel actuele afleveringen)

In kan geen supergirl, flash of legends vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

170074 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:16:
Inderdaad. Laat de entertainmentindustrie / Brein-instanties maar uitleggen wat legaal is of niet. Als gewone gebruiker kan ik gebruik maken van een dienst (een site met magnet links), er staat een vergoeding tegenover (reclame-uitingen) en ik kan heel eenvoudig een film bekijken. En er is een supergoede regeling getroffen voor als het toch een keer misgaat (dmca).

Als er dan toch met neerbuigende vingertjes moet worden neergekeken op de consument, laat ze het dan ook maar helemaal oplossen.
Dat je series wilt downloaden zonder de rechthebbenden te betalen moet je zelf weten. Maar om zulke ontzettend kromme redenaties te gebruiken om het voor jezelf goed te praten is natuurlijk vrij kansloos. Je weet zelf ook wel dat die vergoeding dmv reclame niet gaat naar de rechthebbenden maar gewoon een winstmodel is voor zulke sites.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

M a r c o schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:27:
[...]

In welk land?
Want van de 4 series, heb je in Nederland volgens mij alleen Arrow op Netflix.
(met inderdaad wel actuele afleveringen)

In kan geen supergirl, flash of legends vinden.
http://www.netflix-nederl...etflix-en-the-cw-komt-er/ Nu is de deal dan inderdaad nog alleen voor USA, maar denk wel dat dat een kwestie van tijd is.

Zie nu ook dat iig Flash en Supergirl er niet op zitten, maar, Frequency (een nieuwe serie van The CW) dan weer wel (overigens best een serie met potentie, btw).

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 15-11-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
The Flash/Arrow/Suits volgen als deze series bijna niet te volgen zijn op de Nederlandse televisie? wordt bijna niet uitgezonden en dan is het nog een oude aflevering ook!
Je moet je realiseren dat het misschien ook gewoon helemaal niet legaal kan. Dan heb je de keuze uit de illegale weg of gewoon andere series gaan volgen. Als je wat ervaring hebt met TV series dan weet je dat als na het 2e of 3e seizoen afhaakt je eigenlijk nooit wat mist. Vaak dan de creativiteit wel op is het meer van hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Rmg schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:02:
[...]

Netflix
Ziggo - HBO
Box sets kopen, desnoods import.

Dat zijn eigenlijk de legale opties.

De grijs gebied opties zijn dan nog:
Amazon prime / netflix / youtube red met een VPN
VPN is helaas geen grijs gebied, onder andere Netflix verbied het in de voorwaarden (en kan je ook afsluiten in theorie).

Maar ik ben het er mee eens dat het legale aanbod te versnipperd is en te lastig om een daadwerkelijk fatsoenlijk alternatief te zijn.

Ik gebruik Netflix en ik betaal aan Ziggo voor films en series, maar de content aanbieders blijven gewoon achter met hun aanbod.

Zeker als het maanden duurt voor we het hier misschien krijgen.
Ze blijven net als al die andere industrieën die ten onder zijn gegaan aan alternatief aanbod krampachtig vast houden aan hun verdien model waar de rest van de wereld al naar een nieuw model van consumeren gaat.

TV word straks alleen nog interessant voor live uitzendingen, voor de rest is streaming de toekomst.
En ik heb ook het idee dat mede door youtube er net als bij games ook nog wel eens een kleine indie revolutie aan zit te komen.
Er is gewoon kwalitatief goed gratis aanbod.

Als die content aanbieders hun bestaansrecht willen houden zullen ze eens moeten beginnen met hun grensbeleid op te geven. We leven nu eenmaal in een tijd waar we precies weten wat er aan de andere kant van de wereld te zien valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties, het is een stuk duidelijker voor me!

Nederland heeft dus niks fatsoenlijk geregeld lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:18

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Anoniem: 641336 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:35:

Hoe wil je dat 'Nederland' dit doet? Wil je dat de politiek zich hier in gaat mengen? Informeren naar legale alternatieven snap ik nog, maar het is toch niet zo dat je een recht hebt om series overal en altijd te kunnen kijken? Bepaalde J-RPGs waar ik erg gedesinteresseerd in was 'vroegah' kwamen simpelweg niet buiten Japan uit. Dat was balen, maar dat is toch gewoon de uitgever/producent zijn goed recht?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:03

Rmg

Anoniem: 641336 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:35:

Ligt niet aan Nederland, maar aan de uitgevers, wij zijn gewoon een relatief klein landje die ook nog ondertiteling wil in onze eigen taal. Ze staan niet in de rij om het ons te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Juist Engelse ondertiteling is vaak prettiger als je Engels een beetje goed is. Zonder subs is het vaak niet de verstaan, maar Nederlandse subs zorgen juist voor meer denkwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:50

mrc4nl

Procrastinatie expert

Tk55 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:32:
Juist Engelse ondertiteling is vaak prettiger als je Engels een beetje goed is. Zonder subs is het vaak niet de verstaan, maar Nederlandse subs zorgen juist voor meer denkwerk.
Jah hoh, wakker die eeuwige discussie ook nog eens aan.....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Dat is het punt niet. Ze zouden prima de content kunnen aanbieden zonder NL subs. Dat kost aanbieders erg weinig maar je krijgt er wel klanten voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Tk55 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:32:
Zelfs Engelse subs hoeft voor mij niet, is alleen maar afleiding en bij de meeste series is het prima te verstaan.

Zelf gebruik ik voor kodi met een plugin (wiens naam ik niet ga noemen aangezien die vast geknipt wordt door een modje) voor de series. 90 procent van de series die ik kijk staan niet op netflix of wat dan ook dus die zou ik niet eens legaal kunnen kijken. Ze verliezen er dus ook geen geld op.

South Park is bijvoorbeeld wel gewoon gratis legaal te kijken op hun eigen site, dat heb ik ook een keer geprobeerd maar ben meteen gestopt toen bleek dat de reclame tussendoor 10x zo hard stond als de serie zelf. Kon een halfuur niks horen doordat opeens die herrie er vol door kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De subs maakt me ook vrij weinig uit, en netflix is voor mij niet echt de moeite waard helaas dan maar op de manier die niet genoemd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Anoniem: 472287 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:47:
Arrow loopt 2 seizoenen achter op netflix, bijna 3 helaas. De Nederlandse TV is zelfs verder dan netflix.

Wat ik gebruik is popcorntime of the watch serie. Beide zijn nog steeds 100% legaal om te gebruiken :). Je mag niet DOWNLOADEN, maar popcorntime en the watch serie, download je niet, maar stream je het. Streamen is nog steeds legaal.

Durf je dat niet aan? Gebruik Lulu via VPN. Zit wel een prijsje aan, maar hé dan heb je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23

Trouble

Everything is awesome

erwin26 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:33:
[...]

Arrow loopt 2 seizoenen achter op netflix, bijna 3 helaas. De Nederlandse TV is zelfs verder dan netflix.
Dat is niet waar, Arrow krijgt elke week nieuwe afleveringen en loopt vrijwel gelijk met Amerika.
*knip*

Durf je dat niet aan? Gebruik Lulu via VPN. Zit wel een prijsje aan, maar hé dan heb je wel wat.
Dit zijn illegale alternatieven. http://nieuws.nl/algemeen...ia-popcorn-time-is-terug/

https://www.computerzorg....-kijken-met-popcorn-time/

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgensmij heb je m.b.t. het niet downloaden ongelijk. Popcorn slaat de film lokaal op je computer op.. kijk maar onder documenten > popcorntime > daar staat de film opgeslagen dus je download wel.
[...]
Wat ik gebruik is popcorntime of the watch serie. Beide zijn nog steeds 100% legaal om te gebruiken :). Je mag niet DOWNLOADEN, maar popcorntime en the watch serie, download je niet, maar stream je het. Streamen is nog steeds legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
[...]
Wat is Lulu?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
[...]

