Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbinding Ziggo router & switch valt weg

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:03
Mijn opstelling was voorheen altijd:
Ziggo Wifi router in meterkast.
Via de meterkast netwerkkabel naar de pc kamer.
Via de UTP aansluiting in de pc kamer een netwerkkabel naar de PC.

Dit heeft altijd goed gewerkt.

Opstelling nu:
Ziggo Wifi router in meterkast.
Via de meterkast netwerkkabel naar de pc kamer.
Via de UTP aansluiting in de pc kamer een netwerkkabel naar een simpele switch (Netgear GS108).
Via de switch een netwerkkabel naar de PC.

Enige wat er veranderd is is dus dat de PC niet meer rechtstreeks op de Ziggo modem aangesloten is, maar via een switch er tussen.

Dit werkt helaas niet altijd even goed. Ik zie dat de verbinding tussen de Ziggo router en switch in pc kamer af en toe wegvalt. Na een seconde of 5-10 komt de verbinding weer tot stand.

De verbinding tussen de PC en switch valt niet weg (zie ik aan de LED lampjes).

Helaas is de Ziggo router niet heel erg uitgebreid, dus iets terug zien in de logs kan niet. Waardoor zou dit kunnen komen?

[ Voor 11% gewijzigd door c-nan op 13-11-2016 13:58 ]

EU DNS: 86.54.11.100

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Wat gebeurd er met de lampjes op de Ziggo router als de verbinding wegvalt? Gaan ze uit een aan alsof de router opstart?
Als dat gebeurd kan het zijn dat de verbinding naar je Ziggo router niet stabiel is. Helaas zie je log niet, dat zou veel kunnen zeggen. Dus mocht het zo zijn, dan bellen naar de klantenservice en vragen naar de log. Als je een aardig persoon hebt kan hij/zij je die wel vertellen, anderen vragen zich dan af: Wat moet je ermee? Het is mijn teveel moeite op in te loggen ofzo en geven dus niets. Gewoon opnieuw bellen en hopen dat je iemand krijgt die wel wil meedenken. Ik had hetzelfde een paar maanden geleden, zit nu niet meer bij Ziggo, maar bij mij waren de oorzaken T3 en T4 fouten, dus verbindingsfouten.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:26
Wat doet de verbinding als je de switch er weer even tussenuit haalt?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kabel of een van de koppelingen zijn gaar. Denk daarbij aan CCA kabel, verkeerde draadvolgordes, installatiekabel met RJ45 plug voor soepele kabel, dat soort dingen.

• c-nan
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:32:
Wat gebeurd er met de lampjes op de Ziggo router als de verbinding wegvalt? Gaan ze uit een aan alsof de router opstart?
Als dat gebeurd kan het zijn dat de verbinding naar je Ziggo router niet stabiel is. Helaas zie je log niet, dat zou veel kunnen zeggen. Dus mocht het zo zijn, dan bellen naar de klantenservice en vragen naar de log. Als je een aardig persoon hebt kan hij/zij je die wel vertellen, anderen vragen zich dan af: Wat moet je ermee? Het is mijn teveel moeite op in te loggen ofzo en geven dus niets. Gewoon opnieuw bellen en hopen dat je iemand krijgt die wel wil meedenken. Ik had hetzelfde een paar maanden geleden, zit nu niet meer bij Ziggo, maar bij mij waren de oorzaken T3 en T4 fouten, dus verbindingsfouten.
Geen idee of de router opnieuw start, ik heb namelijk niet direct door dat de verbinding weggevallen is. Op het moment dat ik het door heb is alweer bijna online.
mell33 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:37:
Wat doet de verbinding als je de switch er weer even tussenuit haalt?
Dat moet ik nog testen, ga ik binnenkort doen. Stel dat ik dan geen problemen meer heb, wat is het dan? Want op de switch gaat alleen de poort uit wat naar de router gaat, poort wat naar de PC valt is gewoon stabiel.
_JGC_ schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:40:
Kabel of een van de koppelingen zijn gaar. Denk daarbij aan CCA kabel, verkeerde draadvolgordes, installatiekabel met RJ45 plug voor soepele kabel, dat soort dingen.
Het enige wat ik heb gedaan is een switch er tussen gehangen, kabel van meterkast naar PC kamer is ongewijzigd (zelfde kabel). Enkel de kabels in de PC kamer zijn vervangen (door nieuwe, kant en klare).

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:26
Combinatie switch router gedeelte dat een fout heeft, plug hem eens in een andere poort op de switch

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• c-nan
mell33 schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:55:
Combinatie switch router gedeelte dat een fout heeft, plug hem eens in een andere poort op de switch
Al gedaan :)

Kan je STP/UTP door elkaar gebruiken, wellicht dat dat het geval is?

