Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:28
Zo'n goede 5 jaar geleden heb ik een desktop pc in elkaar gestoken.
De volgende componenten zijn aanwezig:
- cpu: Intel Core i7 2600K Boxed
- moederbord: Asus P8Z68-V LE
- case: Cooler Master Elite 310
- voeding: OCZ ModXStream Pro 600W
- geheugen: Corsair Vengeance (2 x 4GB)
- gfx: Sapphire HD 6950 1GB GDDR5

Deze laatste wil ik graag upgraden naar een recente videokaart.
Ik had toen gekozen voor een AMD en deze is nog een prima kaart. (5 jaar oud!)
Helaas ondersteund AMD deze kaart niet meer en moet ik het doen met de legacy drivers. Voor oudere games gaat dit nog prima maar bij nieuwe games merk ik toch wel wat problemen.

Ik zoek een GTX 1060 6GB
Mijn oog is gevallen voor een GTX 1060. Maar de vraag is welke uitvoering is het beste kwa prijs/kwaliteit?

Wat is je budget?
250 - 300 EUR

Conclusie: Ik ben zeker om een GTX 1060 te kopen maar heb geen idee van merk / uitvoering.
Aangezien de prijsrange van de GTX 1060 tussen de 260 en 330 euro loopt zijn er wel verschillen.
Wie kan me tips geven & de juiste bang for the buck! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:56
Qua prestaties ontlopen al die 1060's elkaar niet zoveel en wat ze eventueel schelen qua fps overklok je er doodsimpel weer bij.

Ze schelen in aanzien, grootte, koeling en geluid en aansluitingen.

De versies met 2 fans koelen meestal beter en zijn stiller.

Kwestie van reviews lezen eigenlijk :

https://www.techpowerup.c...cs-Cards/NVIDIA/GTX-1060/

en de userreviews in de pricewatch geven vaak ook een goede indruk welke kaarten het populairst zijn en hoe de kaarten functioneren.

Denk dat onder 300 euro vooral de gigabyte en de msi's een goede balans tussen koelprestaties en stilte hebben.

Verder ook in de gaten houden dat in jouw kast een kaart met een maximale lengte van 27.5 cm past.
Dit is heel makkelijk in te stellen bij de filters in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Bedankt voor de info.
Ik denk dat ik voor de Gigabyte Windforce OC ga.

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

Zit een beetje tussen alle prijscategoriën. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:56
Voor zover mij bekend heeft Gigabyte deze generatie nogal slechte koelers op de markt gebracht. EVGA heeft issues gehad met de 1070. Is geen bekend probleem met de 1060 voor zover bekend, maar voorzichtigheid is geboden.

Asus/MSI/Inno zijn prima merken, die kan je gerust nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
XFlame schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:40:
Voor zover mij bekend heeft Gigabyte deze generatie nogal slechte koelers op de markt gebracht. EVGA heeft issues gehad met de 1070. Is geen bekend probleem met de 1060 voor zover bekend, maar voorzichtigheid is geboden.

Asus/MSI/Inno zijn prima merken, die kan je gerust nemen.
Bedankt voor de info.
Dus als ik moet kiezen tussen:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

en

Zou je voor de MSI gaan?
Ze zijn kwa prijs min of meer gelijk. Alleen zie ik dat die Gigabyte iets kleiner is en betere stock clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-05 17:32
Ik zit zelf ook met precies dezelfde vraag welke van de 2 te kiezen.
Bij vergelijkingen zie ik ook inderdaad dat de stock iets hoger is van de gigabyte. Maar mijn vraag is dan of dat verschil ook enigszins merkbaar is. Zelfde geldt voor het verschil in geluidsproductie. Wel heeft de Gigabyte een ( volgensmij plastic) backplate.
Als verschil in snelheid en geluid zo weinig is tussen deze 2 kaarten zou ik voor de gigabyte gaan vanwege de backplate. Maar misschien kan iemand een goede reden geven om toch voor de MSI te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:13
frye schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:37:
Bedankt voor de info.
Ik denk dat ik voor de Gigabyte Windforce OC ga.

Zit een beetje tussen alle prijscategoriën. :)
Een prachtig kaartje en heerlijk stil. Heb hem zelf ook in mijn Mini ITX Build. Erg tevreden mee.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je moet ook eens de EVGA SC bekijken.
Ikzelf ben voor deze gegaan, 1 van hoogste clocks, kleine build, idle fan, en onnavolgbare klantenservice en ook zeer sti ondanks de single fan.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-05 17:32
azz_kikr schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:14:
Je moet ook eens de EVGA SC bekijken.
Ikzelf ben voor deze gegaan, 1 van hoogste clocks, kleine build, idle fan, en onnavolgbare klantenservice en ook zeer sti ondanks de single fan.
De vraag is dan vooral: is het verschil in base clock groot genoeg t.o.v. een van bovenstaande 2 kaarten om dat te merken tijdens gebruik?
De EVGA heeft maar 1 fan ipv 2, geen backplate en goedkoopst leverbare EVGA SC is momenteel € 308,55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Je kan ook voor een palit gaan
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

baskrom schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:20:
[...]

De vraag is dan vooral: is het verschil in base clock groot genoeg t.o.v. een van bovenstaande 2 kaarten om dat te merken tijdens gebruik?
De EVGA heeft maar 1 fan ipv 2, geen backplate en goedkoopst leverbare EVGA SC is momenteel € 308,55.
Backplate is enkel voor show. 1 fan of 2 maakt echt niet uit hier. 70 % van tijd draait die toch niet :D
Je kan ook gewoon de goedkoopste 6 gb 1060 die je kan vinden? Ben je voor 260euro klaar. Stil zijn ze allemaal.

Die gigabytes zijn mss stil qua fan, maar als je leest, de kaarten met coilwhine, zijn het vaakst gigabyte kaarten (wel de g1 versie)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1