Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

overstap naar experiabox

Pagina: 1
Acties:

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 06:14

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Ik ben al jaren upc / ziggo klant maar ik heb nu een goed aanbod van nle gekregen voor een alles in 1 pakket.
Dan krijg ik een experia box v10.
Nu regel ik alles nog met ziggo modem in bypass en laat ik mijn nighthawk alles regelen, wat poorten forwards en andere instellingen, wifi etc.
Ik heb begrepen dat de experiabox niet in bypass kan. Ik wil graag mijn nighthawk alles laten regelen, maar kan dit wel?
Ik heb nu een extra switch bij de tv voor o.a. de tv zelf, xbox, mediaplayer,rpi en mijn nas ook nog op de nighthawk aangesloten.ik heb maar 1 kabel richting tv vandaar. De nas staat naast de router boven.

Kan ik straks de nieuwe tv ontvanger gewoon op de extra switch aansluiten die via de nighthawk loopt? Of moet die rechtstreeks op de experiabox?

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Als je switch IGMP kan zou dat geen probleem moeten zijn....

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Ga ik even nazien..

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
Gewoon die nighthawk dumpen.
Die experiabox 10 kan alles wat die nighthawk kan.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Ja alleen vanuit de meterkast. Zen vanuit mijn meterkast geeft geen 1 wifi apparaat iets van bereik. De nighthawk staat op eerste verdieping, bereik boven, beneden oo zolder en in de tuin en schuur is prima. Vanuit de meterkast alleen beneden.

Ik kan de nighthawk als AP gaan instellen natuurlijk. Is experiabox dus wel makkelijk poorten open zetten, ipadressen vastzetten/toekennen en ddns in te stellen? Heb via die nighthawk gratis ddns die ik gebruik.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:42

Zenix

BOE!

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2 kijk/zoek in dit topic als het gaat om de R7000 is dat gewoon mogelijk. De Experiabox V10 is goed, maar qua functies staat een R7000 hier toch ruim boven.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Ik heb eigenlijk iets over het hoofd gezien, ik heb aan mijn router een netgear gs108 switch, van daar loopt een kabel naar een netgear gs308 switch waar de tv etc op zit.

De gs108 lijkt wel igmp shopping te ondersteunen wat ik zo lees, maar vind niet iets duidelijks over de gs308 ....

Naar kan ik op een experiabox gewoon alles open zetten zodat de nighthawk alles kan blijven regelen?

[ Voor 15% gewijzigd door dawauz op 13-11-2016 11:14 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
dawauz schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:13:
Ik heb eigenlijk iets over het hoofd gezien, ik heb aan mijn router een netgear gs108 switch, van daar loopt een kabel naar een netgear gs308 switch waar de tv etc op zit.

De gs108 lijkt wel igmp shopping te ondersteunen wat ik zo lees, maar vind niet iets duidelijks over de gs308 ....

Naar kan ik op een experiabox gewoon alles open zetten zodat de nighthawk alles kan blijven regelen?
Je hebt de 108E nodig, en vermoedelijk ook de gs308E.
Verder gewoon DMZ richting de Nighthawk, zodat je forwarding e.d. gewoon op de Nighthawk regelen kan
Voor TV zou ik de TV ontvanger direct op de EB aansluiten, wat eventueel kan door VLANs te gebruiken waarbij je 1 voor het LAN van de Nighthawk hebt en 1 voor het LAN van de EB. Zo kan je bij de laatste switch zeggen dat de poort waar de TV Ontvanger op zit het VLAN van de EB moet zijn.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Het gedoe is natuurlijk, dat ik bij de tv, op 1 switch dan zowel xbox, tv, mediaplayer als TV-ontvanger op moet zetten. Ik kan de switches niet managen, en die andere apparaten wil ik niet op verkeerde vlan natuurlijk.
Ook kan ik geen 2e kabel leggen naar TV...

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Ligt er een coax kabel vanaf de plek waar je experiabox komt naar de TV? zo ja, dan kun je een moca setje overwegen om daarmee de TV-ontvanger rechtstreeks op de experia box aan te sluiten. Moca is stabiel en meer dan snel genoeg hiervoor. Enige nadeel is dat een setje zo rond de 120 euro kost.

