Toon posts:

Prestatieverliest van pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 1Ghz 266Mhz FSB, Abit KT7a mobo pioneer dvd als upgrade gaan kopen maar dan wil ik voorlopig nog wel even m'n 15.6Gb WD 5400rpm udma 66 en 8.6gb 5400rpm udma 33 houden...ga ik hierdoor nou veel prestatieverlies krijgen? ik heb een Geforce 32mbSGRam V6600 en 256mb 133Mhz intern trouwens... iemand :?

p.s. met prestatieverlies bedoel ik dus word m'n Tbird zwaar onderuit gedrukt door die hd's...

Verwijderd

Topicstarter
hm niemand? ik wil namenlijk gaan bestellen ;(

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Hd's zijn altijd de traagste factoren tegenwoordig. Ik heb zelf een GHz P3, het enigste waar het wachten op is, is altijd de HD.
Maar je kunt gerust doorgaan met je oude HD's, want zelfs de snelste HD's zijn te traag :) Ik zou zeggen, koop pas een nieuwe HD als je ruimtegebrek hebt, niet voor de snelheid.
Neem wel altijd de snelste HD voor je OS ivm cache etc.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt :) ik heb altijd zo'n 10gb vrij dus ja..een nieuwe hd heb ik niet zo nodig he

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Als je voor snelheid gaat zou ik er toch ook een snellere HD bij kopen, desnoods met een tragere CPU om geld uit te sparen. Mijn PIII 666MHz start 2* zo snel op nu ik een ATA100 7200RPM HD heb, ipv een 5400RPM, en dat was dan nog niet eens ATA 33/66. Bij jou zal het verschil nog groter zijn.

• Byte_Me
  • Laatst online: 16-08 14:29
Ik zie trouwens dat een geheugen uitbreiding voor jou ook geen overbodige luxe is. voor 130 piek of zo heb je al 256Mb extra. die dingen zou ik eerder kopen als een nieuwe proc, ik denk dat dat meer uit maakt voor de snelheid van je comp

Verwijderd

Topicstarter
nou..ik heb nu een AMD k6-2 kan nou niet echt zeggen dat een ATA100 schijf en 512mb ram die k6-2 veel sneller zullen maken, het blijft een kutding :(

Verwijderd

Een 7200 rpm is sowieso verstandig dit scheelt enorm en als je dan ook nog raid hebt heb je gewoon scuzzisnelheid met IDE
zie ook http://www.zdnet.nl/techz.cfm?id=5972
Het is wel even duur 2 7200 rpm maar het betekent wel een enrome snelheidswinst

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik zou gaan voor die nieuwe proc met mobo. Je hebt zat geheugen, over die HD hoef je je niet druk te maken als je alleen spellen speelt (snelle HD's zijn alleen leuk als je heel veel bestanden moet kopieren) en die videokaart kan ook nog wel even mee.

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zaterdag 30 juni 2001 01:15 schreef Roderick het volgende:
Een 7200 rpm is sowieso verstandig dit scheelt enorm en als je dan ook nog raid hebt heb je gewoon scuzzisnelheid met IDE
zie ook http://www.zdnet.nl/techz.cfm?id=5972
Het is wel even duur 2 7200 rpm maar het betekent wel een enrome snelheidswinst
Hier kan je misschien wel heel leuk heel snel dat ene spelletjes kopieren maar meer dan ook niet. Als je moet branden dan is de brander het langzaamste component, als je op internet download dan is je internet verbinding het langzaamst, dus het enige echte voordeel is opstarttijden verkorten.... ipv 8 seconden wachten wacht je nu maar 4. Je pc wordt hier echt niet sneller van in spellen en zo. Zonder 2x 7200 raid is ook best mee te leven >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
naja goed ik ben er al uit kheb een 20Gb maxtor 7200rpm udma 100 besteld met en ik hou de 15.6Gb udma 66 wat dus een 7200rpm blijkt te zijn (kom ik echt net achter na 3-4maanden how-newbie-can-u-go) ernaast...de 8gb gaat in de linuxserver :)

Verwijderd

Ider zn eigen mening.
Maar het ligt er inderdaad aan wat je er mee doet maar het verbeterd je algemene snelheid wel degelijk hoor (ook met spellen)

Verwijderd

Ik zie net het nieuwe bericht, gooi er geen 5400 bij want dan werkt je 7200 ook op 5400 hij kijkt altijd naar de langzaaamste hd.
Ik weet niet of je mobo ook raid heeft maar dit is zeker een aanrader
Pagina: 1