DeWalt USA 110v acculader naar 220v

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 14:39

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Zoals de titel al aangeeft ben ik in het bezit van een Amerikaanse lijn Dewalt set. Gewonnen via een website. Nu zit er een acculader bij met USA stekker ala 110v. Simpelweg het stekkertje vervangen gaat natuurlijk niet. Ik heb hiervoor een goedkope omvormer gekocht maar deze blijkt te zwak te zijn... na 10 minuutjes stopte hij ermee en er zit geen leven meer in.

Mijn vraag aan jullie is:
1. Moet ik een nieuwe (Europese) oplader kopen die deze 20V, 3ampere batterijen aan kan? (Zo ja: welke oplader?)
2. Of moet ik toch een omvormer hebben en dan welke?

Geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://img.conrad.nl/medias/global/ce/8000_8999/8800/8840/8849/1175978_BB_01_FB.EPS_80.jpg
Link

Ik ben niet echt thuis in dit soort rekensommetjes maar: de AC omvormer heeft 45 wat of 45 VA. Als ik het goed bereken dan is dit 45Wat / 110V = 0,4 ampère. Achterop de lader staat dat er 1,2 ampère benodigd is. Niet genoeg dus en logisch dat deze omvormer nu kapot is... klopt dat?

[ Voor 28% gewijzigd door FloydRaalte op 12-11-2016 20:34 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Beste antwoord (via FloydRaalte op 12-11-2016 20:52)

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 16:17
Ik heb even op Google rondgekeken, de oplader in dit setje accepteert inderdaad aleen 120v. Je kan een omvormer gebruiken maar mij lijkt het slimmer om te kijken of je een Europese lader op de kop kunt tikken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 16:17
Ik heb even op Google rondgekeken, de oplader in dit setje accepteert inderdaad aleen 120v. Je kan een omvormer gebruiken maar mij lijkt het slimmer om te kijken of je een Europese lader op de kop kunt tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik zit te googlen naar zo'n Europese deWalt lader maar kennelijk komt 20v niet voor in Europa! Ik heb hier de DCB113 maar in Nederland zijn er alleen maar 18v laders beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
FloydRaalte schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:53:
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik zit te googlen naar zo'n Europese deWalt lader maar kennelijk komt 20v niet voor in Europa! Ik heb hier de DCB113 maar in Nederland zijn er alleen maar 18v laders beschikbaar....

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 21:15

SA007

Moderator Tweaking
De voltage van zo'n set is simpel op basis van gestapelde li-ion cellen, en afhankelijk welke spanning van zo'n cel die je pakt kan je op 18 of 20V uitkomen.

De nominale spanning van zo'n cel is 3.6 of 3.7V, dus het accupack zal er 5 in serie hebben.
De laadspanning daarintegen varieert van 4 tot 4.2V, als die die spanning neemt zal het hoger uitkomen.

Waarschijnlijk zijn de laders dus identiek maar zijn ze anders gelabeled.

Overigens is het best waard om 'm eens open te trekken, regelmatig is de printplaat wel geschikt voor beide en is die eenvoudig om te zetten.
Wellicht waard hier een foto van te plaatsen.
Meest waarschijnlijke variant van een om te bouwen lader is te herkennen dat er of 1 primaire elco zit van 400-450V, of 2 van 200-250V.
Zit er 1 van < 300V dan is hij niet om te bouwen.
De primaire elco's zijn ook de grootste van de elco's waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

Rmg

Een grotere verhuistrafo is ook gewoon een optie en waarschijnlijk goedkoper dan nieuwe laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Bedankt voor de info!
SA007 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:53:
Overigens is het best waard om 'm eens open te trekken, regelmatig is de printplaat wel geschikt voor beide en is die eenvoudig om te zetten.
Wellicht waard hier een foto van te plaatsen.
Meest waarschijnlijke variant van een om te bouwen lader is te herkennen dat er of 1 primaire elco zit van 400-450V, of 2 van 200-250V.
Zit er 1 van < 300V dan is hij niet om te bouwen.
De primaire elco's zijn ook de grootste van de elco's waarschijnlijk.
Ik heb even een foto gemaakt. Blijkt dat er 1 elco in zit van 200V 150uf. Niet om te bouwen dus... Dan wordt het toch een nieuwe lader aanschaffen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zf8Lst0lFdORwEK3vnVGsiWb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 21:15

SA007

Moderator Tweaking
Een verhuistrafo is ook een idee, eentje die wel zwaar genoeg is zou het prima uithouden, een 150W versie zou het prima uit moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
FloydRaalte schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:53:
Deze shop heeft de DCB113 en ook de goedkopere DCB115 voor 4 tientjes, maar ik heb geen ervaring met dewalt dus ben niet zeker of die dingen compatibel zijn.

