Mijn opstelling was voorheen altijd:
Ziggo Wifi router in meterkast.
Via de meterkast netwerkkabel naar de pc kamer.
Via de UTP aansluiting in de pc kamer een netwerkkabel naar de PC.
Dit heeft altijd goed gewerkt.
Opstelling nu:
Via de UTP aansluiting in de pc kamer een netwerkkabel naar een simpele switch (Netgear GS108).
Via de switch een netwerkkabel naar de PC.
Enige wat er veranderd is is dus dat de PC niet meer rechtstreeks op de Ziggo modem aangesloten is, maar via een switch er tussen.
Dit werkt helaas niet altijd even goed. Ik zie dat de verbinding tussen de Ziggo router en switch in pc kamer af en toe wegvalt. Na een seconde of 5-10 komt de verbinding weer tot stand.
De verbinding tussen de PC en switch valt niet weg (zie ik aan de LED lampjes).
Helaas is de Ziggo router niet heel erg uitgebreid, dus iets terug zien in de logs kan niet. Waardoor zou dit kunnen komen?
Via de UTP aansluiting in de pc kamer een netwerkkabel naar de PC.
Dit heeft altijd goed gewerkt.
Opstelling nu:
Via de UTP aansluiting in de pc kamer een netwerkkabel naar een simpele switch (Netgear GS108).
Via de switch een netwerkkabel naar de PC.
Enige wat er veranderd is is dus dat de PC niet meer rechtstreeks op de Ziggo modem aangesloten is, maar via een switch er tussen.
Dit werkt helaas niet altijd even goed. Ik zie dat de verbinding tussen de Ziggo router en switch in pc kamer af en toe wegvalt. Na een seconde of 5-10 komt de verbinding weer tot stand.
De verbinding tussen de PC en switch valt niet weg (zie ik aan de LED lampjes).
Helaas is de Ziggo router niet heel erg uitgebreid, dus iets terug zien in de logs kan niet. Waardoor zou dit kunnen komen?
[ Voor 11% gewijzigd door c-nan op 13-11-2016 13:58 ]
EU DNS: 86.54.11.100