Geschil met opzichters over schutting huurwoning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:40
Beste Mensen,

Ik heb afgelopen augustus / september na lang overleg tussen mijzelf, gemeente en de woningbouwvereniging
mondelijk toestemming gekregen om een schutting te plaatsen op een stukje grond (wat dus na overleg van de woningbouw is)

na vele telefoontjes en weken tijd is er eindelijke een zogenoemde "opzichter" langs gekomen met tekeningen over welke grond van de gemeente is en welke grond van de woningbouw is.

Deze heer heeft mij verteld dat het stukje grond wat ik graag wilde bebouwen met een schutting van de woningbouw is en heeft mij mondeling toestemming gegeven de schutting te plaatsen na uitvoerig bespreken van mijn plannen.

De schutting staat inmiddels met de de afmeting van 4x1m, en word gebruik door zowel mij, als mijn buren als container plaats (de buren hebben toestemming gegeven,en aangegeven dat ze het wel ideaal vinden)

Nu heb ik Donderdag 3 november iemand voor bij mijn huis gespot die foto's van mijn voorgevel maakte,
Omdat ik wilde weten wat hiervan de bedoeling was, heb ik de persoon aangesproken via mijn voordeur.

Dit bleek een "opzichter" van de woningbouw te zijn, die op een intimiderende manier tegen mij zei "Jij hebt een groot probleem" met een wijsvinger naar mij toe gewezen, Toen ik vroeg waar het over ging zei de op de beste man dat ik mijn post maar in de gaten moest houden, en meneer droop op de fiets af.

En jawel, de volgende ochtend (vrijdag 4/11) viel er een brief in de bus (geen zegel, dus meneer heeft em zelf gebracht)
Ik moest voor maandag 14/11 de schutting verwijderen, en het onkruid wat er eerst stond (wat met toestemming verwijdert is) terugbrengen in originele staat, aangezien de schutting niet volgens afspraken is geplaatst (mondeling toestemming gekregen van andere opzichter waarbij alles oke was)

Uiteraard heb ik na ontvangst van de brief meteen gebeld met het kantoor, met de vraag wat de bedoeling hiervan was aangezien ik toestemming heb gekregen.

Uiteraard hier geen reactie op ontvangen,
De maandag erop weer gebeld, en de dinsdag ook met de mededeling dat ik graag met beide heren een afspraak wil inplannen om over de schutting te praten.
Afgelopen vrijdagmiddag (rond 15 uur) heb ik wederom gebeld, met de melding dat ik hier graag over wil praten maar nog steeds geen reactie heb ontvangen.

We zijn vandaag D-date, de schuting zou vandaag (volgens de eerdere brief) afgebroken moeten zijn, maar ik ga dat niet doen. Ik wil eerst een goed gesprek hebben met beide opzichters waarom de schutting een probleem zou moeten zijn

(alle buren vinden de schutting beter staan dan de rotzooi (onkruid) die er eerder stond)

Omdat ik verschillende gedachten heb over het opvolgen van deze zaak, ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen met dit soort geschillen..

Ik weet het.. ik had blijkbaar alles schriftelijk moeten doen, maar ja dat is achteraf gesproken, naar mijn mening is een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig.

Waar ik nu een beetje naar op zoek ben zijn alternatieve manieren om dit hele verhaal tot een goed einde te laten lopen (ik wil mijn schutting behouden, en heb al diverse oplossingen bij de woningbouw aangegeven die ik wil doen)

Ik wil wel meewerken, echter lijkt de woningbouw niet mee te willen denken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:20
Tags uit de titel gehaald :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
shure-fan schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:42:
Dit bleek een "opzichter" van de woningbouw te zijn, die op een intimiderende manier tegen mij zei "Jij hebt een groot probleem" met een wijsvinger naar mij toe gewezen, Toen ik vroeg waar het over ging zei de op de beste man dat ik mijn post maar in de gaten moest houden, en meneer droop op de fiets af.
:') Dit is wel heel triest, maar dat soort mensen kom je nogal eens tegen in dit soort functies. Toch moet je altijd oppassen dat je ze niet teveel persoonlijk tegen de haren in strijkt.

Het gevaar van telefonisch verhaal halen is dat dat wederom niet geregistreerd wordt. Ik zou direct een brief schrijven waarin je de situatie nogmaals uitlegt, inclusief naam en datum van het bezoek van de eerdere opzichter en verzoekt om een reactie. Eigenlijk ben je daar wel laat mee aangezien de schutting vandaag al weg had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 17:19
Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig maar helaas niet makkelijk te bewijzen.

Ik ben benieuwd naar foto's voordat de schutting er stond en zoals het er nu bij staat. Wanneer dit echt een verbetering is lijkt mij niet dat de woningbouw zo moeilijk blijft doen na een gesprek. Maar ja, ze kunnen ook eigenwijs zijn natuurlijk.

In ieder geval veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
@bigs,

De schutting ben ik niet van plan weg te halen, kleine wijzigingen enzo wil ik gerust doen, en sta daarom ook open voor suggesties vanaf de woningbouw.

