Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe "huis/ tuin/ keuken" PC voor mijn ouders (€350)

Pagina: 1
Acties:

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 10:27
Mijn ouders hebben thuis een zeer oud beestje staan (pentiumIII of IV uit 2002) nu wil het feit dat de voeding het voor de 2e keer begeven heeft en het systeem eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft (windows xp, word98 etc. etc.) Mijn vader heeft een goede laptop ter beschikking, maar aangezien hij voor het werk regelmatig van huis is zit mijn moeder dan zonder goed alternatief (ze heeft een ipad maar die begeeft het ook bijna) Daarom heb ik voorgesteld een nieuwe pc samen te stellen die aan hun eisen/wensen voldoet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
huis tuin en keuken gebruik. (internet, office365, outlook, en met name opslag van vakantie foto's (mijn vader is een niet onaardige hobby fotograaf en zn foto's zijn hem dan ook erg dierbaar)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen budget afgesproken, maar ik schat ruim onder de €500 te kunnen blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja, beeldscherm, toetsenbord, muis, printer, etc. het gaat hierbij dus alleen om de kast + inhoud.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijstje:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, als het maar functioneert.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
kleine kast (geen blikvanger)

Ga je overklokken?
niet aan de orde.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik zien dat jullie het door mij samengestelde systeem even na lopen of ik wat over het hoofd heb gezien, keuze v/d componenten, en past het wel? etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 55,95€ 55,95
1MSI H110I Pro€ 68,97€ 68,97
1Cooler Master Elite 110€ 41,95€ 41,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 27,59€ 27,59
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 48,95€ 48,95
1be quiet! SFX Power 2 300W€ 46,93€ 46,93
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,29

[ Voor 3% gewijzigd door GLR89 op 14-11-2016 11:02 ]

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
GLR89 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:57:
Mijn ouders hebben thuis een zeer oud beestje staan (pentiumIII of IV uit 2002) nu wil het feit dat de voeding het voor de 2e keer begeven heeft en het systeem eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft (windows xp, word98 etc. etc.) Mijn vader heeft een goede laptop ter beschikking, maar aangezien hij voor het werk regelmatig van huis is zit mijn moeder dan zonder goed alternatief (ze heeft een ipad maar die begeeft het ook bijna) Daarom heb ik voorgesteld een nieuwe pc samen te stellen die aan hun eisen/wensen voldoet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
huis tuin en keuken gebruik. (internet, office365, outlook, en met name opslag van vakantie foto's (mijn vader is een niet onaardige hobby fotograaf en zn foto's zijn hem dan ook erg dierbaar)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen budget afgesproken, maar ik schat ruim onder de €500 te kunnen blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja, beeldscherm, toetsenbord, muis, printer, etc. het gaat hierbij dus alleen om de kast + inhoud.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijstje:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, als het maar functioneert.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
kleine kast (geen blikvanger)

Ga je overklokken?
niet aan de orde.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik zien dat jullie het door mij samengestelde systeem even na lopen of ik wat over het hoofd heb gezien, keuze v/d componenten, en past het wel? etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 55,95€ 55,95
1MSI H110I Pro€ 68,97€ 68,97
1Cooler Master Elite 110€ 41,95€ 41,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 27,59€ 27,59
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 48,95€ 48,95
1be quiet! SFX Power 2 300W€ 46,93€ 46,93
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,29
Mooi lijstje, niks mis mee. Eventueel een i3? En een HDD als opslag voor de foto's

Verwijderd

In de Elite 110 gaat een ATX voeding. Het beste is een voeding te nemen welke ondersteuning biedt aan de C6/C7 powerstates Voeding advies en informatie topic - Deel 33. De goedkoopste is dan de pricewatch: Xilence Performance A+ 430 watt al is die kwalitatief niet geweldig. Goede kwaliteit begint bij een pricewatch: Corsair CX450M, de beste kwaliteit in het lichte segment heb je met een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt.

Verder een net lijstje.

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
Ik ga zelf van de week een systeem bouwen met deze kast: pricewatch: Chieftec BT-04B-U3
Zit een aardige voeding bij, en ik vind het zelf een mooier kastje. Ik kan je ervaring later delen als je dat wil.
Gaat je vader Photoshoppen? Dan is een i3 wel gewenst. Vergeet ook niet een HDD te kopen, die 240gb zit zo vol met foto's. pricewatch: Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Dit heeft verder niets met je lijstje te maken, waar ik buiten de voeding geen opmerkingen op heb, maar als de foto's van je vader zo dierbaar zijn denk dan vooral ook aan backup. Bij voorkeur op een andere locatie dan bij je ouders in huis.

Ik heb het helaas al regelmatig meegemaakt dan mensen al hun dierbare foto's kwijt raken door het defect raken van een harde schijf. Ook een SSD kan kapot, dus denk daar eens goed over na. Voorkomen is echt beter dan blussen in dit geval.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 10:27
RvL schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:00:
Dit heeft verder niets met je lijstje te maken, waar ik buiten de voeding geen opmerkingen op heb, maar als de foto's van je vader zo dierbaar zijn denk dan vooral ook aan backup. Bij voorkeur op een andere locatie dan bij je ouders in huis.

Ik heb het helaas al regelmatig meegemaakt dan mensen al hun dierbare foto's kwijt raken door het defect raken van een harde schijf. Ook een SSD kan kapot, dus denk daar eens goed over na. Voorkomen is echt beter dan blussen in dit geval.
bedankt voor het mee denken, backup zal geen probleem zijn. Mijn vader heeft een goede laptop waar de foto's ook opgeslagen staan en hij maakt gebruik van mijn NAS voor overige backups. Vaste pc zal dus voornamelijk door mijn moeder gebruikt gaan worden.
QErikNL schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:54:
Ik ga zelf van de week een systeem bouwen met deze kast: pricewatch: Chieftec BT-04B-U3
Zit een aardige voeding bij, en ik vind het zelf een mooier kastje. Ik kan je ervaring later delen als je dat wil.
Gaat je vader Photoshoppen? Dan is een i3 wel gewenst. Vergeet ook niet een HDD te kopen, die 240gb zit zo vol met foto's. pricewatch: Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB
van dit aanbod maak ik graag gebruik. Photoshop is op dit systeem niet aan de orde. Mocht dit later wel een wens zijn dan zal een processor upgrade altijd nog kunnen. Data opslag zal geen isue zijn. SSD is puur voor het besturing systeem en wat programma's.

[ Voor 34% gewijzigd door GLR89 op 14-11-2016 16:00 ]

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
GLR89 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:56:
[...]

bedankt voor het mee denken, backup zal geen probleem zijn. Mijn vader heeft een goede laptop waar de foto's ook opgeslagen staan en hij maakt gebruik van mijn NAS voor overige backups. Vaste pc zal dus voornamelijk door mijn moeder gebruikt gaan worden.

[...]

van dit aanbod maak ik graag gebruik. Photoshop is op dit systeem niet aan de orde. Mocht dit later wel een wens zijn dan zal een processor upgrade altijd nog kunnen. Data opslag zal geen isue zijn. SSD is puur voor het besturing systeem en wat programma's.
Van het weekend het systeem gebouwd. De kast is erg compact maar zeer compleet. Echter het bouwen was een tegenvaller en echt wel een karweitje: nu heb je dit vrij vaak met ITX systemen, maar deze kast heeft géén handleiding, en ook geen handleiding te downloaden. Je zal het dus moeten uitvogelen. Het eindresultaat is uiteindelijk wel een vrij strakke, zelfs met de plastic voorkant, pc die verrassend stil is.
Pagina: 1