Msi GL72 6QF hard of software probleem met het scherm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nieuwe topic maar even starten, wil het toch weten aangezien ik niets kan vinden op internet

2 dagen terug een laptop besteld en ontvangen via bol.com genaamd MSI GL72 6QF voor 899 euro.
mooi ding , ziet er netjes uit. de specs waren ook niet al te slecht, i7 processor en een nette gtx videokaart.
harde schijf had ik dan weer niet opgelet en bleek maar op 5400 rpm te draaien.
Maar ja, die dingen zijn te vervangen mocht ik dat willen.

In een oudere topic die inmiddels al gesloten is klaagde ik al dat hij erg langzaam was, maar een 9 jaar oude laptop van mij is zelfs sneller met het opstarten van windows 10.

Maar goed, mijn probleem of althans waar ik mee zat aangezien ik de laptop alweer terug gestuurd hebt en gaat zoeken naar 1 met een 7200 rpm hd en misschien ook een SSD

Toen ik hem voor het eerst aanzette ging hij automatisch de installatie process opstarten van windows 10
Ik zag gelijk al dat het scherm er ietwat raar uitzag.... verticale streepjes als je goed kijkt...
goed, verder met installeren tot hij bij verschillende vensters kwam voor keuze instellingen.

Als ik dan op volgende klikte verdween de venster, maar bleef er zeg maar een nagalm achter op het scherm.
Als ik na de installatie de laptop opnieuw opstarte, kwam de MSI logo in beeld totdat mijn bureaublad tevoorschijn kwam, maar toch weer een nagalm van die msi logo op de achtergrond.

Als ik een venstertje opende , even liet staan en daarna verschoof, zag je nog steeds een nagloed van dat venstertje op de achtergrond waar hij eerst stond.
Het leek wel alsof het ingebrand in het scherm was.

Ik heb de software geupdate maar dat mocht niet baten. ik heb dit nog nooit meegemaakt, hoe oud drivers ook zijn met een installatie van windows.

Aangezien hij teruggestuurd is, zou ik toch graag willen weten of het een hardware probleem is.
systeemherstel haalde het probleem ook niet weg.