Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SBS2011 failed installation fout melding maar alles lijkt ok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:39
Ik heb hier vandaag een SBS 2011 geïnstalleerd in een vm in VirtualBox.

Tijdens installatie had ik gekozen om geen updates te installeren om eerst even mijn key te testen. Ik was bang namelijk dat ik heel lang moest wachten voor dat ik daar achter ging komen.

Honderden security updates en upgrades later blijf ik maar zien na het inloggen een help scherm dat gestart word met de tekst: How do I recover from a failed installation?

De aanwijzingen in de help zijn kijk in de Error log in:
%programfiles%\Windows Small Business Server\Logs

Maar die Error log is leeg 8)7

Ik wil pas de server gebruiken als deze fout melding weg is.

Ik start de Windows SBS 2011 console:
- Getting Started Tasks

Task: View installation issues. <-- staat een uitroepteken bij.

Klik daar op dan krijg ik dit te lezen:
"The installation of Windows Small Business Server 2011 Standard cannot finish."

Maar de installatie is al voorbij, toch?

Ik heb gegoogeld op deze melding en ik kom bij MSDN etc uit maar niets wat lijkt op wat ik ervaar. Bij wat ik vind via Google staat de eerder genoemde Error log vol met meldingen, idem de andere files in de eerdere genoemde Log directory.

In Linux\BSD land weet ik mij aardig te redden. Hebben jullie misschien clues?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat het je testomgeving is; is SBS2011 niet end of life over 2 maanden?

On-topic; ook Windows heeft uitgebreide eventlogging dus mogelijk dat daar wat in staat? Eventueel kan je ook even in de WindowsCatalogue zoeken of er een servicepack is voor de installatie; vaak zitten daar ook wel essentiele zaken in die door/tijdens 100en losse updates kapot kunnen gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• toro
EOL was toch 2020? Extended support is dat, dat weer wel. De key had ik nog van de MS academy.

• toro
Ik ben maar een schone installatie begonnen. Even opnieuw en dan SP1 proberen te downloaden en te installeren.

• toro
toro schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:59:
EOL was toch 2020? Extended support is dat, dat weer wel. De key had ik nog van de MS academy.
Quote mijzelf even.
https://support.microsoft...ifecycle/search/?p1=15817

Huh, staat niets bij :?

Dat is raar.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mmmm, heb nog even gesnuffeld en men geeft exact dezelfde melding "The installation of Windows Small Business Server 2011 Standard cannot finish" als je er standaard voor hebt gekozen om Exchange volledig in gebruik te nemen als feature. En dan wordt er verwezen naar het niet default bestaan van een CSR voor de instance.
Nee, de produkten van SBS2011 worden afzonderlijke ondersteund. Dus los de exacte versie van het OS en los de exacte versie van Exchange etc. Allen hebben standaard ondersteuning tot maximaal 24 maanden na uitkomen van het laatste servicepack per produkt.

Het zou dus zomaar kunnen dat, bijvoorbeeld, het OS tot 2019 ondersteund is en Exchange maar tot 2014 ofzo. Helaas ken ik de exacte naamgevingen/versies van de componenten niet uit mijn hoofd van jouw installatie. En voor zover ik me kan herinneren zijn MS Academy Keys niet voorzien van "extended support".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1