Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik zoek een?
betaalbare hexacore (intel)

Wat is je budget?
250/300.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
I7 4930k gaan voor schappelijke prijsje weg als het om vraag&aanbod gaat. Dit leek me gezien mijn budget het verstandigste.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem zal gebruikt worden voor 3d rendering (3ds max/vray/iray-substance painter) PS/IS en om te gamen. dit in combinatie met een 1050TI.
Nu is 4930k redelijk oud en vraag ik me af of de cpu een verstandige keuze is ivm ddr3 etc.
Zelf doe ik alles nog op een hexacore van AMD, ati260 en 8gb ram geheugen (outdated i know 8)7 )
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en of met alternatieven komen. uiteindelijk wil/kan ik niet meer dan EU1000 spenderen aan een nieuwe pc

Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 1000 piek heb je een nieuw systeem met i7-6700K en GTX 1050 Ti wat niets minder zal presteren. Het renderen zal voornamelijk door de gpu gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je hebt dus een socket 2011 systeem met en quadcore?

3930k/4930k zijn nog prima, vooral als je ze overclocked.

3930k's gaan voor 150 euro of minder, zijn mulithreaded sneller dan een 6700k en met een overclock ook qua singlecore. Ze verzetten iets minder werk per clocktick dan een 4930k maar overclocken wel wat beter. Ook mis je pci-e 3.0 maar dat boeit vaak ook niet.

ik werk alweer een tijd op een 3930k op 4,6ghz voor max en vray zaken en het nooit echt nodig gevonden om er een 4930k oid in te zetten. meeste v1 en v2 xeons kunnen in hun eentje allround niet op tegen een i7 met overclock.

iray is de gpu renderer van mental ray dus als dat belangrijk is, is een 1050ti wel wat karig..

vray of vray RT?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

maratropa schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:44:
je hebt dus een socket 2011 systeem met en quadcore?

3930k/4930k zijn nog prima, vooral als je ze overclocked.

3930k's gaan voor 150 euro of minder, zijn mulithreaded sneller dan een 6700k en met een overclock ook qua singlecore. Ze verzetten iets minder werk per clocktick dan een 4930k maar overclocken wel wat beter. Ook mis je pci-e 3.0 maar dat boeit vaak ook niet.

ik werk alweer een tijd op een 3930k op 4,6ghz voor max en vray zaken en het nooit echt nodig gevonden om er een 4930k oid in te zetten. meeste v1 en v2 xeons kunnen in hun eentje allround niet op tegen een i7 met overclock.

iray is de gpu renderer van mental ray dus als dat belangrijk is, is een 1050ti wel wat karig..

vray of vray RT?
^^ Dit. Heb dezelfde processor, al vanaf dag 1 dat ie (moeilijk destijds) beschikbaar was. Ook op dezelfde OC freq. Ik render veel met After Effects en Premiere pro, alles draait als een trein. Prima processor voor dit werk, en qua prijs aanzienlijk goedkoper dan die nieuwere. En als je echt de prestaties naast elkaar neer legt, vraag ik mij af of 't 't prijsverschil kan interessant maken.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Uiteindelijk een 6700k besteld die ik ga overclocken. In 2017 switch ik naar Zen als hun 8cores goed en betaalbaar zijn. Gelukkig heeft een 6700k een goede resale value!

Ik Render voornamelijk met vray CPU based, dus niet RT. Iray heel af en toe binnen substance painter voor de textures.