Streamen is legaal wanneer de aanbieder en diens content legaal is.
Streamen is niet legaal wanneer de aanbieder en diens content niet legaal is.
Daarbij is Streamen praktisch hetzelfde als downloaden; je haalt data op van ergens naar jouw media-ding..
Of de data wel of niet (semi)permanent opgeslagen wordt doet daar niets aan af.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ah thnx, had er nog nooit van gehoord (kom ik nu onder een steen vandaan?)
[...]
Hoe is het aanbod op Hulu? Ik heb nu Netflix en HBO, hoe verhoud zich dat? Belangrijk vind ik de mogelijkheid tot digitaal geluid + EN-subs (VPN heb ik al).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
misschien komt ooit PlayStation vue uit hier in Nederland.
Met Amerikaanse tv zenders
https://www.homecinemamag...nst-playstation-vue-2015/
Maar ben er bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Als je het dan over strikt legaal kijken hebt mag dat waarschijnlijk ook niet volgens de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:27
Tja wat is nou illegaal en wat is een grijs gebied ?
Downloadenis illegaal dan heb je een illegale copie lokaal staan.
ik kijk alles via een Raspberry pi met openelec met een addon genaamd Exodus.
dan wordt er niets lokaal opgeslagen je kijkt naar een stream ik neem aan dat dit door de uitbrenger van de serie/film wordt gestreamd 8)7
maar het kan net zo goed door de buurman worden gestreamd O-)

is dit illegaal of grijs

ik zeg dus kodi/openelec en exodus addon en je kan alles zien alleen niet downloaden (scheelt nog massa's opslag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rc5proxy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:43:
dan wordt er niets lokaal opgeslagen je kijkt naar een stream ik neem aan dat dit door de uitbrenger van de serie/film wordt gestreamd 8)7
Voor zover ik weet wordt zeer tijdelijk opslaan in RAM of een buffer ook als opslag gezien. Nog los van dat een rechter waarschijnlijk naar de geest van de wet kijken en een dergelijke truc van tafel veegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:47:
[...]

Voor zover ik weet wordt zeer tijdelijk opslaan in RAM of een buffer ook als opslag gezien. Nog los van dat een rechter waarschijnlijk naar de geest van de wet kijken en een dergelijke truc van tafel veegt.
Tja raspberry uit is ram leeg.
ze zouden hoog uit een log van netwerkverkeer kunnen opvragen bij provider.
maar werk die daar aan mee is maar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

rc5proxy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:51:
Tja raspberry uit is ram leeg.
ze zouden hoog uit een log van netwerkverkeer kunnen opvragen bij provider.
maar werk die daar aan mee is maar de vraag.
Dat het moeilijk te bewijzen is maakt het geenszins legaal. Als je doel is om detectie te voorkomen, zijn er tal van andere maatregelen die je kunt treffen, maar het ging er hier juist om hoe het wel legaal zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10

Daniel36

vernieuwde formule

Letterlijk gezien is het net zo illegaal volgens mij.
Of ze het zouden kunnen bewijzen is dan weer ff een tweede idd.
Wel als ze je gebruiksgegevens van de provider kunnen krijgen, maar voor zover ik weet geven die dat (nog?) niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 23:15

is dit illegaal of grijs
Als je 's nachts achter het Centraal Station een fiets voor een tientje krijgt aangeboden van iemand die eruit ziet alsof ie al weken buiten slaapt en dringend een shot van het een of ander nodig heeft dan kun je ook "aannemen" dat die persoon de rechtmatige eigenaar van de fiets is, maar daar zal geen rechter intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
migchiell schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:04:
[...]

Als je 's nachts achter het Centraal Station een fiets voor een tientje krijgt aangeboden van iemand die eruit ziet alsof ie al weken buiten slaapt en dringend een shot van het een of ander nodig heeft dan kun je ook "aannemen" dat die persoon de rechtmatige eigenaar van de fiets is, maar daar zal geen rechter intrappen.
Tja ik heb ook elke dag me shot nodig ;)
Afbeeldingslocatie: https://clincalc.com/blog/wp-content/uploads/solostar.jpg
helaas in dit dorp geen centraal station waar ik fietsen kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Anoniem: 641336 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:46:
Goedemorgen,

Ben gewoon nieuwsgierig.

Alvast bedankt!
Je hoeft niet te downloaden. Je kan een VPN verbinding opzetten naar US en dan op bijv via CW tv series kijken. Hier staat meer informatie: http://vpnfreedom.com/the...ch-the-cw-outside-the-us/

Dus, VPN opzetten, en dan via http://www.cwtv.com naar series kijken.

De vraag is... hoe legaal is dit?

[ Voor 7% gewijzigd door MM99 op 16-11-2016 13:56 ]

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Trouble schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:41:
[...]
Dat is niet waar, Arrow krijgt elke week nieuwe afleveringen en loopt vrijwel gelijk met Amerika.

[...]

Dit zijn illegale alternatieven. http://nieuws.nl/algemeen...ia-popcorn-time-is-terug/

https://www.computerzorg....-kijken-met-popcorn-time/
Ik heb maandje geleden netflix gehad en ik had arrow season 3 als laatste. Ik ben al op de helft met 6.

Het is nog steeds legaal. Je mag geen illegale dingen downloaden, aangezien je streamt en niks download ben je legaal bezig. Ze zeggen dat de dienst illegaal is. Niet de manier waarop het gebeurd. Anders is een youtube filmpje kijken ook al illegaal.
Volgensmij heb je m.b.t. het niet downloaden ongelijk. Popcorn slaat de film lokaal op je computer op.. kijk maar onder documenten > popcorntime > daar staat de film opgeslagen dus je download wel.
Daar staat bij mij niks in. Volgens mij heb jij het over de oude popcorntime. Die sloeg het inderdaad daar op ja. De nieuwe doet dit echter niet. Die streamt het echt.
Streamen is legaal wanneer de aanbieder en diens content legaal is.
Streamen is niet legaal wanneer de aanbieder en diens content niet legaal is.
Daarbij is Streamen praktisch hetzelfde als downloaden; je haalt data op van ergens naar jouw media-ding..
Of de data wel of niet (semi)permanent opgeslagen wordt doet daar niets aan af.
Als streamen alleen legaal is wanneer de aanbieder en diens content legaal is dan hebben we toch echt een groot probleem met youtube en alle andere diensten. Die diensten staan vol met illegale dingen en toch is het legaal om het te bekijken?

Streamen en downloaden zijn toch echt 2 veel verschillende dingen.

Streamen is het tijdelijk opslaan van bestanden en na het gebruik ervan is het ook van jouw PC verdwenen.

downloaden is het opslaan van de bestanden en mogelijk hegebruik van maken of misbruik van maken om de bestanden door te geven aan andere mensen.

Dat is dan nog kort gezegd wat het verschil is. Streamen kun je niet illegaal maken, want zodra jij een website opent "stream" je de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Je brengt het mooi maar zolang de bron illegaal is, is het downloaden (streamen hoe je het ook wil noemen) gewoon niet legaal.

Arnoud Engelfriet (toch wel een expert op dit gebied te noemen) zegt er hier het volgende over;
]Afijn. Streamen. Streamen is wat anders dan downloaden: bij streamen blijft er geen kopie op je harddisk achter, maar vervloeien de bitjes direct weer nadat ze gedecodeerd zijn. En tsja, als dównloaden dan verboden is dan geldt dat dus niet voor streamen, denken dan veel mensen. Maar nee. De wet kent niet als criterium dat de kopie permanent is. De enige vraag is óf je een kopie (verveelvoudiging) maakt.

[ Voor 124% gewijzigd door RodeStabilo op 17-11-2016 08:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23

Trouble

Everything is awesome

erwin26 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:47:
[...]

