Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DHCP werkt niet op Hyper-V Server 2016 host

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:30
Vandaag heb ik mijn eerste Hyper-V Server 2016 host geïnstalleerd.
Ik kan er mee connecten, ik kan er mee RDP-en, ik kan VM's installeren, etc.
In het menu op de host heb je een aantal settings en 1 er van is "Network Settings", waarin je een vast IP adres kan instellen op je NIC, maar je kan ook DHCP kiezen.
Als ik DHCP kies, dan krijgt de host een APIPA adres, terwijl de (Windows SBS 2011) DHCP server gewoon bereikbaar is.
Als ik een vast IP adres instel, dan werkt alles prima.

Waarom werkt DHCP niet?

Alle reacties

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Serversoftware en Windows Servers

Wat zegt de logging op zowel client als server?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan me zomaar voorstellen, maar dat staat vast in de whitepapers & best practices beschreven, dat je helemaal geen DHCP-adressering op de NIC's van je host wil hebben. Hierdoor gooi je automagisch de configuratie van je vSwitches overhoop en is het ;w naar je VM's (van buiten de host).

Maar ongetwijfeld kan je je startpost aanvullen met (zoals door Equator gezegd) de eventlogging maar ook de rest van je setup, DHCP-configs etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• furian88
  • Laatst online: 18:10
MAX3400 schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:44:
Ik kan me zomaar voorstellen, maar dat staat vast in de whitepapers & best practices beschreven, dat je helemaal geen DHCP-adressering op de NIC's van je host wil hebben. Hierdoor gooi je automagisch de configuratie van je vSwitches overhoop en is het ;w naar je VM's (van buiten de host).

Maar ongetwijfeld kan je je startpost aanvullen met (zoals door Equator gezegd) de eventlogging maar ook de rest van je setup, DHCP-configs etc.
Wat hier gezegd wordt..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
MAX3400 schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:44:

Je wil het niet, maar zolang die dhcp range gewoon in de rest van zijn subnet zit blijft dat gewoon werken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• ASS-Ware
  • Laatst online: 00:30
Ik ben er eindelijk achter, het was een MAC adres conflict.
Pagina: 1