Mocht ik vanmiddag nog geen reactie van ze hebben ontvangen dan gaat er vanavond een mailtje naar ze, waar ik de hele situatie ook uitleg,

Ik heb voorals nog geen klacht ingedient tegen de opzichter, maar zal het wel kunnen gebruiken als troef achter de hand.

Ik vind het redelijk beschamend dat iemand in een buitendienst functie van dergelijk bedrijf zich op deze manier (vingertje + opmerking) uit tegen iemand die een woning van ze huurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Het grootste probleem wat je nu hebt is dat je geen enkel bewijs hebt dat je geprobeert hebt in dialoog te treden....

Wat je had moeten doen is na het eerste telefoontje een brief sturen dat je graag in contact wilde treden met beide opzichters vanwege de afwijkende berichten, daarbij meteen dit hele verhaal uitend. Als je dat gedaan had, was je in geval dat dit voor een officiëlere instantie gaat komen, een stuk geloofwaardiger over gekomen.

Het enige wat je nu hebt is een mondeling accoord en een onbetwiste brief dat je de schutting moet ruimen. Mocht de opzichter dit opspelen dan heb je geen poot om op te staan. Jij hebt een opdracht gekregen en daarna heb jij helemaal niets gedaan. Dat is, op z'n zachtst gezegd, niet handig.

Wat je nu moet doen? Meteen, onmiddelijk, nu nog een aangetekende brief sturen om de opdracht voor verwijdering te betwisten. Daarnaast moet je hopen en duimen dat er een dialoog mogelijk is. Zo niet dan ga er maar van uit dat dit voor gaat komen en dat je dat gaat verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Ik heb vorige week dus contact gehad met de woningbouw, en deze heeft alles wel genoteerd in hun crm systeem ( ze konden afgelopen vrijdag alles teruglezen voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

shure-fan schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:47:
Ik heb vorige week dus contact gehad met de woningbouw, en deze heeft alles wel genoteerd in hun crm systeem ( ze konden afgelopen vrijdag alles teruglezen voor me)
Wat erg belangrijk is: Ze wisten van de mondelinge toezegging?

Het belangrijkste is namelijk dat je bewijs hebt dat je niet op je eigen houtje hebt gehandeld. Als het neer komt op hij zei, dan verlies je.
Jouw woord tegen dat van hun ga je afleggen.
Zorg dat je jezelf hebt ingedekt. anders ben ik bang dat je je muurtje moet afbreken en opnieuw alles schriftelijk moet aanvragen.
maar kan je garanderen dat nu alles afgekeurd gaat worden :P

[ Voor 35% gewijzigd door PaRaDoX4 op 14-11-2016 10:51 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:26
De meeste gemeentes hebben ook wel een systeem waarin ze alle telefoontjes vastleggen, bel ze even om te vragen waarom je geen antwoord hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Van wie heb je de toestemming gekregen? Van een opzichter van de woningstichting of van de gemeente?

De woningbouwvereniging heeft nl. niks te maken met toezeggingen die van de gemeente naar jou gedaan zijn.

Op wiens grond staat de schutting nu? Grond van de woningbouw die jij nu huurt, of grond van de woningbouw die niet gehuurd wordt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Brief als nooit ontvangen beschouwen
Hij is niet aangetekend verstuurd, dus laat hen maar bewiizen dat je de brief hebt ontvangen.

Staat er overigens ook een sanctie in de brief? Iets van een boete of dat het na xx datum verwijderd wordt en jij de rekening toegestuurd krijgt?

En weet je zeker dat het mannetje van de woningbouwvereniging was? En niet een of andere grappenmaker uit de buurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
BastaRhymez schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:51:
Brief als nooit ontvangen beschouwen
Hij is niet aangetekend verstuurd, dus laat hen maar bewiizen dat je de brief hebt ontvangen.

Staat er overigens ook een sanctie in de brief? Iets van een boete of dat het na xx datum verwijderd wordt en jij de rekening toegestuurd krijgt?

En weet je zeker dat het mannetje van de woningbouwvereniging was? En niet een of andere grappenmaker uit de buurt
Het eerste dat ik dacht bij het lezen van de Startpost was: Dit is niet iemand van de woningbopuw geweest, maar een buurman oid. , die belangrijk wil zijn en voor eigenrechter speelt..

heb je voldoende reden om aan te nemen dat de brief en de "opzichter" echt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 18:19
nachtnet schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:29:
[...]

Het eerste dat ik dacht bij het lezen van de Startpost was: Dit is niet iemand van de woningbopuw geweest, maar een buurman oid. , die belangrijk wil zijn en voor eigenrechter speelt..

heb je voldoende reden om aan te nemen dat de brief en de "opzichter" echt zijn?
Ook mijn eerste gedacht, een "opzichter" die slim genoeg is om een officiele brief na te maken. waarschijnlijk dacht hij 50% kans dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ik denk dat TS druk bezig is met zijn schutting verwijderen :P........