Ik heb maandje geleden netflix gehad en ik had arrow season 3 als laatste. Ik ben al op de helft met 6.
Wauw, wil je uitleggen hoe je dat doet? Want Arrow is nu halverwege seizoen 5, dus ik ben benieuwd hoe jij afleveringen kijkt die nog niet geschreven of gefilmd zijn :) (Oh en op Netflix staat van seizoen 5 de nieuwste aflevering, aflevering 7, per a.s. maandag online)
Het is nog steeds legaal. Je mag geen illegale dingen downloaden, aangezien je streamt en niks download ben je legaal bezig. Ze zeggen dat de dienst illegaal is. Niet de manier waarop het gebeurd. Anders is een youtube filmpje kijken ook al illegaal.

[...]

Daar staat bij mij niks in. Volgens mij heb jij het over de oude popcorntime. Die sloeg het inderdaad daar op ja. De nieuwe doet dit echter niet. Die streamt het echt.

[...]

Als streamen alleen legaal is wanneer de aanbieder en diens content legaal is dan hebben we toch echt een groot probleem met youtube en alle andere diensten. Die diensten staan vol met illegale dingen en toch is het legaal om het te bekijken?

Streamen en downloaden zijn toch echt 2 veel verschillende dingen.

Streamen is het tijdelijk opslaan van bestanden en na het gebruik ervan is het ook van jouw PC verdwenen.

downloaden is het opslaan van de bestanden en mogelijk hegebruik van maken of misbruik van maken om de bestanden door te geven aan andere mensen.

Dat is dan nog kort gezegd wat het verschil is. Streamen kun je niet illegaal maken, want zodra jij een website opent "stream" je de website.
toon volledige bericht
Dat jij vindt dat het legaal is, betekent niet dat je gelijk hebt. Streamen is inderdaad toegestaan als de bron van de stream legaal is. Aangezien je op je vingers kunt natellen dat streamen via Popcorntime niet via legale bronnen gebeurd, is het zeer waarschijnlijk dat het illegaal is.

De bron van de streams, zoals ze op hun eigen site zeggen, zijn torrents:
We zijn constant op zoek naar de beste torrents van de belangrijkste websites op het internet.
Ze zeggen zelf ook dat het 'afhangt van het land waar je woont', of het legaal is:
Dat hangt er helemaal vanaf waar je vandaan komt. Popcorn Time gebruikt torrents, dus als je het helemaal zeker wil weten zou je moeten opzoeken wat de wetgeving zegt over torrents in het land waar je woont.
Daarnaast upload je wel degelijk de series/films die je kijkt:
Ja, dat klopt. Je uploadt steeds kleine stukjes van de film terwijl je kijkt met Popcorn Time.
En dat mag niet in Nederland:
Het openbaarmaken (aanbieden) van auteursrechtelijk beschermde muziek, films, games en boeken is voorbehouden aan de rechthebbenden. U mag dus niet een digitale kopie van die werken naar het Internet of Usenet uploaden. Het is dus bijvoorbeeld niet toegestaan via uitwisseldiensten auteursrechtelijk beschermde muziek, films, games en boeken aan te bieden.
Dus, stop alsjeblieft met zeggen dat Popcorntime legaal is, want dat is het niet.

En mijn bronnen: https://popcorntime.sh/nl_NL/faq
En Brein http://stichtingbrein.nl/wat-mag-niet.php - en ik hou niet van Brein, en ik beweer al helemaal niet dat ik op legale wijze aan mijn films en series kom, maar jij zit gewoon glashard onzin te verkopen.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:20
Maar even los van de vraag wat legale en illegale streams/download zijn. Want volgens mij is dat zo klaar als een klontje. Zijn we echt niet allemaal heilige boontjes hier. Inmiddels hebben we redelijk wat legale aanbieders in nederland. Zoals HBO, AMC (via ziggo), netflix en bijvoorbeeld Itunes. En dan nog wat grijze methoden om content te zien van aanbieders die niet direct in nederland opereren zoals Amazon en Hulu.

Ikzelf maak veelvuldig gebruik van Netflix en dat heeft mijn torrent gebruik drastisch verlaagd. Ik heb de neiging ook een abbo te nemen op HBO (via ziggo volgend jaar), maar daar zijn maar 2 series van die ik volg. Mijn inziens zijn on-demand diensten aardig in opmars en is standaard TV passe.

Wat vinden jullie? Zijn we inmiddels tevreden met het legale online aanbod of kan het nog beter? Welke diensten gebruiken jullie graag? En ervaren jullie ook een overgang van Torrent naar streamingdiensten?

[ Voor 3% gewijzigd door analogworm op 17-11-2016 09:51 ]

Anoniem: 406530

analogworm schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:51:
Maar even los van de vraag wat legale en illegale streams/download zijn. Want volgens mij is dat zo klaar als een klontje. Zijn we echt niet allemaal heilige boontjes hier. Inmiddels hebben we redelijk wat legale aanbieders in nederland. Zoals HBO, AMC (via ziggo), netflix en bijvoorbeeld Itunes. En dan nog wat grijze methoden om content te zien van aanbieders die niet direct in nederland opereren zoals Amazon en Hulu.

Ikzelf maak veelvuldig gebruik van Netflix en dat heeft mijn torrent gebruik drastisch verlaagd. Ik heb de neiging ook een abbo te nemen op HBO (via ziggo volgend jaar), maar daar zijn maar 2 series van die ik volg. Mijn inziens zijn on-demand diensten aardig in opmars en is standaard TV passe.

Wat vinden jullie? Zijn we inmiddels tevreden met het legale online aanbod of kan het nog beter? Welke diensten gebruiken jullie graag? En ervaren jullie ook een overgang van Torrent naar streamingdiensten?
Ik heb nog genoeg te zien bij de diverse diensten. Alleen is die versplintering van de series vervelend. Ik zit toevallig bij Ziggo en de HBO series zullen daar volgend jaar te zien zijn (tegen meerprijs). Daarnaast hebben we Netflix. Dat volstaat. De rest van legale aanbod in Nederland vind ik persoonlijk niet interessant. Wellicht dat ik mijn mening zal moeten bijstellen, wanneer Amazon en Hulu hier ten tonele verschijnen met elk hun goede exclusives.

Echter, ik ga dan niet alsnog een abonnement nemen op meerdere diensten (Hooguit enkele maanden, zoals met HBO). In dat opzicht heb ik gewoonweg te weinig vrije tijd, die ik naast werk ook nog graag besteed aan andere bezigheden dan tv kijken.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:56
Ik vraag me af waarom ze zelf niet streamen.

Stel dat je een seizoen box kon pre-orderen en dat je daarbij stream rechten krijgt.
Elke aflevering kun je 1 of 2 keer kijken/streamen en aan het einde van het seizoen krijg je de box toegestuurd. Als ze dit zouden doen zou ik er wel gebruik van willen maken.

Ik denk dat je hiermee fans van de serie zeker kan aantrekken.

Topicstarter
Open lekker je eigen topic haha ;) grapje.
analogworm schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:51:

• Tk55
  • Niet online
Anoniem: 406530 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:38:
[...]
Echter, ik ga dan niet alsnog een abonnement nemen op meerdere diensten (Hooguit enkele maanden, zoals met HBO). In dat opzicht heb ik gewoonweg te weinig vrije tijd, die ik naast werk ook nog graag besteed aan andere bezigheden dan tv kijken.
Het zou prettig zijn als je toegang kon kopen voor een specifiek serie. HBO heeft series die ik graag wil zien, maar ik heb helemaal geen behoefte aan een HBO abonnement. Naast een klein aantal series heb ik helemaal geen behoefte aan de rest van het aanbod. Bij Netflix heb je dan in ieder geval een groter aanbod, maar daar geldt hetzelfde. Je wil niet achter de TV hangen omdat je het gevoel hebt dat je anders niet alles uit je abonnement haalt.
ArgantosNL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:50:
Stel dat je een seizoen box kon pre-orderen en dat je daarbij stream rechten krijgt.
Elke aflevering kun je 1 of 2 keer kijken/streamen en aan het einde van het seizoen krijg je de box toegestuurd. Als ze dit zouden doen zou ik er wel gebruik van willen maken.
De meeste series kijk je maar een enkele keer, dan wil je ook die box niet. Dus verkoop dan een streaming abonnement per serie (en dat voor een redelijke prijs). Maar ik denk dat de streamingdiensten die slapende leden wel prettig vinden. Ze kijken niks, maar betalen wel!

