Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Surfer2003
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05-2023
Recent heb ik een nieuw huis gekocht. Hierin zit een oudere ketel. Deze wil ik vervangen door slimme thermostaten en radiatorkranen. Beneden is het een open keuken en woonkamer aaneengeschakeld, een separate hal, een open hobbyruimte. boven zijn 4 slaapkamers en eveneens een grote hobbyruimte. Beneden ligt vloerverwarming als bijverwarming en losse radiotoren. Op de badkamers komt elektrische vloerverwarming met van die matten.

Wat kan ik het beste nemen als ketel, thermostaten ? Ik zit nu op een Calenta ketel met een Evohome oplossing met een thermostaat op iedere radiator. Slim of kan het nog slimmer?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:14

Onbekend

...

Maak eerst eens een plattegrond van de verdiepingen, en maak een overzicht van de ruimtes die je vaak gebruikt. Woonkamer gebruik je dagelijks, maar de hobbyruimte maar bijvoorbeeld alleen in het weekend.
Hoe nieuw is dat nieuwe huis? Of is het een oud huis waar nog wat aan isolatie nog gedaan moet worden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:15
Beste Surfer2003,

In het Duurzame Energie & Domotica-subforum zijn diverse topics over verwarmingsmethodes, aansturen daarvan, slimme thermostaten, zoneverwarming etc. Ik wil je daarom vragen om eerst wat meer je huiswerk te doen. Je legt hier nu een wensenlijstje neer, maar wat heb je bijv. zelf al gevonden of geprobeerd?

Omdat het topic in deze vorm erg weinig discussiewaarde heeft zal ik hem helaas moeten sluiten. Ga zoals ik zei eerst eens kijken wat er allemaal is en ga dan producten tegen elkaar wegstrepen. Mocht je dan nog weer vragen hebben dan kun je dan altijd nog weer een topic openen.

Dit topic is gesloten.