Kef v720w connectie tussen soundbar en subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 839259

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Kef v720w gekocht via marktplaats. Nou zit ik met het volgende probleem.

De Kef v20w gaat alleen bij (heel) hoog volume van de v700w aan dit gebeurd via een draadloze verbinding. Wanneer ik volume van de soundbar dan weer terug zet naar normaal luister volume gaat de subwoofer na elke minuten weer uit. En moet ik de handelingen weer herhalen.

Nou heb ik op het internet rond gezocht en kan ik hier niks over terug vinden.

Heeft iemand voor mij het antwoord of ik de subwoofer niet bedraad aan de soundbar kan aansluiten. De soundbar heeft namelijk 1 subwoofer uit verbinding, en de subwoofer en heeft een rood en witte smart connectie.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vragen.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

Robin

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 839259 op 15-11-2016 19:22 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 839259 op 15-11-2016 19:26)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:45

FeaR

In GoT we trust

Het LFE-kanaal is mono waardoor je ook maar een enkele RCA nodig hebt. Deze sluit je default aan op de witte/left ingang van de subwoofer. Als je met een Y-adapter gaat werken kan je zowel links als rechts aansluiten en heb je een paar dB meer output. Echter bereik je hetzelfde door de volumeknop wat verder open te draaien. Harder dan zijn max gaat een subwoofer toch niet, ook niet met een Y-adapter.

Met receivers is wat hier wordt beschreven van het te lage uitgangssignaal om de subwoofer te activeren een bekend probleem. Oplossing daar is om de subwoofer in de receiver wat meer output te geven en dan het volume op de subwoofer zelf wat terug te draaien. Ik weet niet of de sound bar ook een dergelijke optie heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 14-11-2016 00:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
Gewoon met een tulp kabel de subwoofer out aan de rode of witte ingang van de subwoofer hangen, Crossover helemaal open draaien naar 140hz (dit word in je soundbar gedaan, dus je moet de crossover op je sub eigenlijk "uitschakelen") en dan kijken of je het klinkend krijgt.

Mocht de subwoofer dan nog relatief te zacht gaan kan je eventueel kijken of je de enkele tulp plug van je soundbar kan splitsen naar een dubbele voor de ingang op de sub, maar dit zal afgezien van het feit dat hij misschien een stukje harder kan verder niets opleveren. Ik vermoed echter dat dit geen probleem zal zijn aangezien die subs vaak genoeg vermogen over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord alleen de subwoofer gaat met een enkele verbinding van de soundbar naar de subwoofer niet aan. Kan het zijn dat hij een splitter nodig heeft? Of kan het niet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:45

FeaR

In GoT we trust

Het LFE-kanaal is mono waardoor je ook maar een enkele RCA nodig hebt. Deze sluit je default aan op de witte/left ingang van de subwoofer. Als je met een Y-adapter gaat werken kan je zowel links als rechts aansluiten en heb je een paar dB meer output. Echter bereik je hetzelfde door de volumeknop wat verder open te draaien. Harder dan zijn max gaat een subwoofer toch niet, ook niet met een Y-adapter.

Met receivers is wat hier wordt beschreven van het te lage uitgangssignaal om de subwoofer te activeren een bekend probleem. Oplossing daar is om de subwoofer in de receiver wat meer output te geven en dan het volume op de subwoofer zelf wat terug te draaien. Ik weet niet of de sound bar ook een dergelijke optie heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 14-11-2016 00:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met een enkele kabel gaat de subwoofer niet aan. Zou dit komen door de Bluetooth adapter die nog in de soundbar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Antwoord op je vraag: Deze optie is via de tv afstandsbediening drie keer snel mute te drukken dan kan je subwoofer harder zetten die staat op max op deze manier.

Laatste update: Ik was er een soort van klaar mee en wilde de rca er uit trekken toen hij het opeens ging doen (ook nu ging hij kwam ik later achter met hoog volume aan). Maar ook nu na een paar minuten spelen ging hij op weer lager volume uit. Na veel rond lezen na jou tip kom ik idd dit bekende probleem tegen. Het is jammer want de subwoofer speelt heel mooi mee ook op lager volume en is dan echt een toevoeging.

Maar na er twee dagen mee te hebben gespeelt moet ik zeggen wel erg onder de indruk te zijn van de sound van de soundbar en ook wanneer de subwoofer mee speelt het een mooi compleet plaatje is. Jammer dat zo iets simpels dan toch voor een mindere conclusie zorgt.

Met de y kabel is het een stuk verbeterd! Met tv, films en muziek speelt de subwoofer prima mee en bij laag volume schakelt hij uit maar heb dan toch geen behoefte aan een subwoofer. Bedankt voor de tips en de uitleg!

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 839259 op 15-11-2016 19:26 ]

Pagina: 1