Wat ik ook nog wel een belangrijk punt vind, is dat sommige streamingdiensten gebruikmaken van propietary software zoals Silverlight. Ik gebruik alleen Windows om te gamen op de desktop (met dualboot). Op mijn laptop zit alleen Linux. Als ik al iets zou willen zien op Linux, dan kan ik het niet eens normaal terugkijken via Ziggo Horizon omdat het gebruikmaakt van Silverlight. Een optie is om een plugin als moonlight/pipelight te installeren, maar die zijn of niet meer ondersteund, onveilig of werken helemaal niet. Een VM geeft met Horizon nogal droevige prestaties (lage fps).

• Gomez12
Tk55 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:20:
[...]

Het zou prettig zijn als je toegang kon kopen voor een specifiek serie.
Wat is je verwachte kijkgedrag als het zou kunnen? 5 afleveringen per week? Oftewel 20 afleveringen per maand, oftewel (10 / 20) 50 cent per aflevering? Want dan zit je gewoon goed bij een netflix / hbo. Je kan meer kijken maar het hoeft niet...

In wezen is een netflix / hbo per maand bijna altijd goedkoper als welke dienst dan ook, of je moet zo extreem weinig kijken dat het totaal niet meer renderend is.

Losse afleveringen/series zullen altijd een financiele ondergrens hebben waaronder het niet meer relevant is om te factureren.
En ik denk dat een netflix/hbo al bijna tegen die ondergrens aan werken, want ik denk dat het redelijk aan te nemen is dat je van een gekochte / gehuurde serie er minimaal 2 per week wilt kijken. En ik denk dat de content eigenaar er minimaal 50 cent per aflevering voor wil krijgen, een itunes etc pakt gewoon een 30%, een distributeur wil nog een percentage. Oftewel je zit aan minimaal 99cent en dat 2x per week en 4 weken per maand, oftewel 8 euro is het minimum...

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:59
[...]

Je wil niet achter de TV hangen omdat je het gevoel hebt dat je anders niet alles uit je abonnement haalt.

[...]

Maar ik denk dat de streamingdiensten die slapende leden wel prettig vinden.
Dat zit vooral tussen de oren en is maar net hoe je het bekijkt. Wij hebben Netflix om films/series te kijken wanneer we daar zin in hebben en gaan echt niet tellen en rekenen of we wel het maximale uit het abonnement halen. Kan ook zomaar gebeuren dat we een paar maanden helemaal niets kijken en het zal me jeuken of ze dat prettig vinden.
We betalen voor het gemak wat we er van hebben en zolang de kosten schappelijk zijn laten we het lekker automatisch doorlopen ongeacht hoe vaak we kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 641336 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:02:
De subs maakt me ook vrij weinig uit, en netflix is voor mij niet echt de moeite waard helaas dan maar op de manier die niet genoemd mag worden.
Dat laatste vind ik altijd een vreemde, het alternatief zou moeten zijn "niet kijken". Niet "dan maar op de manier die niet genoemd mag worden."

Kijken van content is geen recht, is iets op geen enkele manier beschikbaar dan kijk je het gewoon niet zo simpel is het eigenlijk.

Je steelt toch ook geen <insert auto type> als Hertz besluit om dat model niet meer aan te bieden via de verhuur mogelijkheden? Of zeg je dan ook "Ja sorry hoor meneer Agent maar dan maar op de manier die niet genoemd mag worden."

is dit illegaal of grijs

ik zeg dus kodi/openelec en exodus addon en je kan alles zien alleen niet downloaden (scheelt nog massa's opslag ook ;)
Grijs gebied bestaat helemaal niet in deze, je hebt legaal en illegaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:22

Player1S

Probably out in the dark

Misschien moeten we een lobbygroep oprichten om zo te lobbyen bij de regering zodat die de content eigenaren gaan dwingen om alles goed beschikbaar te maken voor iedereen.

Onder het mom van "wil je niet dat ze het illegaal downloaden zorg dan dat ze een fatsoenlijk, betaalbaar en legaal alternatief hebben".

Met diensten als Netflix zijn we al op de goede weg maar niet iedereen wil het vrijwel direct daar op zetten.Daar kan Netflix zelf niks aan doen helaas.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:30
Jammer, als er nu eens een betaald alternatief (platform) was, met veel content en up-to-date zou ik hiervoor graag betalen. Netflix heeft te weinig interessante en nieuwe content naar mijn idee.

Die lobbygroep lijkt me een goed idee, count me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Wat ik ook nog wel een belangrijk punt vind, is dat sommige streamingdiensten gebruikmaken van propietary software zoals Silverlight. Ik gebruik alleen Windows om te gamen op de desktop (met dualboot). Op mijn laptop zit alleen Linux. Als ik al iets zou willen zien op Linux, dan kan ik het niet eens normaal terugkijken via Ziggo Horizon omdat het gebruikmaakt van Silverlight. Een optie is om een plugin als moonlight/pipelight te installeren, maar die zijn of niet meer ondersteund, onveilig of werken helemaal niet. Een VM geeft met Horizon nogal droevige prestaties (lage fps).
Buiten dat, in Chrome wordt het niet meer ondersteund, en microsofts Edge ook niet. :F

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

L1nt schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:31:
Misschien moeten we een lobbygroep oprichten om zo te lobbyen bij de regering zodat die de content eigenaren gaan dwingen om alles goed beschikbaar te maken voor iedereen.
Een verzameling 'handtekeningen' die je in een seconde aanvinkt en dan weer vergeet is onzinnig en te negeren. Put your money where your mouth is ;)

Voorbeeld: dit was niet simpelweg een handtekening maar fysiek investeren in noten en naar de post lopen. Dat maakt meer indruk. En dan nog maar tijdelijk.. Echt geld investeren in lobbyen (wie gaat paar dure PR-mensen en advocaten inhuren?) kan, of wild idee met dezelfde orde van grote aan kosten:

Als je een paar honderd of duizend handtekeningen hebt gaat er echt niemand wakker worden. Haal er 10 miljoen op en er wordt gefronst. Begin een crowdfunding-actie en laat ieder van de 10 miljoen een tientje lappen om te investeren in een serie en je kan misschien met piepende banden 1 seizoen van Game of Thrones-kwaliteit produceren, maar dan kijkt men wel op als je de licenties voor weinig verkoopt aan iedereen die het wil streamen ;) Met garantie tot de deur v.w.b. de kansen of je je geld terugkrijgt.

En zelfs als je een miljoen mensen een tientje kunt laten betalen is dat weinig. Er zijn voor Hulu+Netflix+Amazon Prime wereldwijd IIRC zo'n 75 miljoen subscribers die per dienst zoiets betalen per maand ipv. eenmalig. Qua omzet (9 miljard USD?) vergelijkbaar met de bioscoopbezoeken in de VS. De wereldwijde jaarlijkse TV-omzet is zo'n 275miljard. Je moet dus heel hard schreeuwen om relevant te zijn :+

Het is hoog-over een heel simpele vraag van vraag en aanbod. Netflix en de dergelijke diensten zijn al bezig met al dan niet aantonen of content maken direct voor streaming goed winstgevend werkt. Maar schijnbaar geldt dat niet voor de anderen. En levert het de content-eigenaren meer op om niet de rechten te verkopen aan de streamers. Dan ligt de bal bij ons, die schijnbaar te weinig willen betalen en/of ook tevreden zijn met andere content. En niet zelf bereid zijn miljoenen te investeren om daarna weg te geven.

Realistischer: oplossing voor de normale medemens is dus inderdaad wachten tot de serie beschikbaar komt. En vooral met de voeten + portemonnee stemmen! Als je alleen leecht is er geen reden voor de industrie om rekening met je te houden (anders dan nog harder optreden tegen leechen). Als je laat zien dat je bereid bent te betalen voor bijv Netflix (en op Neflix ook de niet NF-originals kijkt), kan die tenminste investeren in de aanschaf van meer rechten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
L1nt schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:31:

Onder het mom van "wil je niet dat ze het illegaal downloaden zorg dan dat ze een fatsoenlijk, betaalbaar en legaal alternatief hebben".

