Vraag

• StevePC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:18
Hallo,
Ik heb een pricewatch: MSI R9 380 Gaming 2GB en wanneer ik game is er bij sommige games een probleem. Ik heb dat af en toe het onderste gedeelte (van mijn beeld) een frame voor/achter loopt, of anders gezien het bovenste gedeelte een frame voor/achter loopt.
Dit is niet constant maar vooral wanneer je loopt of wanneer je snel met je muis beweegt.
Dit probleem is zelfs bij games die ik makkelijk aan kan zoals rocket league en CS:GO.

Alvast bedankt,

Steve

Beste antwoord (via StevePC op 13-11-2016 12:37)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
v-sync geeft een duidelijke input lag met je muis. Dat is geen probleem in wow oid. Maar met shooters kan je dat dus totaal niet gebruiken.

Dan moet je inderdaad naar een monitor met 120/144hertz kijken of freesync/gsync.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Wikipedia: Tearing

Het aanleveren van een nieuwe frame aan de monitor terwijl deze nog niet klaar is met de vorige frame. Is een synchronisatiefout tussen je gpu en monitor. V-sync aanzetten in je driver of spel.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 10:54
Tearing komt ook voor als je meer fps hebt dan de refreshrate van je monitor. Dan zie je soms zelfs meerdere scheuren. Dat je PC deze games makkelijk aankan, betekent dus niet dat het niet voor zal komen.

Zoals White Feather zegt: Vsync aanzetten of ermee leren leven. Ik zie dat je CS:GO speelt, waarbij een zo hoog mogelijke framerate schijnbaar positief kan zijn.

Er zijn (dure) oplossingen om tearing te voorkomen/verminderen; gsync, freesync, fastsync (heeft AMD daar een variant op?), waarbij de eerste twee een monitor vereisen die dat aankan.

• StevePC
dank voor jullie hulp, ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • Beste antwoord

• legendareN
v-sync geeft een duidelijke input lag met je muis. Dat is geen probleem in wow oid. Maar met shooters kan je dat dus totaal niet gebruiken.

Dan moet je inderdaad naar een monitor met 120/144hertz kijken of freesync/gsync.

• StevePC
Idd ik krijg idd input lagg op cs;go waar ik dus niet mee kan leven, toch bedankt.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Ja dit is screen tearing en alleen op te lossen met vsync (input lag helaas vaak) of door een freesync monitor te gebruiken (voor amd kaarten, voor nvidia kaarten zit bij de veel duurdere gsync monitoren).

• legendareN
Welke scherm heb je Steve? Want misschien kan je em nog wat overclocken. Ik ging van mijn 60 hertz scherm naar 68 en t helpt in csgo echt een stukje.

Nu gebruik ik overigens een 144hz paneel, echt goddelijk voor CSGO, ik laat fps unlocked, meestal tussen de 200 en 400fps en alsnog geen tearing door de snelle refreshrate.

pricewatch: BenQ XL2430T Zwart Duur maar voor CSGO iedere euro waard.

[ Voor 37% gewijzigd door legendareN op 13-11-2016 16:30 ]

• StevePC
Ik heb een pricewatch: BenQ GL2250HM Zwart , alvast bedankt voor uw hulp, heeft dit nog nadelen?
Pagina: 1