Ben opzich wel benieuwd hoe dit afloopt/ is afgelopen

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:46
shure-fan schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:47:
Zorg dat je dit soort dingen op de mail/print hebt. Als puntje bij paaltje ( :') ) komt in het nadeel van woningbouw dan zul je zien dat dat soort informatie ineens 'verdwenen' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
ik ben er weer, dacht dat het topic was doodgebloed, en zal alle vragen beantwoorden:

@ Quenstion mark:

daar ben ik dus ook geruime tijd mee bezig geweest, en heb ik bezoek gehad van een opzichter van de woningbouw, deze beste man heeft me verteld dat het stukje grond van de woningbouw is. dus niet van de gemeente.

@ Basta Rhymes:

Ik heb de 14e meteen een 4 pagina lange brief getypt met de hele situatie, en eventuele oplossingen, en vooral dat ik graag met ze in gesprek wil om dit op te lossen, Deze brief is aangetekend verstuurd.
Tevens heb ik gister erachter aangebeld om te vragen of de brief daadwerkelijk is ontvangen, en door wie ie is gelezen (brief is doorgestuurd naar de opzichter met het vingertje, + een copie staat bij de woningstichting in het archief (en uiteraard heb ik mijn eisen copie nog).

Er staat geen sanctie in de brief, alleen dat de schutting voor 14 november JL verwijdert moest zijn en het onkruid moest er weer voor in de plaats terugkomen.

Ik weet zeker dat dit iemand van de woningbouw is,(de beste man had een bedrijfsjas aan) en heb helaas vaker met hem te maken gehad.

@ paradox4: De schutting staat nog steeds, Ik heb 2 opzichters vorige week woensdag ochtend betrapt toen ze foto's van mijn containers namen, en heb een kort gesprek met ze gehad, daarbij tevens aangegeven dat ik graag om tafel wil gaan, en dat er een brief bij ze op het hoofdkantoor is binnengekomen.

Verdere uitspraken wilden ze niet doen, de opzichter met de vinger wilde eerst de brief lezen.

Kortom, De schutting staat nog steeds, en ik wacht nu op antwoord van de woningbouw (staat ook in de brief, dat ik graag afgelopen week een schriftelijke reactie van ze wou, die reactie is nog niet gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:01
shure-fan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:54:
ik ben er weer, dacht dat het topic was doodgebloed, en zal alle vragen beantwoorden:
Dank voor de update! En ook al lijkt het misschien dat we geen goede suggesties meer hebben, ik (en vast anderen ook) zijn toch benieuwd hoe dit afloopt. Op z'n minst kan het dan anderen helpen die in eenzelfde situatie komen.

Veel succes in elk geval met het verdedigen van de schutting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 20:24
Echt Holland op z'n best. Stiekem foto's maken van de bakken. Een ander die zegt dat je lekker een brief kan verwachten etc.

Ik hoop vooor jou dat het positief afloopt. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt Hollands om überhaupt zo lekker moeilijk te doen. Man wees blij dat er iemand is die het een beetje onderhoud. Je zou denken dat een sociale verhuurder genoeg klanten heeft waar het onkruid de weg op groeit (uit ervaring kan ik zeggen dat deze huurders een dagelijks probleem vormen voor woningbouwstichtingen).

Dan is er een keer iemand die het onkruid weghaalt, er een mooie schutting plaatst (een woningwaarde verhogende actie, die uit eigen zak is betaald). De hele buurt is er blij mee, of in ieder geval vind niemand het vervelend en dan zit er iemand die waarschijnlijk aan de andere kant van de stad woont er een probleem van te maken.

Persoonlijk vind ik dit een leuk geval voor de rijdende rechter (of die nieuwe serie van Frank Visser, of überhaupt een rechter als je een goede rechtsbijstandverzekering hebt). Of er nu daadwerkelijk een mondelinge toezegging is of niet maakt wat mij betreft ook niets meer uit. De situatie is verziekt en het is het ene woord tegen het andere. Als het schuttinkje er mooi staat en niemand in de buurt vind het een probleem, lekker laten staan (maar ik ben dan ook geen rechter :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Even een update: heb vandaag contact gehad met de " vinger" opzichter, we gaan 5 december met elkaar om tafel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shure-fan
Update: ik heb vanmiddag een gesprek gehad met de woningbouw en de opzichter die zijn toestemming had gegeven was daarbij, en die bleef achter zijn woorden staan

Ik mag de schutting laten staan, mits ik em wat lager maak (30cm lager dan nu wat 1,80m is) en er wat begroeiing aanbreng

Of te wel, ben erg blij met het resultaat, en de aanhouder wint

Maar heb wel mijn lesje geleerd dat ik de volgende keer alles schriftelijk aanvraag

[ Voor 3% gewijzigd door shure-fan op 05-12-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

shure-fan schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:09:
Of te wel, ben erg blij met het resultaat, en de aanhouder wint
Heel goed; mooi cadeautje zo op deze dag d:)b

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
MAX3400 schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:10:
[...]

Heel goed; mooi cadeautje zo op deze dag d:)b
Zeker weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Oh en tip voor de volgende keer, maak zo'n redelijk simpele brief geen 4 pagina's lang. Overdaad schaadt.
Pagina: 1