Met diensten als Netflix zijn we al op de goede weg maar niet iedereen wil het vrijwel direct daar op zetten.Daar kan Netflix zelf niks aan doen helaas.
En uiteraard mag die lobbygroep dan ook gelijk bepalen dat jouw loon naar een uurloon van 25 cent per uur gaat? Of mogen ze niet aan jouw loon zitten, maar enkel aan andermans loon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:50

WCA

Denken mensen nou echt dat streamen legaal is maar downloaden niet? Streamen is gewoon gelijk aan downloaden voor de wet, daar zit geen enkel verschil in. Zou wat zijn als je met zulke simpele redeneringen mazen in de wet kan krijgen... Je bent illegaal bezig, en jezelf aan het wijsmaken dat je legaal bezig bent.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:22

Player1S

Probably out in the dark

Gomez12 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:47:
[...]

En uiteraard mag die lobbygroep dan ook gelijk bepalen dat jouw loon naar een uurloon van 25 cent per uur gaat? Of mogen ze niet aan jouw loon zitten, maar enkel aan andermans loon?
Wat heeft dat met elkaar te maken?

Illegaal downloaden levert ze niks op. Een film of serie aanbieden via een Netflix of Hulu wel.
Minder dan de gierige studiobazen willen misschien maar nog altijd meer dan wanneer het massaal gedownload word.

We leven in een globale economie. Vroeger kon je er nog mee weg komen om een serie of film maanden of in het geval van series jaren later uit te brengen in het buitenland.
Tegenwoordig kan iedereen een serie binnen 24 uur na de uitzending downloaden en zijn er al mensen druk bezig geweest met het maken van subs.

Je kunt dan als industrie je oogkleppen op houden en blijven roepen dat downloaden illegaal is en hard gestraft moet worden maar je kunt als regering zijnde ook tegengas geven en voorwaarden stellen aan het illegaal maken van downloads.

Een dienst als Spotify heeft al aangetoond dat daardoor het illegaal downloaden terug loopt. Dus waarom omarmt de industrie dit nu niet en blijven ze hun kop in het zand steken?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
L1nt schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:12:
[...]
Wat heeft dat met elkaar te maken?
Dat jij wel wilt oordelen over wat anderen mogen verdienen, maar dat jij datzelfde niet zal waarderen als het over jouw inkomen zou gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Minder dan de gierige studiobazen willen misschien maar nog altijd meer dan wanneer het massaal gedownload word.
Blijkbaar niet: als er meer viel te verdienen dan hadden die gierige mensen het wel gedaan ;)

En blijkbaar is het ook niet triviaal om het zelf te doen, anders had een ander al wekelijks goedkoper een paar betere series uitgebracht dan degene die jij wil zien. Vraag en aanbod etc.
Een dienst als Spotify heeft al aangetoond dat daardoor het illegaal downloaden terug loopt. Dus waarom omarmt de industrie dit nu niet en blijven ze hun kop in het zand steken?
Idem: vraag en aanbod. Blijkbaar valt er wel te verdienen. Meer dan wanneer voor een paar euro per maand alles dat ooit uitkomt DRM-loos is te streamen.

Begin met de vraagkant te veranderen: stem met je portemonnee (dan is er budget om te investeren) en je legale kijkgedrag (dan weet men wat je wilt zien: als je alles leecht en dan jouw favoriete series dus niet kijkt via Netflix, zien ze in hun statistieken geen redenen om te investeren in die series want die kijkt toch niemand).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Als het alleen om je eigen geweten gaat is er uiteraard een vrij simpele methode om grijs (zo goed als) alle series zo real-time mogelijk te bekijken:

Je neemt een abonnement op een of meerdere betaalde diensten als Netflix, Ziggo/HBO e.d. maar gebruik ze verder niet. Daarnaast download/stream uit de bekende niet legale bronnen. Omdat er zeker van Amerikaanse series maar een beperkt aantal filmmaatschappijen aan de basis staan komt uiteindelijk over wat langere termijn je geld - behalve dan wat Netflix en co zelf er van houdt - ruwweg bij dezelfde partijenen terecht als waarvan je hun series kijkt.

Let wel, juridisch is het gewoon illegaal, dus je hebt er niets aan als Brein aan je deur komt kloppen, maar je slaapt er mogelijk beter van als je een probleem met puur illegaal kijken mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

arsimo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:54:
Je neemt een abonnement op een of meerdere betaalde diensten als Netflix, Ziggo/HBO e.d. maar gebruik ze verder niet. Daarnaast download/stream uit de bekende niet legale bronnen. Omdat er zeker van Amerikaanse series maar een beperkt aantal filmmaatschappijen aan de basis staan komt uiteindelijk over wat langere termijn je geld - behalve dan wat Netflix en co zelf er van houdt - ruwweg bij dezelfde partijenen terecht als waarvan je hun series kijkt.
(Semi :+ ) netjes idee. Maar: waarom zou Netflix geld geven aan die maatschappijen als niemand de betreffende series via Netflix bekijkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is net zoiets als games downloaden en dan later als ze voor een euro in de grabbelbak liggen ze aanschaffen. Dat is gewoon ilegaal natuurlijk tot het moment dat je dat spel gekocht hebt en niet grijs gebied ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
F_J_K schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:07:
[...]

(Semi :+ ) netjes idee. Maar: waarom zou Netflix geld geven aan die maatschappijen als niemand de betreffende series via Netflix bekijkt? :)
Wat is er semi-netjes aan? Een nieuwe film/serie vertegenwoordigt gewoon een hogere waarde dan een film/serie van 2 jaar oud.
Oftewel je betaalt niet de prijs ervoor die het waard is.

Dat je er nog wel een paar grijpstuivers aan een 3e partij geeft is leuk, maar die kan je net zo goed geven aan de kankerstichting oid. Want die 3e partij gaat het geld niet doorverdelen als er geen views tegenover staan, die pakt het gewoon als pure winst op.
Oftewel in realiteit betaal je helemaal niets aan de rechthebbenden.

Serieus, waarom komen tweakers altijd met dit soort extreem kromme constructies die in de realiteit nergens op slaan ipv gewoon te zeggen : Ik download illegale sh*t want ik heb er geen geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Dat is natuurlijk niet helemaal een correcte vergelijking. F_J_K heeft hier wel gelijk in, als je toch voor de diensten betaalt kan je ze net zo goed gebruiken. Omdat ze kunnen zien wat jij kijkt, kunnen ze natuurlijk meer van dat soort content kopen danwel zelf creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dingen als Arrow zijn inderdaad zwaar drama. Het is me wel eens opgevallen dat Veronica er na een seizoen of 2 mee stopte, waarna een andere zender (ik meen SBS6, welke nota bene tot hetzelfde netwerk behoort) vrolijk met het begin van seizoen 1 begon. Ideaal als je graag seizoen 1 opnieuw bekijkt.

Ik geloof dat het mogelijk is afleveringen legaal te kijken via de website/app van The CW. Maar volgens mij moet je daarvoor in de VS wonen, of wellicht een proxy gebruiken (wat waarschijnlijk weer illegaal is, of in ieder geval tegen de "terms of service", en daarnaast ook veel te veel moeite is).

Wel geloof ik dat tegenwoordig binnen een maand of zo na de season finale het laatste seizoen op Netflix komt. Maar ja, dat geldt alsnog enkel voor een handjevol CW series, en daarnaast kan je alsnog geen deel uitmaken van de discussie rondom de afleveringen.

