Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ongeveer 2 maand geleden heb ik de hardware in mijn pc voorzien van een upgrade, nu ben ik echter op zoek naar advies en ervaringen mbt de aanschaf van de monitor(en).

Ik gebruik de pc hoofdzakelijk voor het spelen van multiplayer games zoals bv. Dirty Bomb, Overwatch en in de toekomst wellicht Battlefield of Call of Duty. Hoofdzakelijk FPS games dus 8)
Op dit moment speel ik games in een kleiner scherm (windowed/ niet full screen) zodat ik gemakkelijker kan zien wat er tijdens het gamen op steam, teamspeak of een ander soort app gebeurt. Mijn voorkeur gaat daarom ook eigenlijk uit naar 2 monitoren van 24" mits FreeSync werkt zoals ik tot nu toe aan. 8)7

Wat ik weet en me afvraag:
- Ik heb gelezen dat wanneer ik niet in "full screen" game, FreeSync geen meerwaarde heeft, echter zou ik graag willen weten of FreeSync wel werkt wanneer ik in "full screen" zou gamen op de ene monitor terwijl ik daarnaast (en tegelijkertijd) een 2de monitor zou gebruiken voor de weergave en het gebruik van steam, teamspeak, chrome, kladblok etc.
- Mocht bovenstaande niet mogelijk zijn ben ik erg benieuwd naar de ervaringen mbt het gamen op een 27" scherm waarvan de resolutie 1920x1080 is zoals bv. de: AOC G2770PF

Mijn huidige setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182€ 0,-€ 0,-
1Corsair TX750W€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2443BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 231,-€ 231,-
1Crucial CT2K8G4DFS8213€ 91,95€ 91,95
1XFX Radeon RX 480 Black Edition 8GB€ 301,29€ 301,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,18

In ieder geval alvast bedankt voor het lezen van bovenstaande _/-\o_
Hoor jullie advies/ meningen graag!! :>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45
Ik veronderstel dat je nu al een scherm hebt staan (die samsung syncmaster). Waarom dat niet houden als 2de monitor voor teamspeak etc. Dit scherm hoeft zelfs geen freesync te hebben. En ernaast een mooie monitor met freesync om op te gamen? Een dergelijke setup zou normaal moeten werken. Verder vind ik persoonlijk 1920x1080 miniem voor een 27". Wat is trouwens je budget?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Bedankt voor je reactie!
Ik was voornemens max +-400,- te besteden. En ja, dat klinkt idd wel logisch.
De huidige syncmaster begint alleen steeds vaker en harder te flikkeren dus denk dat het met een paar maand einde oefening is.

Mijn idee ligt momenteel bij de aanschaf van 1 24" scherm welke ik dan zou kunnen gebruiken in combi met de syncmaster. Wanneer laatstgenoemde het uiteindelijk heeft begeven kan ik die altijd nog vervangen met een zelfde soort 24" als ik dan al heb staan.
27" is me denk ik net wat te groot kwa oppervlak aangezien ik gewoon achter een bureau op +-50cm van het scherm zit. Laatstgenoemde maakt denk ik de optie van een 27" @ 1080p ook geen logische keuze voor mij tenzij ik blokjes wil tellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grtishere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2024
Wat betreft 1080p 27inch zit ik zelf ook in dubio. Ik zit echter wel ongeveer 90cm van mijn beeldscherm verwijderd (als ik mn monitor tegen de muur aan op mn buro zet). Ga ook ik dan blokjes tellen bij de aanschaf 27inch 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Grtishere schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:47:
Wat betreft 1080p 27inch zit ik zelf ook in dubio. Ik zit echter wel ongeveer 90cm van mijn beeldscherm verwijderd (als ik mn monitor tegen de muur aan op mn buro zet). Ga ook ik dan blokjes tellen bij de aanschaf 27inch 1080p?
Denk dat dat van meerdere factoren afhankelijk zal zijn, ik ga het er echter niet op gokken en ben op zoek gegaan naar een leuke 144Hz freesync monitor van +-24". Combineer ik er eerst 1 met mijn huidige SyncMaster 2443BW voor zolang die nog mee gaat en tegen die tijd (hoop een paar maand later) koop ik er nog een zelfde monitor. Dan past het mooi bij elkaar en met wat geluk kom ik ergens een leuke aanbieding tegen 8) Black Friday & Cyber Monday waren het helaas net niet voor mij margoed, gaan het meemaken ;)
Denk dat ik binnenkort voor +-250,- euro 1 van deze producten ga kopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer XF240Hbmjdpr Zwart€ 281,-€ 281,-
1AOC G2460PF Zwart€ 249,-€ 249,-
1Asus MG248Q Zwart€ 320,95€ 320,95
1Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart€ 272,-€ 272,-
1Samsung C24FG70 Zwart€ 0,-€ 0,-
1ViewSonic XG2401 Rood, Zwart€ 322,07€ 322,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.445,02

Gaan het meemaken 8)7 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Weet niet of het je helpt, maar ik heb vorige week een PC samengesteld voor een maatje van me en die heeft een RX480 8GB i.c.m. de Iiyama gekocht en is er erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Thnx, op dit moment gaat mijn voorkeur naar de G2460PF, lees hier alleen erg veel verschillende verhalen over 8)7 Moet dus nog even een verdiepingsslagjr maken voor de AOC :9
Over de ViewSonic XG2401 lees ik daar in tegen bijna alleen maar positieve reviews en deze is op Amazon verkrijgbaar voor 299,- euro. Achja, scheelt dat ik de tijd heb om een keuze te maken..
Ze worden er vast niet duurder op gok ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

freesync werkt niet als games in windowed mode of borderless windowed mode helaas. je kunt rustig je content op twee schermen hebben maar niet zodat je tijdens game van ene naar andere scherm kan

There eent no place like home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Eentje schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:50:
freesync werkt niet als games in windowed mode of borderless windowed mode helaas. je kunt rustig je content op twee schermen hebben maar niet zodat je tijdens game van ene naar andere scherm kan
Hier kwam ik idd ook achter maar FreeSync zou toch dacht ik wel gewoon moeten werken wanneer ik full screen game op slechts 1 vd 2 monitoren? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

als de game full screen draait wel zover ik vinden kan.(voor de duidelijkheid ik ben niet aansprakelijk als het niet zo blijkt te zijn natuurlijk ) ben zelf ook aan het shoppen naar een freesync monitor vandaar.
wellicht dat iemand meeleest en je hier een getest antwoord op kan geven

There eent no place like home

Pagina: 1