Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 22:04
Ik zoek een?
Smartphone voor mij buurvrouw, die lichamelijk beperkt is. Ze is eenzijdig verlamd, en kan (zeer) slecht zien.

Wat is je budget?
Ongeveer van 0 - 200 euro, dit kan in overleg denk ik wel rond de 250 euro worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De persoon in kwestie wilt er graag whatsapp berichten mee versturen. Ook wordt er een app geinstalleerd die het ziekenhuis gaat gebruiken om te communiceren met haar.

Eisen/wensen
● In verband met dat de telefoon vaak zou gaan vallen, zou ik graag een telefoon willen die tegen een stootje kan (ongeveer vanaf 1 meer),
● Verder moeten de toetsen en de tekst op het scherm groot genoeg zijn dat zij dit kan lezen, een mogelijkheid om dit in te stellen is al helemaal ideaal.
● De telefoon moet op android 4.0 of hoger werken, ivm dat de app van het ziekenhuis alleen op android draait.
● Waterdicht tot 1 meter, de telefoon zou namelijk vast een paar keer zwemles krijgen in de wasba

Een toevoeging aan de eisen en wensen
● Volgens het ziekenhuis moet een telefoon met 2GB werkgeheugen en 16GB vrij ruimte meer dan voldoende zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zelf heb eens rondgekeken, en kwam bij de volgende telefoon uit;
pricewatch: Cat S30 Zwart
Echter weet niet of de tekst grote instelbaar is

[ Voor 8% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 13-11-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cat S30 is een goede keuze. Bij elke Android smartphone, kan men de tekst aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kijk maar eens op YouTube naar Cat s30 review, dat ding kan wel tegen een stootje. En tekst aanpassen op Android kan via instellingen, en er is ook nog zoiets als text-to-speech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik zou adviseren om nog even verder te kijken dan de Cat s30 naar bijvoorbeeld een waterdicht toestel dat dan in een beschermhoesje kan komen.
De Cat S30 heeft namelijk slechts 1 Gb werkgeheugen, en 8Gb opslag, en dat kan ik echt niet aanraden. 2Gb en 16 Gb heb je tegenwoordig toch wel nodig, en dat kan voor dit geld ook.
Je komt dan uit bij bijvoorbeeld de Motorola Moto G (2015)
pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart
En dan nog een case erbij, hier een aantal als voorbeeld:
https://www.shop4hoesjes....esjes/moto-g/moto-g-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
swhnld schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:17:
Ik zou adviseren om nog even verder te kijken dan de Cat s30 naar bijvoorbeeld een waterdicht toestel dat dan in een beschermhoesje kan komen.
De Cat S30 heeft namelijk slechts 1 Gb werkgeheugen, en 8Gb opslag, en dat kan ik echt niet aanraden. 2Gb en 16 Gb heb je tegenwoordig toch wel nodig, en dat kan voor dit geld ook.
Je komt dan uit bij bijvoorbeeld de Motorola Moto G (2015)
pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart
En dan nog een case erbij, hier een aantal als voorbeeld:
https://www.shop4hoesjes....esjes/moto-g/moto-g-2015/
Ik had niet eens gedacht aan dat de meeste apps tegenwoordig 2GB werkgeheugen nodig heeft.
Echter zie ik in haar situatie de telefoon wel minimaal 20 keer per dag vallen, en vraag ik mijzelf af of de voorgestelde telefoon (Motorola Moto G) wel heel blijft. Ze heeft een Kindle ereader, en die heb ik al meerdere malen moeten laten repareren omdat die was gevallen, ondanks dat er een case omheen zit.

Vandaar dat ik een telefoon zoek die in deze prijsklasse zit, maar wel waterdicht is, en tegen een val kan. Ik en zijzelf heeft geen zin om iedere week de telefoon weg te moeten sturen om het scherm te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:00
Informeer ook even wat de systeemeisen zijn van app voor het ziekenhuis. Zou zonde zijn wanneer deze niet op de pas nieuw gekochte toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
nielsn schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:40:
Informeer ook even wat de systeemeisen zijn van app voor het ziekenhuis. Zou zonde zijn wanneer deze niet op de pas nieuw gekochte toestel.
Heb net eens gekeken een telefoon met 2GB werkgeheugen en 16GB opslag zou meer dan voldoende moeten zijn volgens het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
1,5GB ram De Samsung Galaxy Xcover 3. Volgens Belsimpel met android 6.0 en vrij goedkoop. 164 euro bij Belsimpel. Heb je nog ruimte voor een SD kaart want hij heeft maar 8GB geheugen.