Al met al zijn er weinig tot geen reële opties. Je kan er voor kiezen om enkele series via Netflix te kijken, maar dat kan niet bij elke serie en kan pas als het seizoen al is afgelopen. De voorgenoemde series zijn nog best-case scenario's. Ik kan series noemen die geannuleerd zijn (geweest), en alsnog na jaren zelfs niet op DVD te bestellen zijn bij Bol.com, laat staan te zien op een Nederlandse Netflix. Ik heb ooit tegelijkertijd glasvezel TV (met ondemand dienst en interactieve meuk), schotel, Videoland Ondemand, Netflix, en Crunchyroll gehad. HBO niet, maar daar had ik ook weinig interesse in. Uiteindelijk begon ik me toch af te vragen waar ik voor betaalde, want ik deed alsnog alles illegaal omdat ik niets kon zien wat ik wilde zien.

Zelf heb ik maar gewoon enkele Usenet abonnementen afgenomen (je hebt er maar 1 nodig, maar een block abonnement als backup wordt wel aangeraden, en privé indexers kosten ook iets). Dat kost me maandelijks een tientje, de eenmalige betalingen voor mijn block abonnementen en indexers niet meegerekend. Verder heb ik een server in de kast die automatisch series die ik bijhoud downloadt. Dit mag eigenlijk niet overigens, maar legaal zie ik simpelweg niet als optie. Als Netflix een keer een mooie originele serie heeft, bijvoorbeeld Daredevil of Stranger Things, dan neem ik wel een maandje Netflix voor mijn geweten. Maar verder heb ik de hoop op legaal kijken opgegeven. Via de legale weg word je genaaid waar je bij staat.

Overigens wil ik torrents niet aanraden, omdat je automatisch deelt, wat al niet netjes is (niet dat illegaal downloaden dat wel is), maar ook omdat Brein toch al achter kleinschalige torrenters aan lijkt te gaan.
Gomez12 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:16:
[...]

Serieus, waarom komen tweakers altijd met dit soort extreem kromme constructies die in de realiteit nergens op slaan ipv gewoon te zeggen : Ik download illegale sh*t want ik heb er geen geld voor over.
Ik heb dus ook dergelijke constructies, maar om nu te zeggen dat ik er geen geld voor heb... Ik betaal aan mijn Usenet provider net zoveel als een Netflix abonnement kost, en dat is dus exclusief mijn server, Raspberry Pi, en verscheidene block abonnementen en indexers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Amanoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 00:18:
[...]
Ik heb dus ook dergelijke constructies, maar om nu te zeggen dat ik er geen geld voor heb... Ik betaal aan mijn Usenet provider net zoveel als een Netflix abonnement kost, en dat is dus exclusief mijn server, Raspberry Pi, en verscheidene block abonnementen en indexers.
Ik zeg niet dat je er geen geld voor hebt, ik zeg dat je er geen geld voor over hebt. Wezenlijk verschil.

Ik bedoel, je kan er wel een paar 100 euro per jaar tegenaan gooien, maar dat is een compleet schijntje tegenover wat de uitzendrechten voor 1 serie on release zijn.
En laten we nou niet doen alsof jij met jouw constructie maar 1 serie bekijkt, nee die gebruik je om links en rechts van alles illegaal te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:31
Interessante discussie. Torrent zal lastig worden. Hoe zit het met nieuwsgroepen?
voor een laag bedrag in de maand kun je toch enorm veel content downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Gomez12 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 01:09:
[...]

Ik zeg niet dat je er geen geld voor hebt, ik zeg dat je er geen geld voor over hebt. Wezenlijk verschil.

Ik bedoel, je kan er wel een paar 100 euro per jaar tegenaan gooien, maar dat is een compleet schijntje tegenover wat de uitzendrechten voor 1 serie on release zijn.
En laten we nou niet doen alsof jij met jouw constructie maar 1 serie bekijkt, nee die gebruik je om links en rechts van alles illegaal te halen
Het zijn er natuurlijk meer dan een. Maar definieer "links en rechts van alles"? Het gross van wat ik kijk zijn deel van slechts 2 franchises. En tja, Netflix is ook een schijntje tegenover de uitzendrechten. Het is niet alsof mensen die dat gebruiken er ineens wel geld voor over hebben, als ik dat niet heb. Ik betaal meer voor mijn piraterij dan een ander voor Netflix betaalt. Voor die ene Netflix original neem ik daarnaast ook wel gewoon een Netflix abonnement. Dan mag dat bedrag alsnog een schijntje zijn, maar het zijn meer schijntjes dan de gemiddelde Netflix gebruiker. En ik heb mijn twijfels of ik nu zoveel meer kijk dan die Netflix gebruikers. Hier hebben ze het over tien shows per week. Als ik heel liberaal tel kom ik misschien net aan die 10. Maar als ik eerlijk ben zijn het er eigenlijk minder.
GrasshopperNL schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 01:20:
Interessante discussie. Torrent zal lastig worden. Hoe zit het met nieuwsgroepen?
voor een laag bedrag in de maand kun je toch enorm veel content downloaden
Nieuwsgroepen bevatten bijna alles wel. Ik heb soms zelfs obscuur materiaal binnengehengeld via Usenet/nieuwsgroepen dat ik niet via andere wegen kon vinden. Dat garandeert niet dat ALLES op Usenet te vinden is, maar er staat veel op. In de regel ook wel snel. En je hebt veel applicaties die automatisch dingen kunnen downloaden (al werken die meestal ook met torrents, ze zijn ontworpen voor Usenet). Verder is het in principe niet traceerbaar, tenzij je van alles uploadt naar Usenet, waarbij je nogal eens metadata meestuurt. Een enkele keer wordt iemand daar op betrapt, maar dit is iets wat je zeer bewust doet. Deep packet inspection is illegaal, en zelfs als je ISP het zou gebruiken, meestal gebruik je SSL, waardoor ze niet kunnen zien wat je nu eigenlijk downloadt, alleen dat je downloadt. Tenzij je toevallig een provider hebt die logs bijhoudt, en Brein toevallig naar die provider stapt en de logs opvraagt. Normaal worden er geen logs bijgehouden van downloads.

Er zijn wel enkele caviats. Retentie telt mee. Dat is de periode dat een post wordt bewaard op een server. Sommige content is zeer lang geleden geüploaded, en kan dus niet meer toegankelijk zijn via een bepaalde provider met een te lage retentie. Maar als je hoofdprovider een goede retentie heeft zou dat geen probleem mogen zijn, tenzij je misschien iets heel erg obscuurs probeert te downloaden. Het komt ook wel eens voor dat een provider net geen toegang geeft tot een bepaald bestand, zelfs als het bestand niet zo oud is en gewoon beschikbaar zou moeten zijn. Het wordt vaak gezien als goed idee om een block als backup te gebruiken. Dat betekent dat je dus een tweede provider hebt waar je een bepaalde hoeveelheid data afneemt. Je hebt dus een datalimiet daar. Je primaire provider is gewoon iets waar je maandelijks betaald voor onbeperkte data met een bepaalde snelheid. De backup betaal je eenmalig (tenzij je een tweede maandelijks abonnement afneemt, dat kan natuurlijk ook). Je moet wel ervoor zorgen dat je providers niet bij hetzelfde netwerk horen. Sommige providers geven slechts toegang tot een bepaald netwerk. Als ze toegang geven tot hetzelfde netwerk is de kans vrij groot dat, als de een een bepaald bestand niet heeft, de ander het ook niet heeft. Verder wil je ook toegang tot Usenet indexers. Dit zijn een soort zoekmachines. De echt goede zijn redelijk afgesloten, soms zelfs alleen toegankelijk op uitnodiging, en kosten daarnaast geld. Het is allemaal ook wel wat uitzoekwerk. Usenet is wel iets ingewikkelder dan torrents. En natuurlijk mag je alleen legale content downloaden via Usenet. Gebruik voor illegale content raden we hier natuurlijk sterk af.