Ligt er geen coax, dan kan je kan overwegen om een powerline setje te gebruiken voor je TV-ontvanger. Die zijn meestal goed genoeg daarvoor en dan kan je verder alles zo laten zoals het nu is.

Powerline geeft een tragere en soms minder stabiele verbinding dan een kabel, echter is het vaak goed genoeg voor TV-ontvangers, omdat die niet heel veel nodig hebben.

Als je dat niet wilt of het werkt niet. en een extra lan kabel leggen is geen optie, dan zul je toch moeten zorgen voor switches die IGMP snooping ondersteunen, of nog beter, met Vlans gaan werken.(wat dus betekend dat je nieuwe switches moet halen)

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Duidelijk verhaal. Er ligt coax, maar 120 is best veel. Ik probeer eerst de switches die ik heb, ik kan eventueel nog een kleinere Cisco managed switch confisqueren, maar weet niet of die dan igmp ondersteund. Is dat nou wel of niet nodig bij een vlan?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
Als er gewoon utp ligt dan is een moca setje wel een tikkeltje geld verspilling.

Met de huidige iptv technieken heb je over het algemeen vlans niet meer nodig. Je switches hoeven dus niet managed te zijn.
Of je IGMP snooping nodig hebt hangt een beetje van de apparaten af op je huidige switches, het kan ook prima zonder werken.

Probeer het eerst eens op de huidige apparatuur. Kakt je netwerk/wifi/tv in, vervang dan de switches door IGMP capable spul

edit:
VLAN = logisch opscheiden van je netwerken. Dit was vroeger een vereiste bij IPTV (non-routed IPTV). Tegenwoordig wordt je STB (decoder) onderdeel van je thuisnetwerk. Hij krijgt ook echt een ip in de thuis range. Als ik mij niet vergis, moet de dhcp server/router in het netwerk dan wel de experiabox zijn. Het kan ook achter de nighthawk, maar dan valt geloof ik je telefonie weg en moet je aan de slag met igmp proxy etc om dat aan de praat te krijgen.

IGMP = IPTV gebruikt multicast (al het verkeer gaat naar alle aangesloten apparaten). Met igmp snooping kun je beperken dat het multicast verkeer alleen naar de aangesloten apparaten gaat. Zonder IGMP snooping gaat dus in theorie een tv stream (~10mbit) naar een aangesloten non-iptv device die daar niets meer te doen heeft.(bv je nas). Vooral voor Wifi is IPTV/multicast verkeer killing. Met een 10mbit stream kun je vaak een hele wifi verbinding plat leggen van 100mbit. Daarom doet bijna ieder accesspoint wel IGMP snooping (ga er vanuit je nighthawk dat ook kan)

[ Voor 56% gewijzigd door laurens0619 op 15-11-2016 09:12 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
dawauz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 06:42:
Duidelijk verhaal. Er ligt coax, maar 120 is best veel. Ik probeer eerst de switches die ik heb, ik kan eventueel nog een kleinere Cisco managed switch confisqueren, maar weet niet of die dan igmp ondersteund. Is dat nou wel of niet nodig bij een vlan?
Als je alleen TV ontvangers in een VLAN hebt is IGMP Snooping niet nodig.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Ok. In principe ga ik de aanmelding bij nlex nu toch maar annuleren, heb echt een super aanbieding van ziggo terug gekregen. Moest Zelfs 2x over naar de supervisor worden overlegd maar aanhouder wint.
Altijd doen alsof je niet direct wil beslissen want het aanbod is alleen tijdens je gesprek geldig. Nu gemiddeld slechts 4 euro duurder per maand voor hetzelfde als nlex maar dan met wel snel internet en iets meer tv mogelijkheden. Ze zeiden zelfs einde van het jaar mogelijk een netflix app voor de horizonbox te hebben...

Maar desalniettemin erg bedankt voor het meedenken en heeft mij en anderen weer wijzer gemaakt.

• Raymond_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zit ook te kijken om over te stappen,
Wat was jouw aanbieding om toch te blijven?
en heb jij zelf gebeld of de belde zij jouw?

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond_ op 02-01-2017 12:20 ]

Pagina: 1