Toon posts:

Maxtor 40 gig wordt gezien als 31,5 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ikke gisteren allemaal nieuwe leuke spulletjes gekocht omdat ik zo'n goed rapport had; heb ik weer iets leuks:
Ik heb een Maxtor 40gig 7200 rpm gekocht, aangelosten op een Abit KT7A met Duron 800.
Schijf is lekker snel, lekker groot. Als het goed is heeft de schijf een werkelijke grote van iets van 37,5 gig. Niet dus, de schijf is maar 31,4 gig. Ik draai Windows 2000, moederbord is een Abit KT7A. De Bios moet goed zijn voor schijven tot in ieder geval 890 gig, voor de zekerheid heb ik een biosupdate gedaan. Maar nog niets. De schijf wordt herkent als een 31,4 gig. Ongeveer 6 gig KWIJT dus. Zowel de bios als Windows herkent de schijf verkeerd.

Wie weet wat het kan zijn? Ik snap het echt niet, systeem draait heel lekker, alle hardware is uptodate, en verder kan ik me niets bedenken.

HELP!!!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 13:23

Dizzy

Where am I?

wissel eens van slave of master, en probeer andere flatcabels..
check anders voor de zekerheid nogmaals jumpers, zodra je een jumper verkeerd heb op die maxtor schijven geven ze idd totale andere gig waardes aan

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Staat de jumper van die schijf wel goed? Die 40GB schijven hebben een jumper zodat ie ook op 32GB gezet kan worden voor mainboards die de 40GB niet ondersteunen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het verkeerd ingesteld staat, maar je weet maar nooit. Ik heb een Maxtor 40GB op een KT7 bord, en dat gaat wel goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 15:13
heb je al zelf ge partitioneerd?
kijk eens met Fdisk (optie 3 is geloof ik info weergeven) of daar alles goed staat

Verwijderd

Voor een 35G zou het wel kloppen.. mmhh..
Heb je het type al gecontroleerd bij www.maxtor.com ?

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij die jumpersettings vertellen? Ik heb hem nu ingesteld als Master; staat zo:
|:|.:
Ik heb zowieso redelijk wat gezijk gehad, ik heb nog een Maxtor 30 gig, DVD en writer, en ze konden maar op 1 manier worden aangesloten: Harddisks als Master met CDrom als Slave. Het is me niet gelukt om de hd's op IDE1 te zetten en CDroms op IDE2, ook shit.

wie weet het?

Verwijderd

download maxblast en ga daarmee aan de slag..zie je vanzelf of het echt 40 is en daarmee is het probleem ook hoogstwaarschijnlijk mee te verhelpen..

Verwijderd

Hey ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan op een P5a-b, ook met een 40gb maxtor schijf!
De bios die zou ook tot minimaal 60 gig hd's aan moeten kunnen.(bios zag ook 40gb, maar windows dus niet) uiteindelijk heb ik maxblast gevonden en geinstalleerd, en hij deed ut.. maar niet voor lang :(
want toen ging ik 20 gb aan mp3's copy-en,
en hij ging vreselijk vaak hangen in windows tijdens het copy-en.. dus uiteindelijk heb ik hem omgeruilt voor een 32gb hd van maxtor,
die ik nu nog steeds heb en het wél prima doet :)

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Een vriend van me had ook zo'n soort probleem met een maxtor 40 gb. toen hij hem in de bios instelds als 8.4 GB deed ie het echter ineens goed

Cyl: 16383, 16 Heads, 63 sectors en LBA mode aan

Catch a smile out there!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 13:23

Dizzy

Where am I?

kan me iets herinneren bij maxtor schijven dat als je ze als master wilt hebben dat er helemaal gene jumpers op gedrukt moeten zitten?

tneminste, das bij ijn 60 gig bak zo

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 10:15

Houston3

ole

het probleem ligt waarschijnlijk aan je bios, als je bios al wat ouder is dan geeft ie dus fouten bij je hd, bij mij ook btw, maar als je je bios update zou alles moeten werken :)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Is bekend probleem, komt doordat je je bios niet meer dan 32GB aan kan, dit kan je omzeilen als je win9x draait, mbv het programma maxblast kun je hier dowloaden.

en nog gefeliciteerd met je rapport :)
Pagina: 1