Zelf gebruik ik als main een maandelijks abonnement bij Eweka.nl. Als backups gebruik ik Usenet.Farm, en Astra. Als indexer gebruik ik vooral NZBgeek. Blijkbaar heb ik ook accounts bij Newsfinder.ws, Nzbcat, OZnzb en SimplyNZBs, maar ik weet niet welk daarvan ik betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:59
Amanoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 00:18:
Overigens wil ik torrents niet aanraden, omdat je automatisch deelt, wat al niet netjes is (niet dat illegaal downloaden dat wel is), maar ook omdat Brein toch al achter kleinschalige torrenters aan lijkt te gaan.
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat men daar iemand aangepakt heeft die 'toevallig' wat deelt omdat hij torrents gebruikt. Aangezien men het over een uploader heeft ga ik er vooralsnog vanuit dat deze persoon de bron van de bewuste afleveringen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Amanoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 03:41:
[...]

Nieuwsgroepen bevatten bijna alles wel.
Je vergeet alleen dat nieuwsgroepen hard getroffen worden door takedowns. Rechthebben die verzoeken hun content te laten verwijderen. Veel usenet providers hebben een geautomatiseerd systeem waardoor de content automatisch wordt verwijdert. Veel HBO series zijn bijvoorbeed binnen 8 uur al weer van usenet af.

En los daarvan, de TS zoekt een legaal alternatief, nieuwsgroepen is dat absoluut niet.
Ik heb Netflix, NLZiet en koop nog wel eens eenmalig een film via internet maar mis enorm een platform waarop je alles kan zien. Ik ben best bereid €50 per maand te betalen voor alle muziek, films en series via een online platform. Zolang dan ook alles beschikbaar is is dat prima. Ik denk alleen dat dit nooit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou zelf ook tussen de € 35 en € 50 per maand over hebben, als ik daarvoor dan ook echt kan kijken wat ik wil. Dat zou voor mij in elk geval zijn: alle grote NL, BE, UK en DE zenders (publiek + commercieel); Netflix + HBO; Spotify Premium; Eredivisie + Formule 1; NGC, Animal Planet + Discovery; Film 1 + Pathé Unlimited card; Disney Channel; Amerikaanse zenders (ABC, AMC, CBS, Fox, NBC, The CW en TNT).

NL publiek en commercieel is overal en met elk basispakket te zien. BE en UK zijn enkel beperkt te zien in NL (één. Ketnet/Canvas, BBC1, 2, 4 en ITV. Meestal niet meer dan dat). DE is volledig zichtbaar via CDS en heel beperkt via andere aanbieders. De meest geschikte aanbieder hiervoor is dan CDS (Canal Digitaal). Dit kost dan € 19,95 p.m. Het aanbod aan Zuid-Europese of Scandinavische zenders is in Nederland al helemaal klein. Daarbij € 20 voor Netflix en Spotify; € 19 voor de bioscoopfilms van Pathé en bijv. € 15 voor de Eredivisie. Dan heb ik nog heel veel dingen niet en zit ik al op € 75.

Nu begrijpen we allemaal dat content geld kost, maar ik vind € 50 best al een heel flink bedrag voor je mediaconsumptie. Als je dan ziet wat je kunt krijgen, is dat best veel, maar je mist ook nog erg veel moois. Soms omdat het dure extra zenders zijn; vaak omdat ze gewoon niet beschikbaar zijn hier.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Jorgen schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:57:
Ik zou zelf ook tussen de € 35 en € 50 per maand over hebben, als ik daarvoor dan ook echt kan kijken wat ik wil. Dat zou voor mij in elk geval zijn: alle grote NL, BE, UK en DE zenders (publiek + commercieel); Netflix + HBO; Spotify Premium; Eredivisie + Formule 1; NGC, Animal Planet + Discovery; Film 1 + Pathé Unlimited card; Disney Channel; Amerikaanse zenders (ABC, AMC, CBS, Fox, NBC, The CW en TNT)
Ik denk dat je nu wat te veel vraagt voor te weinig. €50 voor streaming content vind ik acceptabel, als je ook nog eens al die zenders er bij wil hebben zal je daar voor bij moeten betalen. Ik kijk zelden naar live tv, alleen naar de nederlandse series als ik toevallig op tijd op de bank zit. Maar gezien de kijkcijfers bij de avondprogramma's ben ik hier een uitzondering in.

Van mij mag brein ook een maandelijkse fee van €50 ontvangen als ik vrij spel krijg in het ontvangen van mijn media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Jorgen schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:57:
Ik zou zelf ook tussen de € 35 en € 50 per maand over hebben, als ik daarvoor dan ook echt kan kijken wat ik wil. Dat zou voor mij in elk geval zijn: alle grote NL, BE, UK en DE zenders (publiek + commercieel); Netflix + HBO; Spotify Premium; Eredivisie + Formule 1; NGC, Animal Planet + Discovery; Film 1 + Pathé Unlimited card; Disney Channel; Amerikaanse zenders (ABC, AMC, CBS, Fox, NBC, The CW en TNT).
...
Nu begrijpen we allemaal dat content geld kost, maar ik vind € 50 best al een heel flink bedrag voor je mediaconsumptie. Als je dan ziet wat je kunt krijgen, is dat best veel, maar je mist ook nog erg veel moois. Soms omdat het dure extra zenders zijn; vaak omdat ze gewoon niet beschikbaar zijn hier.
Oftewel in realiteit heb jij minder dan 1 euro per maand over voor 24x7 entertainment bij je thuisgebracht (per kanaal) en een pathe-stoel die is je ook niet veel meer waard en muziek moet ook maar ergens rond die euro per maand liggen.

En dan vind je alsnog dat het aanbod omhoog moet terwijl je wat reeel consumeert? 0,01% oid?

Realistisch gezien zie ik veel meer in een compleet nieuw model. Een soort van Netflix met alles(dus ook NPO etc), maar dat je dan maar 100 uitzendingen/uren per maand mag bekijken (aantal is redelijk random gekozen) en dat je meer uitzendingen erbij kan kopen.
Waarbij je nog verschillende soorten pakketten hebt (net zoiets als een leesmap) :
- nieuw spul met veel reclame
- 1 maand oud spul met minder reclame
- 6 maanden oud spul zonder reclame

Gooi daar goede statistieken achter en je kan ervoor zorgen dat de bekeken programma's echt geld krijgen. En dat de filler programma's die nu nog allemaal geld kosten uitsterven.
Zodat je het media-aanbod beter aanpast richting wat er geconsumeerd wordt ipv dat het media-aanbod steeds maar groter en groter moet worden terwijl niemand ervoor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Natuurlijk wil ik veel voor weinig, daar ben je Nederlander voor, toch ;) :P

Maar meer serieus: ik zie ook wel dat er dan per zender of per contentaanbieder niet veel overblijft. Als je echter ziet dat Netflix en Spotify prima van een tientje per maand per abonnee kunnen rondkomen, dan moeten andere kosten ook lager kunnen. Canal Digitaal is in de afgelopen 10 jaar van circa € 10 naar € 20 gestegen voor het basispakket. Hogere kosten, of meer zenders, ok, maar dat is best veel. En dan profiteren ze ook nog eens enorm van het gratis aanbod op de Astra-satellieten. Dat aanbod is overigens niet echt gratis. In Duitsland betaal je namelijk nog steeds kijk-en-luistergeld, maar aangezien er daarom op Sky (voorheen Premiere) na eigenlijk geen enkele zender achter de decoder zit, kan iedereen binnen de footprint van de satelliet gratis meekijken. Ga je per zender/programma/liedje bekijken wat je betaald, tja, dan blijft geen enkel bedrag reëel. De lokale kabelboer hier biedt 40 zenders aan voor € 11. Via Canal Digitaal kan je een veelvoud aan zenders zien voor € 20. Als ik via CDS zou kijken + Spotify (gratis versie) + Netflix kom ik rond de € 30 uit. HBO valt af. Ziggo / Eredivisie kan tegenwoordig al voor € 7,50. Dan mis ik nog maar een paar dingen van mijn lijstje. We moeten echt wel richting die € 50 kunnen komen. Neem ik het pakket van de lokale kabelboer + gratis Astra-zenders + Netflix + gratis spotify, dan kan het dus nog goedkoper. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het perse allemaal zo goedkoop mogelijk moet, maar wel dat er door de fragmentatie van diensten behoorlijk veel gevraagd wordt als je echt alles zou willen kunnen zien en dat - met een beetje goed zoeken en gunstig afsluiten - het echt wel een stuk minder duur kan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gomez12 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:58:
[...]

