Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvt
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 13:41
Beste Tweakers,

Ik ben een student Technische Informatica met al een ICT-Beheer achtergrond en ga binnenkort mijn bachelor afronden door mijn afstudeerscriptie bij een bedrijf te doen. Op het moment volg ik het laatste gedeelte van mijn studie in Finland aan een partner universiteit en zou ik ook graag mijn afstudeerstage bij in het buitenland uitvoeren. Nu weet ik dat er al soortgelijke/relevante topics bestaan maar was de laatste uit begin 2015 en heb ik graag wat recente informatie.

Nu vroeg ik mij af of er hier Tweakers zijn die hebben afgestudeerd in het buitenland en hoe ze dat aangepakt/gedaan hebben. Het International office van mijn Hogeschool heeft hier verder geen contacten mee en doet er niks mee, omdat zei zich hoofdzakelijk op buitenlandse partner universiteiten richten.

Dus beste Tweakers hebben jullie enige tips voor deze student? Manieren van aanpak of zelfs misschien namen van interessante bedrijven? >:)

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou om te beginnen eens bij multinationals gaan zoeken. Verder zie ik regelmatig internships op Linkedin langs komen.

En uiteraard helpt het ook als je voor jezelf al bepaald hebt welk buitenland je wilt zitten. In .PL is vast makkelijker iets te regelen dan in de US of Azie, om maar eens wat zijstraten te noemen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik heb destijds gewoon gekeken welk bedrijven ik aantrekkelijk vond en welke landen me aanspraken. Vervolgens heb ik alle vestigingen van mijn eerste keuze qua bedrijf in mijn voorkeurslanden gemaild met motivering en CV. 25 mails gestuurd, 5 afwijzingen, 17x niets gehoord en 3 positieve reacties. 1 daarvan is het toen geworden. Eigenlijk heel simpel dus. Was overigens geen afstudeerstage.

Wat zoek je voor afstudeerstage, welk onderwerp? Weet je al wat voor richting je op wilt na je studie? Het helpt nl wel om dan je afstuderen daarop af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvt
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 13:41
Kijk aan Linkedin had ik nog niet gedacht! ik ben even lid geworden van wat groepen om daar in te kijken :) Verder ga ik inderdaad zoals Koksie zegt maar even een spam aan mails eruit doen aan bedrijven om te kijken wat eruit komt.

In principe ben ik tot nu toe met TI aardig breed opgeleid en vindt ik bijna ieder onderwerp wel best zolang het niet bij web-development ligt (front-end etc..). Ook al is het wel een plus als het een echt technisch aspect met zich mee brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zelf aan de bel trekken bij bedrijven waar je interesse in hebt, dat lijkt me de eerste stap. Als je een plek hebt kun je de praktische zaken gaan regelen. Aangezien je geen ondersteuning van je opleidingsinstituut krijgt zul je gewoon zelf brutaal aan de slag moeten gaan :)