GPU upgrade

Pagina: 1
Acties:

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik zoek een?
Videokaart om te gamen. Games die ik meestal speel: BF4, CS:GO, Forza Horizon 3 etc (Forza loopt aardig maar na een tijdje lag door videoram)
Tweedehands of nieuw maakt niet uit.

Wat is je budget?
~160 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als hij maar goed draait.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 870
Foxconn H55M-S
G. Skill Ripjaws-X 16GB DDR3 1600mhz
Asus GTX 750 Ti
Ewent geavanceerde voeding 600w (weet ik, moet een nieuwe hebben, heb dezelfde nog als backup van mijn broer en ik ga later een corsair kopen)
Edit: ik speel op 1280x1024.
Heb idd al rondgekeken voor 290x's. Als ik n nvidia zou kopen tweedehands zou dat een beetje buiten budget zijn (ze houden veel beter hun waarde dan AMD's)

Enige suggesties? :)

[ Voor 38% gewijzigd door UltiemePCNerd op 15-11-2016 08:16 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:19
Wat had je zelf in de pricewatch gevonden toen je iig 160 euro in het filter had ingevuld?
Het is hier namelijk de bedoeling dat je zelf ook onderzoek doet.

Hoe weet je dat het geheugen van de gpu tekort komt? Je geeft namelijk niet op hoeveel ram geheugen je hebt.
Daarnaast, op welke resolutie game je?

Voor 175 euro kun je een r9 290x krijgen 2e hands.
Voor onder de 160 euro een 290 of 280x.
De 290x is overigens wel veel beter dan de 290 en 280x. Dit is namelijk eentje met een eigen gpu ipv een overclockte.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 12-11-2016 21:08 ]

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-02 16:23
750ti moet het dacht ik nog wel redelijk kunnen redden? Vriend van mij speelt BF4 op 1440p Medium 60fps...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:29
Eerst een nieuwe voeding en dan pas de videokaart.
Budget 160 voor beiden?
2e hands videokaart lijkt me (dan) sowieso beter.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 20:46
Omdat VRAM nu een issue is (FH3 eet inderdaad heel veel VRAM), is het verstandig om voor minimaal 4GB te gaan (en dan nog kan je hickups tegenkomen). Dit heeft helaas te maken met het feit dan dit een consoleport is en huidige console games zijn ontwikkeld rondom de 8GB VRAM die ze tot hun beschikking hebben. In de toekomst zal dit probleem alleen maar groter worden.

Bij een 2e hands versie, let dan goed op of de kaart dus minimaal 4GB VRAM heeft. Opties binnen je budget zijn een GTX 960, R9 290 of R9 380. Nieuw is waarschijnlijk de GTX 1050ti de beste keuze voor je budget.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
MadDogMcCree schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:14:
Omdat VRAM nu een issue is (FH3 eet inderdaad heel veel VRAM), is het verstandig om voor minimaal 4GB te gaan (en dan nog kan je hickups tegenkomen). Dit heeft helaas te maken met het feit dan dit een consoleport is en huidige console games zijn ontwikkeld rondom de 8GB VRAM die ze tot hun beschikking hebben. In de toekomst zal dit probleem alleen maar groter worden.

Bij een 2e hands versie, let dan goed op of de kaart dus minimaal 4GB VRAM heeft. Opties binnen je budget zijn een GTX 960, R9 290 of R9 380. Nieuw is waarschijnlijk de GTX 1050ti de beste keuze voor je budget.
Nee Ze hebben 8GB ram tot hun beschikking. Waarbij de dev kan bepalen waar welk deel heen gaat. Dus 7 VRAM en 1 GB Systeem ram is mogelijk. Maar zal 9/10 keer niet gebeuren. Wat er wel gebeurt is dat we met steeds meer high res texture packs in het VRAM proberen te laden. En daar kan het nog wel eens een probleem worden. Maar ook daar ligt het weer aan of je op low of op high speelt. En ook als je op een hogere resolutie speelt heb je meer VRAM nodig. Gewoon een normale ontwikkeling als je het mij vraagt. Zeker nu 1440p resolutie steeds meer de standaard is.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kijk, je hebt destijds voor een extra dure i7 cpu gekozen (beter voor de toekomst.. :X )

Feit is, als je vooral gamed, je er niets aan gehad hebt (tov een i5), en nu is deze cpu redelijk traag op de singlecore performance.

Maar goed, 6 a 7 jaar oude hardware mag je ook niet meer teveel van verwachten. Het enige wat ruim voldoende is, is je RAM, beetje teveel zelfs, met 8GB was je net zo goed af.

Wil je dit toch upgraden, en als elk dubbeltje telt, een tweedehands gpu. Met het risico dat je voeding de boel eens gaat kortsluiten en de hele bak de prullenbak in kan.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Haha, mijn voeding heeft wel kortsluiting preventie. Heeft mij al meerdere keren gered.
Die i7 heb ik tweedehands voor 40 euro gekocht om in mijn ouders office pc te zetten gekocht in 2011. (Nu is hij zonbeetje van mij)
Binnenkort kan ik mijn broer zijn setje overnemen, dat is een I5 4440 en een standaard HP moederbord (IPM87MP, je vind m door te zoeken naar Memphis-S)
Pagina: 1