Ik heb hier vandaag een SBS 2011 geïnstalleerd in een vm in VirtualBox.
Tijdens installatie had ik gekozen om geen updates te installeren om eerst even mijn key te testen. Ik was bang namelijk dat ik heel lang moest wachten voor dat ik daar achter ging komen.
Honderden security updates en upgrades later blijf ik maar zien na het inloggen een help scherm dat gestart word met de tekst: How do I recover from a failed installation?
De aanwijzingen in de help zijn kijk in de Error log in:
%programfiles%\Windows Small Business Server\Logs
Maar die Error log is leeg
Ik wil pas de server gebruiken als deze fout melding weg is.
Ik start de Windows SBS 2011 console:
- Getting Started Tasks
Task: View installation issues. <-- staat een uitroepteken bij.
Klik daar op dan krijg ik dit te lezen:
"The installation of Windows Small Business Server 2011 Standard cannot finish."
Maar de installatie is al voorbij, toch?
Ik heb gegoogeld op deze melding en ik kom bij MSDN etc uit maar niets wat lijkt op wat ik ervaar. Bij wat ik vind via Google staat de eerder genoemde Error log vol met meldingen, idem de andere files in de eerdere genoemde Log directory.
In Linux\BSD land weet ik mij aardig te redden. Hebben jullie misschien clues?
Tijdens installatie had ik gekozen om geen updates te installeren om eerst even mijn key te testen. Ik was bang namelijk dat ik heel lang moest wachten voor dat ik daar achter ging komen.
Honderden security updates en upgrades later blijf ik maar zien na het inloggen een help scherm dat gestart word met de tekst: How do I recover from a failed installation?
De aanwijzingen in de help zijn kijk in de Error log in:
%programfiles%\Windows Small Business Server\Logs
Maar die Error log is leeg
Ik wil pas de server gebruiken als deze fout melding weg is.
Ik start de Windows SBS 2011 console:
- Getting Started Tasks
Task: View installation issues. <-- staat een uitroepteken bij.
Klik daar op dan krijg ik dit te lezen:
"The installation of Windows Small Business Server 2011 Standard cannot finish."
Maar de installatie is al voorbij, toch?
Ik heb gegoogeld op deze melding en ik kom bij MSDN etc uit maar niets wat lijkt op wat ik ervaar. Bij wat ik vind via Google staat de eerder genoemde Error log vol met meldingen, idem de andere files in de eerdere genoemde Log directory.
In Linux\BSD land weet ik mij aardig te redden. Hebben jullie misschien clues?