Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb sinds kort Lightroom CC (2015) maar als ik een foto wil gaan bewerken in de functie "Alleen voor"dan is het scherm blauw. Ik kan dan met de snel toets " \ " de foto zichtbaar maken maar als ik dan een bewerking wil uitvoeren wordt het beeld weer blauw. Ik heb bij alle instellingen gekeken maar ik krijg het niet voor elkaar dat de foto zichtbaar

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lightroom CC 2015

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb bij alle instellingen gekeken maar krijg het probleem niet verholpen

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-11-2016 12:32)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zeer warrige TS, ik snap niet echt wat je bedoeld, lees het nog eens na. Met \ zie je hoe de foto was voor eventuele bewerkingen. Wellicht heb je met bewerken je foto helemaal blauw gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry zal het toe lichten.

Via mijn Bibliotheek zijn alle foto's zichtbaar als ik een foto selecteer en naar de Ontwikkel modus ga kun je kiezen of je de foto wil zien in Loepweergave of voor en na. ik wil de foto dus weergeven in de Loepweergave. Maar dan is mijn scherm blauw, als ik vervolgens de sneltoets " \ " gebruik is de foto zichtbaar maar zodra ik een bewerking wil gaan toepassen gaat het Loepweergave scherm weer op blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Onder welk OS?

Onder Windows, probeer eens je videokaart driver een update te geven, mogelijk werken deze niet helemaal lekker samen met Lightroom

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuwe PC met Windows 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels uit. Ik moest het volgende doen.

Bewerken - Voorkeuren - Prestaties en dan "GPU gebruiken" uit vinken.

Bedankt voor de hulp

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-08 09:54
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:22:
Ik ben er inmiddels uit. Ik moest het volgende doen.

Bewerken - Voorkeuren - Prestaties en dan "GPU gebruiken" uit vinken.

Bedankt voor de hulp
Als dat de oplossing is zou je inderdaad kunnen kijken of je videokaart geen driverupdate nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Grafische drivers updaten is inderdaad een goeie stap om eens te proberen. In het gelinkte topic op de forums wordt ook gesproken over third-party software zoals MSI afterburner en verschillende applicaties die je FPS weergeven in games.

Ik meende dat dit probleem wat voornamelijk bij AMD gpu's voorkwam al een tijd geleden was opgelost met een driver update.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:55
Ook de geïntegreerde GPU van Intel kunnen er last van hebben. Eigen ervaring: i5-6200u. Alles bijgewerkt maar geen succes. Na één van de vorige updates van Lightroom was het probleem opgelost.

GPU uitzetten is een workaround niet echt een oplossing. Mocht het bijwerken van de drivers niet werken dan moet je misschien geduld hebben.

Verwijderd

Bedankt Fotoventje, ik had hetzelfde probleem. Opgelost nu
Pagina: 1