Wat betreft de 20V/18V spanning sluit ik me aan bij Jb! en SA007 omdat er op die amerikaanse accus "20V MAX" staat, dus inderdaad 5 cellen van 3.6V (MAX 4.0V) in serie, zal idd gewoon een marketing verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ploink schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:00:
[...]

Deze shop heeft de DCB113 en ook de goedkopere DCB115 voor 4 tientjes, maar ik heb geen ervaring met dewalt dus ben niet zeker of die dingen compatibel zijn.

Wat betreft de 20V/18V spanning sluit ik me aan bij Jb! en SA007 omdat er op die amerikaanse accus "20V MAX" staat, dus inderdaad 5 cellen van 3.6V (MAX 4.0V) in serie, zal idd gewoon een marketing verschil zijn.
DCB115 maar besteld. Mocht het niet werken dan gaat deze retour en koop ik een verhuistravo van 200W.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomazzo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 11:36
Beetje oud topic, maar ik had hetzelfde probleem. Uieindelijk heb ik mijn lader in kunnen ruilen met een kleine bijbetaling voor een Europese lader bij https://www.opladerdeals.nl/ Gewoon even contact met ze opgenomen via het webforum. Wellicht een goede tip voor de volgende die hier tegenaanloopt en via de zoekfunctie hier terecht komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Tomazzo schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:50:
Beetje oud topic, maar ik had hetzelfde probleem. Uieindelijk heb ik mijn lader in kunnen ruilen met een kleine bijbetaling voor een Europese lader bij https://www.opladerdeals.nl/ Gewoon even contact met ze opgenomen via het webforum. Wellicht een goede tip voor de volgende die hier tegenaanloopt en via de zoekfunctie hier terecht komt :)
Destijds heb ik een Europese lader gekocht via gereedschapcentrum. (ik dacht 30 euro of zo) In de beschrijving was te lezen dat deze compatible was met mijn powertools op DB-nogwat-nummer. Prima ding en werkt nog steeds!

Achteraf (bijna een jaar later) kreeg ik een sommatie van deze partij in de bus: ik moest mijn lader inleveren, dit was een gerechtelijke uitspraak. Eventuele kosten voor verzending zouden betaald worden maar van geld terug was geen sprake. Ik denk wat de F zullen we nu krijgen? Is dit een scam? Kort bezoekje aan www.uitspraken.nl leerde mij dat deze partij laders uit Engeland inkocht om vervolgens zelf een Europese stekker te monteren. Daar zijn ze blijkbaar op betrapt door DeWalt zelf. Ik heb de sommatie bij het oud papier gedaan en me er verder niets van aangetrokken. Kortom: nog steeds een prima lader! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FloydRaalte schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:00:
[...]

Destijds heb ik een Europese lader gekocht via gereedschapcentrum. (ik dacht 30 euro of zo) In de beschrijving was te lezen dat deze compatible was met mijn powertools op DB-nogwat-nummer. Prima ding en werkt nog steeds!

Achteraf (bijna een jaar later) kreeg ik een sommatie van deze partij in de bus: ik moest mijn lader inleveren, dit was een gerechtelijke uitspraak. Eventuele kosten voor verzending zouden betaald worden maar van geld terug was geen sprake. Ik denk wat de F zullen we nu krijgen? Is dit een scam? Kort bezoekje aan www.uitspraken.nl leerde mij dat deze partij laders uit Engeland inkocht om vervolgens zelf een Europese stekker te monteren. Daar zijn ze blijkbaar op betrapt door DeWalt zelf. Ik heb de sommatie bij het oud papier gedaan en me er verder niets van aangetrokken. Kortom: nog steeds een prima lader! :o
Haha, en het omgekeerde doen ze waarschijnijk met de laders hier.

