USB aansluitingen werken niet na wisselen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BAXX
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-09-2022
Mijn vraag
Ik heb een paar weken terug de pc losgeschroefd die voornamelijk mijn ouders gebruiken. Ik heb de videokaart gewisseld en wilde een ander kaartje even stofvrij maken. Zo gezegd zo gedaan, alles opnieuw aangesloten en daar deed het probleem zich voor. Ik had het (stoffige) kaartje aangesloten en 2 voedingskabels precies andersom aan gesloten(dom dom dom ik weet het...) de pc begon te piepen. Uiteindelijk aan de praat gekregen, maar nu reageren de usb poorten niet meer. Een vriend van me zegt dat dat waarschijnlijk aan kortsluiting in het moederbord ligt. Nu is mijn vraag:

Is er een makkelijke manier om dit op te lossen of moet ik een nieuw moederbord aanschaffen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro 64-bit
Intel core 2 quad 2.4 ghz
4 gb ram
Moederbord: HP 0AA0h
Nvidia geforce 8600gt
167 gb ssd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles geprobeerd maar niks werkt..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,

Baxx

[ Voor 6% gewijzigd door BAXX op 13-11-2016 22:30 ]

Alle reacties

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BAXX schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:57:

Als je alles hebt geprobeert dan is ie stuk denk ik zo

Iperf

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat je iets kapot hebt gemaakt; met een multi-meter zou je al snel de poortjes en connectors kunnen doormeten en zeker weten dat er iets defect is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het bij iedere USB poort zo ? Dus zowel USB2 als USB3 en ook aan de voorkant van de PC ?

• BAXX
Ja de standaardpoorten vooraan en die van het moederbord reageren niet, dit geldt ook voor de geluidspoorten (zowel voor als achter)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens of je in de BIOS/UEFI wel een USB stick kan zien.

Post ook even de volledige specs van de PC zodat we weten waar het omgaat. Welke onderdelen in de PC zitten kan van groot belang zijn. Dit hoor je eigenlijk in de TS te plaatsen als je een topic aanmaakt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 14:10

MsG

Forumzwerver

Welke voedingskabels heb je andersom aangesloten? Dat kan namelijk met bijna geen 1 voedingskabel, juist omdat ze altijd specifieke vormen hebben, of bepaalde plekken geen gat hebben enzo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
BAXX schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:57:

Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bijzonder, dat streepje bij Relevante software en hardware. Alles lijkt me op dit moment relevant. Zonder een opsomming van je onderdelen en punt voor punt uitleggen wat je dan allemaal geprobeerd hebt, komen we helaas niet ver. Wil je geholpen worden, wees dan uitgebreid en volledig. Op deze manier leidt het alleen maar tot frustraties van meerdere kanten en wordt je topic gesloten.

Een goed vertrekpunt is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Loop die eens helemaal door en komt daarna weer terug.

Ik heb tevens de titel aangepast naar iets inhoudelijks.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 13-11-2016 22:25 ]

• BAXX
Bedankt voor alle snelle reacties heb de componenten toegevoegd.
Pagina: 1