Vraag

• 123a
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-06-2017
Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht van Dell waar automatisch zowel McAfee als Windows Defender op geïnstalleerd is. Welk anti-virusprogramma kan ik het beste gebruiken? Allebei tegelijk gaat namelijk niet.

Ik heb natuurlijk al gegoogeld maar ik kon hier helaas geen duidelijke beschrijving over vinden (en ik heb er ook weinig verstand van, dus ik weet niet zo goed naar wat voor relevante informatie ik moet zoeken..).

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen, kijk even hier: https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/
Dan zou je ze allebei niet moeten gebruiken.

[Voor 26% gewijzigd door DJMaze op 13-11-2016 22:37]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Windows Defender is onderdeel van bijvoorbeeld Windows 10. De prestaties van Defender zijn in vergelijking tot de top 5 best presterende scanners behoorlijk ondermaats. Het voordeel van Defender is dat je er weinig tot niets van merkt. McAfee zou ik persoonlijk ook niet echt aanraden. Verstandiger is het om zelf een goede keuze te maken door o.a. het volgende topic eens door te nemen: [Virusscanners] Discussietopic deel 4

Ook kun je test sites als https://www.av-test.org gebruiken om onafhankelijke tests te lezen van een groot aantal antivirus producten. Als je hier kijkt zie je dat Defender en McAfee beide niet tot de hogere regionen van de ranglijst behoren.

[Voor 8% gewijzigd door Bor op 13-11-2016 23:04]

Frontpagemoderatie Forum

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Misschien handig om te weten, zoek je iets wat gratis is of wil je ervoor betalen?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• 123a
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-06-2017
Markimoo schreef op maandag 14 november 2016 @ 01:56:
Misschien handig om te weten, zoek je iets wat gratis is of wil je ervoor betalen?
Het liefst natuurlijk iets wat gratis is, maar ik ben bang dat dat geen optie is dus? Ik kan ook niet zo goed inschatten wat de risico's zijn in verhouding tot wat ik moet betalen..

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Als je iets gratis wilt kun je kijken naar Avast of AVG, alhoewel betaald vaak beter is (en vaak 30 dagen gratis te proberen).

Misschien heb je hier wat aan?

[Voor 36% gewijzigd door Meg op 14-11-2016 12:45]

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• ndeleeuw
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-07 19:06
De McAfee die meestal meegeleverd word betreft 9 van de 10 keer een demo versie die maar korte tijd beschikbaar is. Weet niet bij welke provider je zit maar sommige providers bieden betaalde av`s aan als onderdeel van hun pakket mogelijk zit je bij zo een provider

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 17:27

OgWok

U.N.C.L.E.

AntiVir (uit Duitsland) heeft een gratis versie. Wel wordt er af en toe gezeurd of je niet wilt upgraden naar een betaalde versie. Geen idee hoe hoog AntiVir op de ranglijst staat.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

ndeleeuw schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:41:
De McAfee die meestal meegeleverd word betreft 9 van de 10 keer een demo versie die maar korte tijd beschikbaar is. Weet niet bij welke provider je zit maar sommige providers bieden betaalde av`s aan als onderdeel van hun pakket mogelijk zit je bij zo een provider
Klopt, meestal een probeerversie van 30 dagen. De KPN heeft inderdaad zo iets genaamd KPN Veilig.
OgWok schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:47:
AntiVir (uit Duitsland) heeft een gratis versie. Wel wordt er af en toe gezeurd of je niet wilt upgraden naar een betaalde versie. Geen idee hoe hoog AintiVir op de ranglijst staat.
Niet alleen AntiVir zal aanbieden (lees zeuren) dat je kan upgraden naar een betaalde versie, maar meestal elke variant welke gratis is met een betaalde mogelijkheid zal dit doen.

• ndeleeuw
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-07 19:06
Markimoo schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:24:
[...]

Klopt, meestal een probeerversie van 30 dagen. De KPN heeft inderdaad zo iets genaamd KPN Veilig.

[...]

Niet alleen AntiVir zal aanbieden (lees zeuren) dat je kan upgraden naar een betaalde versie, maar meestal elke variant welke gratis is met een betaalde mogelijkheid zal dit doen.
Ik weet dat AVG er ook een gewoonte van maakt als je het controlpanel opent te vragen of je toch echt niet de betaalde versie wil hebben. En Xs4all heeft ook een F-secure antivirus bij de meeste van hun pakketen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee