Ik ben inmiddels +/- een jaar geleden gestopt met traden, zoals andere al aangeven mede door dat er te veel tijd in gaat zitten en je eerst door een massa mensen heen moet waar je niks aan hebt. (Scammers, mensen die veel te weinig bieden, etc). Daarnaast was ik eigenlijk meer bezig om winst te maken dan dat ik het spel speelde, later toen ik stopte met actief traden ben ik door gegaan in match betting, iets wat veel lucratiever is/was. Maar dat is iets wat ik nooit iemand zal aanraden, zeker niet als je erin moet stappen met eigen geld. Ik kon veel winnen en verliezen, mede omdat ik al dikke inventory had opgebouwd van het traden en er ooit mee ben begonnen door een mes te kopen van 35euro (die ik tevens voor het dubbele verkocht had, dit is ook gelijk het begin van mijn trading career

)
Ben nu bezig met het laatste restje aan items te verkopen via opskins.com (tevens goeie tip als je net begint en goedkoper items op de kop wilt tikken dan bijvoorbeeld items kopen van steam market) en dan vind ik het allemaal wel weer leuk geweest.

Momenteel staat de opskins counter op 4000$+.
Met het hele betting fiasco van niet zo lang terug zijn veel dure items (de items waar je over het algemeen de beste profit op kan maken....in de zin van het is makkelijker om 10 keys van een 200 key item af te lullen dan 1 key van een lage waarde item). Uiteraard blijft dit vandaag de dag nog steeds mogelijk. Alleen is het veel moeilijker om een nieuwe koper te vinden dan voorheen, die wel de hoofdprijs wilt betalen en jij dus een paar key winst maakt.
Ik vind persoonlijk de moeite niet waard om nu te starten, tenzij je al een eigen kapitaal hebt om mee te starten. Waarom? Simpelweg, omdat inmiddels zoveel mensen proberen te traden voor winst, dat niemand met lage waarde items zijn items weg wilt doen voor onder de prijs, want dan kan je het net zo goed op de market plaatsen. M.a.w. the road from 1$ to knife is niet zo makkelijk meer als lange tijd terug.
Als je na alle verhalen toch van plan bent om te starten, lees je aub in de mogelijke scams. Zou jammer zijn als je je geld daardoor kwijt raakt.
Op opskins.com kan je skins goedkoper kopen met echt geld dan op de steammarket zelf, wil je dus bijvoorbeeld een x aantal keys kopen om mee te traden, ben je hier goedkoper uit.