Met 2GB is een stuk duurder. Zoals swhnld al zei er bestaan wel hoesjes die tegen een stootje en water kunnen. Misschien is dat een betere optie als je echt 2GB zoekt.

[ Voor 28% gewijzigd door Swift92 op 13-11-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58

WCA

De Moto G is nog steeds een prima keus in dat budgetsegment. Lekker no-nonsense, geen bloatware niets. Stock android.

Kan ook prima tegen een stootje, maar niet net zo goed als die CAT natuurlijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:00
BladeSlayer1000 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:08:
[...]

Heb net eens gekeken een telefoon met 2GB werkgeheugen en 16GB opslag zou meer dan voldoende moeten zijn volgens het ziekenhuis.
Ik doelde meer op de OS versie, kan zijn dat de app alleen beschikbaar is vanaf een bepaalde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Even out of the box: weet je zeker dat je dit alles in één telefoon moet hebben? Als die mevrouw lichamelijk erg beperkt is, veronderstel ik dat ze het voornamelijk thuis zal gebruiken. Kun je dan niet beter voor een tablet-achtig iets gaan (wel met telefoonfunctie omwille van WhatsApp)? In plaats van die dan allesproof te moeten maken, kun je die op een centrale plek goed bevestigen (of eventueel aan een verrijdbaar tafeltje). Het sociale aspect en de communicatie met het ziekenhuis zijn dan gedekt. Vervolgens de meest simpele dumbphone erbij om altijd dichtbij te hebben voor geval van nood.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
nielsn schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:52:
[...]
Ik doelde meer op de OS versie, kan zijn dat de app alleen beschikbaar is vanaf een bepaalde versie.
Vanaf android 4.0 is geschikt, dit had ik ook al in de eisen en wensen staan :9
Z-Dragon schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:00:
Even out of the box: weet je zeker dat je dit alles in één telefoon moet hebben? Als die mevrouw lichamelijk erg beperkt is, veronderstel ik dat ze het voornamelijk thuis zal gebruiken. Kun je dan niet beter voor een tablet-achtig iets gaan (wel met telefoonfunctie omwille van WhatsApp)? In plaats van die dan allesproof te moeten maken, kun je die op een centrale plek goed bevestigen (of eventueel aan een verrijdbaar tafeltje). Het sociale aspect en de communicatie met het ziekenhuis zijn dan gedekt. Vervolgens de meest simpele dumbphone erbij om altijd dichtbij te hebben voor geval van nood.
Dat is juist het probleem wat ik heb. Ik ben persoonlijk ook van mening dat dit geen doen voor haar is. Maar zij ziet mij vaak met een smartphone rondlopen, en nu heeft ze in haar hoofd zitten dat ze er ook een moet. Helaas krijg ik dit niet uit haar hoofd gepraat, mede door een van haar vele verzorgers die haar eens heeft lopen adviseren om een smartphone te nemen en dat terwijl ze zelf geen verstand hebben van smartphones :|
Nu loopt ze iedere keer als ik bij haar ben om een reparatie te plegen of haar PC problemen loop op te lossen te vragen hoever het staat met een smartphone. :X

Dat is een van de redenen dat ik haar verzorgers haat :/

[ Voor 69% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 13-11-2016 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
En zo blijkt maar weer dat elk technisch probleem uiteindelijk een mensenkwestie is. ;) Ik ken je buurvrouw en haar verzorgers niet, noch de eventuele andere mensen met wie je zou kunnen praten die invloed op haar hebben. Het is je eigen afweging of je haar (tegen beter weten in) dan maar haar zin geeft, of voet bij stuk houdt dat dit niet gaat werken, zonder daarbij te impliceren dat haar wensen onzinnig zijn (wat niet zo is). Maar het is in dit topic denk ik wel belangrijk om hieraan niet voorbij te gaan. Feit is dat modern, robuust, gebruiksvriendelijk en betaalbaar heel moeilijk te combineren zijn. Ik snap dat het frusterend is dat het nu op jou aankomt om die boodschap over te brengen...

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Je zou specifiek bouwvakkers telefoons kunnen zoeken of specifieke cases die wel tegen een stootje kunnen, de ene case is de andere niet. Zoek eens op Stootvaste Hoedjes op Google zou ik zeggen.

Of zie het budget op te rekken, eventueel met wat bekenden samen als cadeau voor de kerst? Een Cat s60 is 2de kans bij Cool Blue voor 562 Euro te krijgen.
Pagina: 1