Mijn vraag welke Nvidia GTX 1060, 1070, 1080 zijn geschikt voor laptops. Is er een specifieke moederbord of laptop (of laptop grootte) voor nodig of zijn er kaarten die specifiek voor laptops zijn gemaakt (Zo ja welke laptops).
Vraag
Alle reacties
wat wil je bereiken met dit topic? graag meer info
Ik ben aan het kijken of ik de mijn videokaart mijn laptop kan upgraden. Maar ik weet niet hoe de laatste Nvidia GTX kaarten werken icm laptops. Ik zie dat er wel een mogelijkheid is om laptops te kopen met de kaarten maar ik zie nergens specifieke kaarten om dit te doen.
Dus ik wou weten of alle kaarten geschikt zijn voor laptops en waar ze aan moeten voldoen of dat er specifieke kaarten zijn voor laptops.
Mijn laptop is een 15,6 INCH Clevo P650RE6 met een GTX 970M
Dus ik wou weten of alle kaarten geschikt zijn voor laptops en waar ze aan moeten voldoen of dat er specifieke kaarten zijn voor laptops.
Mijn laptop is een 15,6 INCH Clevo P650RE6 met een GTX 970M
[ Voor 10% gewijzigd door Megaman0 op 14-11-2016 10:36 ]
Zolang er geen M versies van deze kaarten beschikbaar zijn gaan ze sowieso niet passen in een laptop behuizing zonder aanpassingen te doen.
Vaak zijn gpu's in laptops geïntegreerd op het moederboord, en niet zomaar vervangbaar wat bij een desktop wel mogelijk is.
Je kunt een laptop wel zo modificeren dat er bijv een m-ATX boord in past en dan met de juiste verlengkabels een kaart bij proppen. Echter ben ik dan wel erg benieuwd wat je gaat doen met de ventilatie. Ook wordt je laptop misschien een beetje dik.
Uiteindelijk is met genoeg knutselwerk alles mogelijk.
Vaak zijn gpu's in laptops geïntegreerd op het moederboord, en niet zomaar vervangbaar wat bij een desktop wel mogelijk is.
Je kunt een laptop wel zo modificeren dat er bijv een m-ATX boord in past en dan met de juiste verlengkabels een kaart bij proppen. Echter ben ik dan wel erg benieuwd wat je gaat doen met de ventilatie. Ook wordt je laptop misschien een beetje dik.
[ Voor 12% gewijzigd door PaRaDoX4 op 14-11-2016 10:35 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
er is wel een "M" versie van de 10xx GPU maar de M is weggehaaldPaRaDoX4 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:34:
Zolang er geen M versies van deze kaarten beschikbaar zijn gaan ze sowieso niet passen in een laptop behuizing zonder aanpassingen te doen.
Ah dat wist ik niet. Maar goed een gpu voor laptop kun je niet altijd zomaar wisselen.Rockster34 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:35:
[...]
er is wel een "M" versie van de 10xx GPU maar de M is weggehaalden sowieso TS weet niet eens zeker of hij wel zijn GPU kan vervangen en daarbij het vervangen van een GPU in een laptop is niet echt heel goedkoop het is vaak duurder dan de GPU zelf kost voor een desktop
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
De GTX 10 series voor laptops worden zover ik weet niet los verkocht. Laptop videokaarten zijn gebaseerd op MXM modules. Misschien dat je met wat geluk er eentje kan vinden op ebay.
Als je echt meer GPU power nodig hebt zou je ook nog kunnen kijken naar systemen zoals de Razer Core.
Als je echt meer GPU power nodig hebt zou je ook nog kunnen kijken naar systemen zoals de Razer Core.
[ Voor 7% gewijzigd door ColinZ op 14-11-2016 14:21 ]
Pagina: 1