Laptop schijf gekoppeld aan pc, data niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een klein probleempje waar ik via Google tot nu toe helaas nog geen oplossing voor heb gevonden... mijn oude laptop is stuk (scherm) en ik heb data op de schijf staan die ik graag wil bewaren. Nu heb ik de schijf eruit gehaald en in een behuizing gezet. Als ik die aan mijn vaste pc koppel zie ik alleen de recovery partitie in de verkenner en niet de systeem/c partitie.

Ik heb partition magic free geïnstalleerd en meerdere dingen geprobeerd (resize/drive letter toewijzen/activeren/van primair naar logisch/etc) maar krijg het nog niet voor elkaar om deze partitie als schijf te zien in verkenner...

Iemand enig idee hoe ik mijn data weer kan bereiken? :D

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Als alleen het scherm van je laptop defect is kun je neem ik aan, een losse monitor aansluiten en via daar gewoon in de laptop komen? Of is het echt de videokaart die defect is?

• Spurlie
Nou laat ik zeggen dat de laptop niet meer te redden is O-) :+

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Tip, wellicht te laat. Maar ga niet met een HDD lopen kloten waar je belangrijke data op hebt staan zonder dat je een backup hebt. Met het resizen, primair, logisch etc kun je meer verzieken dan goed doen.

Je zou recovery software kunnen gebruiken om te kijken of je zo je bestanden kunt vinden op de schijf. Wellicht dat er iets mis is met de partities.
Maar bovenstaande blijft eigenlijk altijd van kracht.

• Spurlie
Nou via explore in partition magic zie ik de data wel gewoon. Alleen in Windows zelf hangt ie er geen schijf letter aan.. dus de data is er wel gewoon, alleen kan ik er nu niks mee

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Configuratiescherm -> Computerbeheer -> Schijfbeheer
Staat de partitie daarbij?
Heeft ie daar een driveletter?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Spurlie
Daar heeft ie geen drive letter, maar alleen het aantal gb.
Als ik de optie station letter wijzigen kies krijg ik de melding: bewerking is mislukt omdat consoleweergeave niet is bijgewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Spurlie op 13-11-2016 01:06 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Opstarten met een linux bootable cd/usb stick.
Dan kom je aan je data, dan een kopie maken.

Windows laat de partitie niet zien omdat dit een windows partitie is, en 2x een c-drive kan niet.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja als je de schrijf in een andere pc steekt zal die schrijf sowieso nooit (binnen normaal gebruik...) weer C:\ heten aangezien je dan al een C:\ hebt...
Met het resizen en weet ik wat je er allemaal op hebt uitgevoerd heb je vrij waarschijnlijk e.a. gesloopt (volgende keer dus eerst even googlen en schrijfbeheer openen ;)) of dat nog te redden valt?...
Iig de vraag hoeveel de data je waard is: >500 dan niet meer aanraken en verder door een professioneel data recovery bedrijf laten doen, anders kan je er zelf verder mee 'prutsen' in de hoop er nog wat nuttigs af te krijgen.
(overigens kan je prima 2x een 'windows partitie' (gewoon NTFS...) hebben, de tweede wordt dan gewoon D:\ enz...)
Mogelijk dat iemand hier nog een handige recovery tool weet om hele partities mee te herstellen?

Fixing things to the breaking point...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Getdataback en de bijbehorende file Explorer van hetzelfde bedrijf.
Volgens mij kan er weinig aan tippen. Nadeel, het is betaald.
Je kunt de gekozen data gewoon naar je huidige schijf recoveren. Je kunt laten zoeken zonder bestandssysteem. Dan vind hij veel meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 13-11-2016 08:30 ]

• Spurlie
Vanmorgen nog wat liggen 'aanklooien'. De schijf onzichtbaar gemaakt en vervolgens weer zichtbaar gemaakt en nogmaals andere drivelettter toegewezen, toen kon ik m opeens wel zien. Alle data is gewoon nog beschikbaar 8)
Thx voor het mee denken!
Pagina: 1