Ga er toch binnenkort ook maar een poging toe wagen, met een Milwaukee lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

killercow

eth0

De DCB115 werkt prima met het 20vmax spul. Ik heb de Engelse lader voorzien van een Europese stekker.
De 20vmax accu's zijn de zelfde als de 18v max accus hier in Europa.
Ik heb ook 20vmax machines en alles werkt top.

Als je de kabel netjes op het PCB wilt maken moet je wel wat lastige torx-schroeven losmaken (diep in de gaatjes, met een puntje in het midden), maar dat is je zo te zien al gelukt.

[ Voor 29% gewijzigd door killercow op 04-09-2018 14:14 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
killercow schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:11:
De DCB115 werkt prima met het 20vmax spul. Ik heb de Engelse lader voorzien van een Europese stekker.
De 20vmax accu's zijn de zelfde als de 18v max accus hier in Europa.
Ik heb ook 20vmax machines en alles werkt top.

Als je de kabel netjes op het PCB wilt maken moet je wel wat lastige torx-schroeven losmaken (diep in de gaatjes, met een puntje in het midden), maar dat is je zo te zien al gelukt.
Ok dat is goed om te weten! Ik neem aan dat ik dus met mijn huidige lader (DCB115) dan ook nieuwe tools (Europese) kan opladen? Mijn oog valt op dit moment namelijk op de Dewalt Multitool 18v. Ik zou daar een extra accu bij willen bestellen maar ik heb geen idee of ik die kan opladen met mijn DCB115. Maar dat kan dus wel? Wel duur apparaat die DCS355 maar ja, heb voor de rest ook alles van Dewalt en wil het graag bij 1 soort accu en lader houden. (ooit gewonnen: schroef/boor, ratel/impact, cirkelzaag en reciprozaag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

killercow

eth0

FloydRaalte schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:04:
[...]

Ok dat is goed om te weten! Ik neem aan dat ik dus met mijn huidige lader (DCB115) dan ook nieuwe tools (Europese) kan opladen? Mijn oog valt op dit moment namelijk op de Dewalt Multitool 18v. Ik zou daar een extra accu bij willen bestellen maar ik heb geen idee of ik die kan opladen met mijn DCB115. Maar dat kan dus wel? Wel duur apparaat die DCS355 maar ja, heb voor de rest ook alles van Dewalt en wil het graag bij 1 soort accu en lader houden. (ooit gewonnen: schroef/boor, ratel/impact, cirkelzaag en reciprozaag)
Yup. de accu's zijn allemaal het zelfde. Ik heb hier fake-china 20v accu's in Amerikaanse 20v machines, die geladen worden op een Engelse 10.8-18vmax lader met Europese stekker. Ook echte 18v accu's doen het prima.
Die tools kun je op ebay.co.uk trouwens krijgen voor ~100 tot 130 pond afhankelijk van welke set je precies wilt. importkosten zijn er vanuit de Uk niet uiteraard, alleen wat shipping.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
killercow schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:14:
[...]

Yup. de accu's zijn allemaal het zelfde. Ik heb hier fake-china 20v accu's in Amerikaanse 20v machines, die geladen worden op een Engelse 10.8-18vmax lader met Europese stekker. Ook echte 18v accu's doen het prima.
Die tools kun je op ebay.co.uk trouwens krijgen voor ~100 tot 130 pond afhankelijk van welke set je precies wilt. importkosten zijn er vanuit de Uk niet uiteraard, alleen wat shipping.
Mmzz ik zoek de DCS355N van Dewalt met Accu (liefst 5ah) en de accessoires. Zoals op deze ad maar dan MET accu. En juist die set kan ik niet vinden. Accu's kun je het best in een package-deal kopen lijkt me wat accu's alleen zijn vrij duur.

• Tomazzo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 11:36
FloydRaalte schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:39:
[...]

Mmzz ik zoek de DCS355N van Dewalt met Accu (liefst 5ah) en de accessoires. Zoals op deze ad maar dan MET accu. En juist die set kan ik niet vinden. Accu's kun je het best in een package-deal kopen lijkt me wat accu's alleen zijn vrij duur.
Ik koop eigenlijk nooit sets en er zijn prima aftermarket accu's te vinden voor dewalt. Let alleen wel op welke lader je koop en probeer voor een DCB115 XR te gaan. Er worden op veel sites oudere varianten aangeboden die vele lagere laadstromen hebben.
Pagina: 1