• _JGC_
  • Nu online
Polat06 schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:45:
[...]

Geen idee of de router opnieuw start, ik heb namelijk niet direct door dat de verbinding weggevallen is. Op het moment dat ik het door heb is alweer bijna online.

[...]

Dat moet ik nog testen, ga ik binnenkort doen. Stel dat ik dan geen problemen meer heb, wat is het dan? Want op de switch gaat alleen de poort uit wat naar de router gaat, poort wat naar de PC valt is gewoon stabiel.

[...]

Het enige wat ik heb gedaan is een switch er tussen gehangen, kabel van meterkast naar PC kamer is ongewijzigd (zelfde kabel). Enkel de kabels in de PC kamer zijn vervangen (door nieuwe, kant en klare).
Toleranties van het ene apparaat is niet gelijk aan het andere apparaat. Ik heb hier bijvoorbeeld een cat5e kabel opgesplitst, computer en printer werken daar prima mee, een gigabit switch krijgt geen link.

Ik heb wel vaker klapperende verbindingen gehad, ging dan meestal om een verkeerde RJ45 plug op een installatiekabel.

• T.Kreeftmeijer
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

_JGC_ schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:17:
[...]

Toleranties van het ene apparaat is niet gelijk aan het andere apparaat. Ik heb hier bijvoorbeeld een cat5e kabel opgesplitst, computer en printer werken daar prima mee, een gigabit switch krijgt geen link.

Ik heb wel vaker klapperende verbindingen gehad, ging dan meestal om een verkeerde RJ45 plug op een installatiekabel.
Dan is het toch gek, als het probleem komt door een slechte kabel, het waren kant en klare kabels. Dus die zouden goed moeten zijn.

Voor de TS:
Wat gebeurd er als je beide patchkabels direct in de pc stopt, verbreekt de verbinding dan nog steeds of niet meer? Probeer ook andere kabels met de switch.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• _JGC_
  • Nu online
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:58:
[...]

Dan is het toch gek, als het probleem komt door een slechte kabel, het waren kant en klare kabels. Dus die zouden goed moeten zijn.

Voor de TS:
Wat gebeurd er als je beide patchkabels direct in de pc stopt, verbreekt de verbinding dan nog steeds of niet meer? Probeer ook andere kabels met de switch.
Hij heeft het over UTP aansluiting met een kabel in de PC, dus ik ga uit van een contactdoos, dat is nooit kant en klaar.

Aan de andere kant is kant en klare kabel vaak CCA, daarmee heb je boven de 20 meter sowieso al ellende.

• T.Kreeftmeijer
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

_JGC_ schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:20:
[...]

Hij heeft het over UTP aansluiting met een kabel in de PC, dus ik ga uit van een contactdoos, dat is nooit kant en klaar.
Dat klopt, ik had het idee dat zonder switch het perfect werkt. Daarom had ik de vaste kabel al als niet de oorzaak bestempeld.
Aan de andere kant is kant en klare kabel vaak CCA, daarmee heb je boven de 20 meter sowieso al ellende.
Klopt helemaal. Helaas zie ik nog steeds bij winkels staan dat cca goed genoeg is voor thuis en afstanden tot 20 meter ofzo.

• c-nan
Zonder de switch er tussen werkt alles vlekkeloos. Ik gebruik gewoon dezelfde kabels.

Waar zou het aan kunnen liggen? Kan je UTP en STP mixen, zou dat het zijn?

• _JGC_
  • Nu online
Je stelt vragen terwijl je niet op de antwoorden ingaat.

UTP en STP kan je gewoon doorelkaar gebruiken.

• T.Kreeftmeijer
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kan je andere switchpoorten gebruiken? Voor als je dat nog niet gedaan had. Als dat de oplossing is, is de switch stuk.

• c-nan
_JGC_ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:52:
Je stelt vragen terwijl je niet op de antwoorden ingaat.

UTP en STP kan je gewoon doorelkaar gebruiken.
Oh, overheen gelezen. Waar ga ik niet op in?

Op de switch heb ik al andere poorten gebruikt. Andere kabel gebruikt, gebeurd exact hetzelfde. Dezelfde kabel nu direct aangesloten tussen de WCD en PC en gaat gewoon goed (zonder switch).

Wat heb ik nog niet geprobeerd wat wel aangedragen is? :)

Verwijderd

Wat voor switch is het?

Het zou een probleem kunnen zijn met auto negotiate (duplex enzo)

• T.Kreeftmeijer
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:03:
Wat voor switch is het?

Het zou een probleem kunnen zijn met auto negotiate (duplex enzo)
Staat in de startpost. Het is een GS108 van Netgear.

Pagina: 1