Dell Ultrasharp U2715H gaat in regelmatige tussenpozen uit

Pagina: 1
Acties:

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Hoi allemaal,

Heb dit weekend eindelijk mijn PC in elkaar kunnen zetten. Bij de bestelling van de componenten heb ik eveneens een monitor besteld, de Dell Ultrasharp U2715H (1440p monitor). Ik heb alles op de volgende wijze aangesloten. De PC gaat met een hdmi-kabel naar mijn Sony receiver. Vervolgens heb ik via de hdmi out (arc) op de receiver een hdmi-kabel aangesloten die naar de monitor gaat. Het eerste wat ik nogal vreemd vond was het feit dat er helemaal geen optie aanwezig was voor 2560x1440. Ik heb deze resolutie moeten instellen via custom optie in het configuratiescherm van Nvidia.
Nu krijg ik echter te maken met een ander probleem. Af en toe valt het beeld weg voor ongeveer 2 secs. en daarna komt er weer beeld (voor eveneens zo ongeveer een paar seconden), vervolgens valt het weer weg, etc. Het lijkt erop dat ik het kan oplossen door de monitor even uit te doen en vervolgens weer aan te zetten 8)7. Het is alsof de communicatie tussen de PC en receiver wellicht niet goed is?
Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Meister Sachs op 13-11-2016 10:44 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speelt dit probleem ook zonder reciever ertussen?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:13
Dit heb ik ook gehad met dit model monitor en leek te liggen aan de gebruikte kabel. Ik heb deze vervangen door een andere en sindsdien heb ik er geen last meer van. Lijkt wel op een soort interventie van buitenaf op de gebruikte kabel.

Aangesloten via DP-MiniDP.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 13-11-2016 10:47 ]

• Meister Sachs
Hoyden schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:46:
Dit heb ik ook gehad met dit model monitor en leek te liggen aan de gebruikte kabel. Ik heb deze vervangen door een andere en sindsdien heb ik er geen last meer van. Lijkt wel op een soort interventie van buitenaf op de gebruikte kabel.

Aangesloten via DP-MiniDP.
Bedoel je dat de door jouw gebruikte kabel defect was? Ik kan natuurlijk proberen er een andere hdmi-kabel ertussen te plaatsen.

@Aikon
Dat ga ik zeker ook even testen.

Bovendien, zijn er dan misschien nog andere manieren waarop ik de boel kan aansluiten? Ik heb er een miniDP-DP-kabeltje bijgekregen. Het gaat er mij om dat ik surround geluid krijg, daarom heb ik alles op mijn receiver aangesloten.

Edit: Ik heb nu een andere hdm-kabel gebruikt, tussen de monitor en de receiver. Ik had er eerst een langere op aangesloten. Deze kabel heeft aan weerszijden van die filters. Tja, hoe moet ik het uitleggen, zien er uit als spoelen. Jullie weten wat ik bedoel? Geen idee wat de technische naam is.
Even afkloppen, maar nadat ik de PC voor de tweede keer heb opgestart deze ochtend na aansluiting van de andere hdmi-kabel, heb ik het probleem niet. Maar goed, zal langer testen, wellicht een te korte periode. *fingers crossed*.

[ Voor 25% gewijzigd door Meister Sachs op 13-11-2016 11:07 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:13
alexander1685 schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:52:
[...]

Bedoel je dat de door jouw gebruikte kabel defect was? Ik kan natuurlijk proberen er een andere hdmi-kabel ertussen te plaatsen.

@Aikon
Dat ga ik zeker ook even testen.

Bovendien, zijn er dan misschien nog andere manieren waarop ik de boel kan aansluiten? Ik heb er een miniDP-DP-kabeltje bijgekregen. Het gaat er mij om dat ik surround geluid krijg, daarom heb ik alles op mijn receiver aangesloten.

Edit: Ik heb nu een andere hdm-kabel gebruikt, tussen de monitor en de receiver. Ik had er eerst een langere op aangesloten. Deze kabel heeft aan weerszijden van die filters. Tja, hoe moet ik het uitleggen, zien er uit als spoelen. Jullie weten wat ik bedoel? Geen idee wat de technische naam is.
Even afkloppen, maar nadat ik de PC voor de tweede keer heb opgestart deze ochtend na aansluiting van de andere hdmi-kabel, heb ik het probleem niet. Maar goed, zal langer testen, wellicht een te korte periode. *fingers crossed*.
Ik weet niet of de meegeleverde kabel defect is, maar ik ga er vanuit dat een storing van buitenaf dit probleem veroorzaakt. Als de kabel daar dan niet zo goed tegen kan, krijg je dit soort acties. (minder afscherming??)

Wellicht dat mijn speakers, settopbox of router die nagenoeg naast de monitor staan daar invloed op hebben. Dit zeg ik niet zomaar, maar heb ik na wat google acties op mijn probleem o.a. gevonden als mogelijke veroorzaker.

• Meister Sachs
Hoyden schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:20:
[...]

Ik weet niet of de meegeleverde kabel defect is, maar ik ga er vanuit dat een storing van buitenaf dit probleem veroorzaakt. Als de kabel daar dan niet zo goed tegen kan, krijg je dit soort acties. (minder afscherming??)

Wellicht dat mijn speakers, settopbox of router die nagenoeg naast de monitor staan daar invloed op hebben. Dit zeg ik niet zomaar, maar heb ik na wat google acties op mijn probleem o.a. gevonden als mogelijke veroorzaker.
Zou inderdaad goed mogelijk kunnen zijn. Heb Google ook afgestruind, maar daar vond ik toch wel veel "oude" threads. Het beeld is trouwens tot nu toe niet meer weggevallen. Dus hopelijk is het opgelost.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer eens AVR Audio Guard? Dit houd het hdmi signaal in leven, dit gebruik ik ook ivm intel igp -> hdmi -> versterker omdat hij anders wegvalt.
Je kan proberen je beeldscherm en versterker los aan te sluiten.

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 19:22

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Ik heb dezelfde problemen gehad. Gebruik Intel Integrated Graphics op een Core i5 4460.
Opnieuw installeren van de Intel drivers gaf bij mij een instelling op 59hz. Ik had 'm zelf op 60hz staan volgens mij.
Sindsdien zijn bij mij de (willekeurige) dropouts weg. Heb echter ook de kast een stukje verschoven om bij de kabel te komen omdat ik een vermoeden had dat de kabel niet goed bevestigd was.
Niet erg wetenschappelijk allemaal, maar ik ben er gelukkig van af.
Misschien helpt het.
Pagina: 1