Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-07 21:34

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,
Is er een manier om de zogenaamde tiptoetsen (de homescreenknop, terugknop en menuknop) die onder het scherm zitten ook op het scherm aan te zetten? Je zit dit wel eens bij divere telefoons en tablets die deze knoppen niet op het toestel zelf hebben en ik vroeg me af of deze toetsen ook aan te zetten zijn in een instelling of een app o.i.d ik heb het namelijk niet kunnen vinden tot nu toe.
Alvast bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy A3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle instellingen kopjes op het toestel bekeken, ik heb gegoogled maar kom uit op apps die een soort kinderslot geven... Dat is nou net niet wat ik zoek!

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en of iemand mij hier antwoord op kan geven! Alvast bedankt,

Roy

Roy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
ik neem aan dat je deze knoppen bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://cdn02.androidauthority.net/wp-content/uploads/2016/03/Bottom-navigation-buttons-Gogole-Plus-840x473.jpg
volgens mij is dat bij samsung niet mogelijk bij de stock firmware, er zijn ongetwijfeld custom roms waarbij het wel mogelijk is.

wellicht werken ook een van deze apps:
https://play.google.com/store/search?q=navigation%20bar

(dat ding heet navigation bar, wellicht helpt dat in je zoektocht)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is inderdaad niet standaard mogelijk met de Samsung firmware en kan alleen met een custom rom of eventueel met root gedaan worden.

De vraag is alleen waarom zou je dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

rens-br schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:15:
Dit is inderdaad niet standaard mogelijk met de Samsung firmware en kan alleen met een custom rom of eventueel met root gedaan worden.

De vraag is alleen waarom zou je dit willen?
Uhm als de dedicated toetsen defect zijn wellicht? ;)

Gebeurd bij de S5 nog wel eens bijvoorbeeld, heb er toevallig vandaag nog eentje vervangen met exact dat probleem. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Flagg schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:44:
Uhm als de dedicated toetsen defect zijn wellicht? ;)
Dat begrijp ik ook wel. Maar was meer op zoek naar een 'normale' user case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:17:
[...]

Heb dit zelf ook gedaan op mijn xiaomi redmi note 3.
Voor mij was het de reden dat de knoppen onder het scherm precies andersom stonden vergeleken met standaard Android wat ik gewend was.
Ondertussen weer terug veranderd want de extra schermgrootte is ook wel fijn.

@OP, als je root hebt, kun je zoeken in de build.prop naar qemu.hw.mainkeys, dan staat er 1 of 0, dit moet je veranderen naar 0 of 1.
Build.prop kun je vinden in je systeem.
Ik weet niet of deze ook in de standaard Samsung rom zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:50:
Voor mij was het de reden dat de knoppen onder het scherm precies andersom stonden vergeleken met standaard Android wat ik gewend was.
Bij mijn OPO kan je de functies en de volgorde van de knoppen gewoon wijzigen. Maar kan me voorstellen dat je dit inderdaad andersom zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

rens-br schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet wat je "normaal" vind, maar op het werk heb ik toch al enkele telefoons gehad in de afgelopen weken met dat probleem, dus vervanging moet met gepaste spoed want je kan de toetsen niet op het display aangooien. Wel jammer want anders kon de telefoon tzt vervangen worden tijdens een regulier vervangingsplan en dus minder ad hoc.

Zelfde geldt voor particulieren, is het verschil tussen nu een nieuwe telefoon moeten kopen of rustig oriënteren of een maandje geld extra overhouden.

Normaler wordt het niet volgens mij. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Flagg schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:13:
Normaler wordt het niet volgens mij. :)
Met normaal bedoel ik dus 'niet kapot'. Maar we raken offtopic, dus genoeg gediscussieerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

rens-br schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:27:
[...]

Met normaal bedoel ik dus 'niet kapot'. Maar we raken offtopic, dus genoeg gediscussieerd :P
Ah okay auf dem fahrrad, nee dan zou ik het ook niet echt weten. :)

Positie ben je snel genoeg aan gewend, sterker nog ik switch continu tussen de backtoets links en rechts op verschillende telefoons zonder problemen dus dat lijkt me ook geen reden.

We zullen het misschien nooit weten. :)

Pagina: 1