Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 739703

Topicstarter
Ik wil graag een dell xps 15 kopen met een "gewoon" full hd scherm, 16 gb ram, 512 ssd. Wat ik echter opvallend vind is dat als ik deze zakelijk zou kopen, ik ruim 200 euro duurder uit ben dan als ik deze als consument koop. Mijn vraag is: kan ik hem gewoon via de consumentensite kopen en dan zakelijk gebruiken en declareren (ik ben zzp'er) of mag dat niet?

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken en/of het delen van je ervaringen!

Beste antwoord (via Anoniem: 739703 op 14-11-2016 22:58)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is niet nodig om je btw-nummer in te voeren, dat moet alleen op uitgaande facturen of op facturen waarbij de btw naar jou is verlegd, bijvoorbeeld bij bestellingen in het buitenland. Je betaalt in dat geval aan de leverancier een bedrag exclusief btw. Maar op de (consumenten)site van Dell is daarvan geen sprake.

Strikt genomen is ook je bedrijfsnaam niet noodzakelijk omdat je als zzp'er dezelfde rechtspersoon bent als je bedrijf. Je moet alleen wel aannemelijk kunnen maken bij de Belastingdienst dat het een zakelijke uitgave is, daarbij helpt het vermelden van je bedrijfsnaam natuurlijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:30
Volgens mij maakt dat niets uit, maar het enige wat ik verwacht is dat je zakelijk andere ondersteuning krijgt. Dus dat je sneller weer aan het werk bent bij problemen. Let daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed punt. Ik heb altijd wel een back-up computer dus hoe vervelend problemen ook zouden zijn, ik zou door kunnen werken. Betere ondersteuning is mij niet per se die 200+ euro waard. Ik zie overigens dezelfde "1 jaar Premium Support met Onsite" als support package staan onafhankelijk of ik zakelijk of particulier kies.

Zijn er nog andere redenen te noemen waarom Dell dit systeem duurder maakt voor zakelijke klanten?

En zijn er andere mensen die in een vergelijkbare situatie via een particuliere website kochten voor de zaak (terwijl er ook een zakelijke site was)? Mijn punt is vooral dat ik alleen mijn naam, en niet mijn bedrijfsnaam kan invullen als ik als consument bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Bij de zakelijke variant zit er windows10 pro . Ik zit in de zelfde situatie, wil hem eigenlijk ook via consumentensite bestellen , kan je bij je naam gewoon de bedrijfsnaam + btw nummer plaatsen?

Bij de consumentenversie krijg je ook nog eens regelmatig korting en je kan (mits je hem hebt) de Vipcode gebruiken voor 10% extra korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik hem via de consumentensite koop. Als iemand een dell vipcode heeft voor mij maak ik graag 20 euro over als bedankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-02 15:02
ik raad je aan om het via "voor thuis" te bestellen, ben je goedkoper uit. zoals hierboven vermeld, bij "zakelijk" krijg je wat extra's waar je waarschijnlijk niets aan hebt. Je kan wel de BTW aftrekken ook al bestel je het via "voor thuis", door in het gedeelte waar je je naam of adres invoert, ook de naam & btw nummer van je bedrijf in te voeren. Dan kan kan je het de bon gewoon mee nemen in je boekhouding en die 21% terug vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

Je kan het doen maar de belastingdienst kan dan bij controle daar wel vragen over gaan stellen.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-05 00:23
Twarp schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:42:
Je kan het doen maar de belastingdienst kan dan bij controle daar wel vragen over gaan stellen.
Zoon groot probleem is dat toch niet mocht het überhaupt voorkomen. Je doet immers niks fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

CCJJVV schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:35:
[...]

Zoon groot probleem is dat toch niet mocht het überhaupt voorkomen. Je doet immers niks fout?
Je zou de vraag kunnen krijgen waarom deze niet via een zakelijke rekening is betaald en of deze niet voor privédoeleinden gebruikt wordt.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Je betaald toch gewoon vanaf je eigen zakelijke rekening? Geen probleem lijkt me

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is niet nodig om je btw-nummer in te voeren, dat moet alleen op uitgaande facturen of op facturen waarbij de btw naar jou is verlegd, bijvoorbeeld bij bestellingen in het buitenland. Je betaalt in dat geval aan de leverancier een bedrag exclusief btw. Maar op de (consumenten)site van Dell is daarvan geen sprake.

Strikt genomen is ook je bedrijfsnaam niet noodzakelijk omdat je als zzp'er dezelfde rechtspersoon bent als je bedrijf. Je moet alleen wel aannemelijk kunnen maken bij de Belastingdienst dat het een zakelijke uitgave is, daarbij helpt het vermelden van je bedrijfsnaam natuurlijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 09:00
Wat Canaria zegt, zo heb ik het 3 jaar geleden gedaan en ga ik het binnenkort ook weer doen. doe ik overigens met al mijn aankopen, zo ook mijn vaste pc. Gewoon opgegeven etc etc. Doet belastingdienst niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:32
Het topic is weliswaar al wat ouder maar ik kan je (en toekomstige lezers) alleen maar aanraden om als consument te bestellen, je bent dan veel beter beschermd door de consumentenwetgeving. Krijg je bijv. een DOA of is er iets defect, als consument krijg je veel sneller een nieuw toestel toegestuurd terwijl bij een zakelijke iemand langs komt om het defect te repareren. Ook mag je als consument binnen 14 dagen op basis van de koop op afstand wet besluiten om hem terug te sturen. Zakelijk besteld... no chance.
Pagina: 1