Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Dit is mijn eerste post hier, die ik maak aan de hand van een vraag die ik heb.
Ik wil binnenkort een grafische kaart aanschaffen, aangezien mijn PC nu (nog steeds) de on-board graphics card gebruikt.

Ik heb nu:

Een Cooler Master K380 behuizing
Een MSI A78M-35E moederbord
een AMD A8 7600 processor
een 650W voeding
2x 4GB Crucual RAM, 1600Mhz
Mijn pc draait op Windows 10

Nu vroeg ik me af welke kaart het best bij mijn andere hardware past. Ik wil rond de 140-150 euro uitgeven aan een kaart, en de kaart hoeft dus niet het beste van het beste te zijn. Ik ben zelf al een beetje op zoek gegaan naar geschikte kaarten, en ik twijfel tussen deze twee kaarten:

1) De Sapphire Nitro Radeon RX 460 4GB

-> https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1289607?

2) De GIGABYTE Radeon RX460 Windforce OC 2GB

-> https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1293280?

De €20 euro verschil is opzich geen probleem, indien de Sapphire kaart het ook waard is. Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou dat erg fijn zijn.

Alvast bedankt voor de moeite!
Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

Welke voeding betreft het, en op welke resolutie ga je je games spelen. Bovendien, welke games zouden dat dan zijn?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:50:
Welke voeding betreft het, en op welke resolutie ga je je games spelen. Bovendien, welke games zouden dat dan zijn?
Het is een HKC V-Power 650W voeding, Resolutie zal in het begin 1280x1024 zijn (Aangezien ik nu 2 4:3 monitoren gebruik). Ik zit echter te denken aan een update naar één 16:9 beeldscherm, dan zal ik de resolutie 1920x1080 gaan gebruiken. Ik speel vooral games als Rocket League, Counter Strike:Global Offensive en Skyrim, maar met een nieuwe kaart wil ik games als Battlefield 4/one , Overwatch en The Witcher 3 gaan spelen. Ik speel nu ook Payday 2, maar dat is geen enorm succes met mijn huidige kaart. Ook maak ik af en toe korte films met Lightworks, wat ook niet heel soepel loopt op dit moment.

Bedankt voor de reactie trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan is een RX460 mogelijk, maar wel aan de krappe kant.

Een geschikte kaart zal helaas wel meer dan 150 euro kosten, dus zal je de instellingen wat lager moeten zetten. Kies in ieder geval eentje met 4 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:28:
Dan is een RX460 mogelijk, maar wel aan de krappe kant.

Een geschikte kaart zal helaas wel meer dan 150 euro kosten, dus zal je de instellingen wat lager moeten zetten. Kies in ieder geval eentje met 4 GB geheugen.
De settings iets lager zetten is geen probleem, mijn monitor wordt voorlopig toch niet vervangen. De Sapphire kaart is dus een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je kan ook kijken naar de 1050ti. Net uit, maar levert denk ik een hoop meer performance voor een paar euro meer. Eerst benchmarks afwachten, maar ik denk dat dit een mooie kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar, maar, maar, een HKC voeding is over het algemeen om te huilen. Dat gaat dus ook een hap uit je budget kosten :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik zie net dat er een review op ons eigen tweakers staat van 1050ti
productreview: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G review door Foritain

en als je dan deze voor 150 euro scoren kan, dan is het een uitgemaakte zaak.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC

Alleen ja, inderdaad is je voeding pruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er mis met HKC voedingen? Deze computer is nu zo'n anderhalf jaar oud en ik heb er nooit problemen mee gehad. Verder vind ik ~€180 wel aan de dure kant, maar ik ga nog even vergelijken en dan kom ik er waarschijnlijk wel uit. Iedereen die op dit topic gereageerd heeft, hartstikke bedankt voor de moeite en nog een fijne zondag :)

Het hoeft trouwens ook allemaal niet op de allerhoogste kwaliteit, medium settings vind ik ook prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
HKC is een erg slecht merk, waardoor die slechte interne componenten bevat. Daar wil je geen hardware aanhangen en had in eerste instantie eigenlijk al niet eens in je pc mogen zitten. Het risico is dat je, als je voeding kapot gaat, je hele build meeneemt en frituurt. Zie voor meer info Voeding advies en informatie topic - Deel 33, waar ook HKC (even checken met control-F) wordt genoemd in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oei, dat ziet er zeker niet positief uit. Tot nu toe heb ik, zoals ik zei, er nooit problemen mee gehad. Om deze in de toekomst alsnog te mijden, zal ik dus een andere voeding aan moeten schaffen? En welke voeding zou in mijn geval een goede optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:27:
Oei, dat ziet er zeker niet positief uit. Tot nu toe heb ik, zoals ik zei, er nooit problemen mee gehad. Om deze in de toekomst alsnog te mijden, zal ik dus een andere voeding aan moeten schaffen? En welke voeding zou in mijn geval een goede optie zijn?
Je gebruikt een AMD cpu met lage verbruik. Als je dan de 150 euro MSI 1050TI OC neemt kan je bijvoorbeeld denken aan dit:
https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html
Pagina: 1