Vraag

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb voor mijn vader een passief gekoelde pc in elkaar gezet. Met een XFX XTS 520W Fanless, 520 Watt voeding. Op dit moment heb ik geen fysiek draaiende hardeschijf aangesloten dus zou de pc stil moeten zijn, lijkt mij? De voeding maakt een zoemend geluid, niet harder dan een ventilator, maar wel wat vervelender geluid vind ik. Een beetje dat geluid dat je ook wel eens hoort als je voorbij zo'n hoogspanning huisje loopt. Het is niet dat tikkende geluid dat je hoort vlak voordat een voeding ontploft.

Voltages en temperaturen zijn verder goed, het systeem loopt verder ook goed? Kan het probleem overgaan omdat de voeding nieuw is? Is het een bekend probleem? Of moet hij terug gestuurd worden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat je beschrijft kan coilwhine zijn. Het geluid komt 100% zeker van je voeding?

• WokeBroke
br00ky schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:46:
Wat je beschrijft kan coilwhine zijn. Het geluid komt 100% zeker van je voeding?
Ik ben daar vrijwel zeker van. Er zit trouwens ook geen videokaart in. Maar een onboard kaart.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom ben je dan voor zo'n enorm zware voeding gegaan? Je hebt ook fanless voedingen van 400 Watt en minder. Ik denk dat als je de voeding wat meer belast, het geluid verdwijnt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klinkt idd als coilwhine. Dit is niet iets wat zomaar weg gaat. Over het algemeen word het na verloop van tijd zelfs erger.

Je kan hier voor trouwens gewoon garantie claimen. Ik heb een AX860 gehad die steeds meer herrie begon te maken. Toen het te erg werd heb ik de voeding opstuurd en een nieuwe gekregen.

• WokeBroke
Hero of Time schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:01:
Waarom ben je dan voor zo'n enorm zware voeding gegaan? Je hebt ook fanless voedingen van 400 Watt en minder. Ik denk dat als je de voeding wat meer belast, het geluid verdwijnt.
Ik dacht dat het beter zou zijn voor de stabiliteit en levensduur, omdat hij veel en lang aan staat.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, een A merk 400 Watt voeding houd het veel langer uit dan een B merk van 500+. Meer vermogen is niet direct beter. Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
En controleer goed of het van je voeding af komt, andere onderdelen kunnen dit ook zijn.

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:22
hoeft niet perse coil whine zijn. Het kan ook nog de transformer zijn die erin zit die wat bromt.
Pagina: 1