Realistisch gezien zie ik veel meer in een compleet nieuw model. Een soort van Netflix met alles(dus ook NPO etc), maar dat je dan maar 100 uitzendingen/uren per maand mag bekijken (aantal is redelijk random gekozen) en dat je meer uitzendingen erbij kan kopen.
Waarbij je nog verschillende soorten pakketten hebt (net zoiets als een leesmap) :
- nieuw spul met veel reclame
- 1 maand oud spul met minder reclame
- 6 maanden oud spul zonder reclame
Daar zou ik ruim voldoende aan hebben, 3 uitzendingen per dag dat haal ik niet. Het zou ook simpeler kunnen met credits of met een aantal uur dat je mag kijken (en dat bij ouder spul je dan twee keer zo veel kan kijken ofzo). Het voelt wel allemaal een beetje als terug in de tijd gaan (het inbeltijdperk).

Of gewoon afrekenen in geld. En dat je dan 20 cent betaald voor iets, of 3 euro. Dat is dan aan de omroep (mensen zouden dan veel minder kijken, ik denk dat de omroepen dit ook niet willen :p )

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 19-11-2016 15:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dexs schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:18:
[...]

Je vergeet alleen dat nieuwsgroepen hard getroffen worden door takedowns. Rechthebben die verzoeken hun content te laten verwijderen. Veel usenet providers hebben een geautomatiseerd systeem waardoor de content automatisch wordt verwijdert. Veel HBO series zijn bijvoorbeed binnen 8 uur al weer van usenet af.

En los daarvan, de TS zoekt een legaal alternatief, nieuwsgroepen is dat absoluut niet.
Ik heb Netflix, NLZiet en koop nog wel eens eenmalig een film via internet maar mis enorm een platform waarop je alles kan zien. Ik ben best bereid €50 per maand te betalen voor alle muziek, films en series via een online platform. Zolang dan ook alles beschikbaar is is dat prima. Ik denk alleen dat dit nooit gaat gebeuren.
Dat is een goed punt. Overigens verschilt dat alles met takedowns wel per usenet provider/netwerk. Sommige staan er echt om bekend dat ze snel reageren op takedown notices, terwijl andere dat niet doen, mogelijk ook omdat ze kleiner, onbekender, en/of minder toegankelijk zijn.

En natuurlijk is het niet legaal inderdaad. Zelf heb ik de hoop op een legaal alternatief opgegeven. Als het kan doe ik het wel legaal, maar als ik een abonnement zou nemen op elke streaming dienst waar ik ooit van heb gehoord (mits natuurlijk beschikbaar in Nederland), dan nog zou ik vrijwel alles illegaal downloaden. Al zou ik 100 euro per maand over hebben voor 10 van zulke diensten (en ik kan er geen eens 10 opnoemen), dan nog is legaal gewoon geen optie. Het aanbod ontbreekt simpelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou persoonlijk met liefde €150,- per maand betalen om toegang te krijgen tot alles (muziek, film en series) maar zie ik nier gebeuren.

Vrijstellen van regio beperkingen zou al een enorme stap in de goeie richting zijn.

Dan zou ik mezelf abonneren op Muziek (AppleMusic in mijn geval), Netflix, HBO, Showtime, Hulu, Starz en Amazon Prime en dan heb ik 80% van mijn interesses wel afgevangen. Voor de overige 20% kan ik dan wachten op het moment dat Netflix het heeft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan blijf ik gewoon zo doorgaan, jammer maar helaas.. zie de boetes vanzelf wel verschijnen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ennnn KICK!

ik heb inmiddels een Chromecast voor Netflix, voor videoland en een paar apps zoals YouTube en NLziet plus Ziggo go.

Ook een horizonbox van Ziggo met opnemen en terugkijken en ik download via Spotnet uit nieuwsgroepen.

Ik wil liefst kijken wat ik leuk vind zonder gezeik met reclame en oude groep van de Nederlandse tv.
Alles lukt nooit natuurlijk.

Maar ik word een beetje moe van die versplintering.
Dit zit hier,dat zit daar.

Toch jeukt het om een nas neer te zetten en daarop te downloaden zodat alle content dan ook beneden en boven beschikbaar is.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Daniel36 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:23:
Maar ik word een beetje moe van die versplintering.
Dit zit hier,dat zit daar.
Versplintering is zowel een gegeven als een must. Want: bij alles in 1080P/4K op 1 abo is er een monopolie, en dergelijke monopolies zijn slecht voor de klant (als er 1 abo is, heeft niemand belang bij investeren in goede content: er is toch geen alternatief).

Retorische vraag: hoeveel tijd heb je over als je alles hebt gezien dat je leuk vindt op Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Marzman schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:27:
[...]

Of gewoon afrekenen in geld. En dat je dan 20 cent betaald voor iets, of 3 euro. Dat is dan aan de omroep (mensen zouden dan veel minder kijken, ik denk dat de omroepen dit ook niet willen :p )
iTunes bood (biedt ?) series per episode aan, helaas niet in Nederland. Voor mij zou dat ideaal zijn. Ik kijk af en toe een aflevering van een serie, en soms als ik meer tijd heb een paar afleveringen achter elkaar. Een bedrag tussen de 1 en 3 euro per episode heb ik daar wel voor over, is met mijn kijkgedrag goedkoper dan een heel Netflix-abonnement.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

F_J_K schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

Versplintering is zowel een gegeven als een must. Want: bij alles in 1080P/4K op 1 abo is er een monopolie, en dergelijke monopolies zijn slecht voor de klant (als er 1 abo is, heeft niemand belang bij investeren in goede content: er is toch geen alternatief).

Retorische vraag: hoeveel tijd heb je over als je alles hebt gezien dat je leuk vindt op Netflix?
de vraag mag dan retorisch zijn maar dat is juist het probleem, ik wil kijken wat IK leuk vind. Dus een serie op Netflix, een serie van NPO, een serie van HBO, etc.
:)
Dus Abo hier, Abo daar, app van de één, app van de ander...

Hell, ik volg niet eens veel. Penoza op NPO, top of the lake van HBO, meisje van plezier van rtl4 ?, silicon valley van HBO, Game of thrones van HBO.
Netflix kan er wel uit denk ik ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel36 op 05-10-2017 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:49
Ik snap alleen niet waarom HBO nog steeds geen 1-view-only link heeft uitgebracht ofzo, of een Season Pass voor een heel seizoen Game of Thrones. Als ik merk hoeveel geld, tijd, moeite, en materiaal er in de serie wordt gestoken, wil ik daar heel graag voor betalen, maar ik wil niet vast zitten aan een abonnement.

Kortom, ik kijk wel reikhalzend uit naar de box set Seizoen 1-8 als deze in 2019 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Het is deels te "verhelpen" met een aantal abo's.
Maar als je dat niet wilt wordt het idd. ingewikkeld.

Maar je kunt dat abonnement toch maandelijks wel opzeggen?

Ik zit bij Ziggo en daar kan dat wel.

Ik ben aan het kijken naar abonnementen waarmee ik mijn "vraag" kan voldoen en kom zover op het volgende:

muziek: spotify
boeken: Kobo, Bol, Amazon
series/films: meerdere zoals Netflix, Videoland, NLziet of NPO...

Struikelde ook over een "nieuwe" app van Popcorntime gisteren.
Veelzeggend is dat ze zelf al een VPN service aanraden...

[ Voor 45% gewijzigd door Daniel36 op 10-10-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarieJose1962
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06-2020

MarieJose1962

MarieJoseGMH

Weet niet of dit gevraagd mag worden hoor maar *knip*. Nee vragen naar warez mag dus niet.

[ Voor 51% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2017 06:24 ]

MarieJoseGMH

Pagina: 1